X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - יד קלה, פרכוסים, משימה, התעלמות, הזנחה והשישי
▪  ▪  ▪
דינוזאור. משל לישראל? [צילום: AP]

א. לא-מידתי
שלוש שנות מאסר פסק בית המשפט על אזרח מר-נפש, שאיבד את שלוותו בג'ונגל הישראלי, והטיח את נעלו בשופטת דורית ביניש. שש שנות מאסר גזר השופט על אהוד אולמרט, לאחר שקרא לו, "בוגד".
משהו משובש במיוחד במערכת המשפט שלנו. אם נשווה את העונשים, שהשיתו על עברייני צמרת אחרים (אשר ידלין, מיכאל צור, דוד פלד ואחרים) - אהוד אולמרט יצא בזול, בעונש לא-מידתי. מצד שני, שמעון שבס, שהורשע בהפרת אמונים - קיבל עונש מגוחך על הרשעתו. עם זאת, ראוי לזכור, שבס זכה לנגוע אישית במשיח השמאל, וזו כבר סיבה מעולה לגזור עליו עונש סמלי בלבד, כיאות למקורבי המלכות.
ארשה לי לצרום את החגיגות - העונש של אולמרט, אם יאושר על-ידי בית המשפט העליון, אינו מרתיע מספיק (עיינו בחמש-עשרה שנות המאסר, שהושתו על פלד). הוא מאפיין את היד הקלה של שופטינו ושל הפרקליטות בכל הקשור לפשיעת בכירי המדינה.
ב. מקהלת הנוכלים
כמו מקהלה בטרגדיה יוונית, חבריו של אהוד אולמרט ואוהדיו עסוקים כבר שנים בטיהור שמו - גם כשנחשפו עובדות מביכות על האיש. במקהלת מעודדות אולמרט נמצאים חבריו הקרובים (מוטביו?) - חלקם אנשי תקשורת ומנהלים בתקשורת הישראלית - משפטנים ואף ח"כים בהווה ובעבר.
הרשעותיו בפרשיית טלנסקי, בפרשיית ראשונטורס ובפרשיית הולילנד לא ריפו את גרונותיהם ואת פרכוסיהם. ואני, שמכיר חלק מחברי המקהלה, תמה - מה הובטח להם תמורת שירתם המתועבת?!
ג. דינוזאור מהלך
בארגנטינה נמצא שלד של דינוזאור, הגדול ביותר בעולם. עמוד שדרתו באורך ארבעים מטר, ומעריכים, כי שקל כשמונים טונות. משהו-משהו.
לדעתי, אחרי גמר המחקר בממצא המעניין, צריכים פאלה-ארכיאולוגים מכל רחבי העולם לחוש ארצה, כדי לבדוק את הדינוזאור, המהלך ממשכן הנשיא לנתב"ג על חשבונו של עם ישראל בהתמדה ראויה למשל ולשנינה.
ד. מביש
השבוע ציינו את היעלמות "יורדי הסירה" - אנשי פלמ"ח, שיצאו בשמונה-עשר במאי 1941 לחבל במתקני בתי הזיקוק בחוף טריפולי שבלבנון, שנשלטה על-ידי צרפת של וישי הפרו-נאצית.
תעלומת היעלמם נפתרה, כנראה, כשהתחילו לשים לב למסמכים בארכיונינו. נמצא דיווח על אש תותחי חוף צרפתיים, שפגעה בסירה "ארי-הים", שהובילה את יורדי הסירה ליעדם.
אני שמח, שמציינים את האירוע, ואולי גם סוף-סוף פתרו את התעלומה. אך בסירה היו 24 לוחמים - 23 אנשי פלמ"ח (שזו הייתה פעולתו הראשונה) ומיג'ור אנתוני פאלמר, קצין מלווה בריטי מטעם הגוף לפעולות מיוחדות (SOE), שהיה כפוף ישירות לווינסטון צ'רצ'יל, ראש-ממשלת בריטניה, ולא למשרד המלחמה הבריטי.
אצלנו משך שנים מנציחים רק את כ"ג היהודים - ממש מביש.
ה. חזיז ורעם
פעם היו המתרגמים כותבים, "חזיז ורעם", כדי להביע הפתעה גמורה. ברמה הנמוכה מאוד של לימודי העברית בבית-הספר, ששר החינוך ממפלגת אין עתיד משתדל להנמיכה עוד ועוד, הקורא הממוצע כבר לא יבין את הכתוב.
צבאנו האדיר צורח כעת, "חזיז ורעם", כיוון שגילה, שהרכבת מאשקלון לשדרות חשופה לתצפית המחבלים בעזה ולאשם.
כל התחנות בקו, שנפתח לפני חודשים ספורים, מוגנו. סרטון מעקב של חמאס (שנתפס אצל מחבל בכיר מעזה, שנעצר באחרונה) מלמד, כי המחבלים יכולים לפגוע ברכבת בטילים נ"ט, כיוון שהוא חשוף לתצפיתם, והטווח, כידוע, די קרוב, רק כמה מאות מטר.
"רכבת ישראל ופיקוד דרום מצויים בדיונים לגבי המענה בקטע המסילה החשוף, וצה"ל העלה שורה של פתרונות, שעלותם עשרות מיליוני שקלים - מדווח ישראל היום, שמוסיף כי ממשרד התחבורה נמסר: 'תכנון הקו אושר לפני שנים ולא נכללה בו מנהרה. צה"ל התחייב לפני פתיחת הקו לדאוג למיגון הקטע וזה תפקידו'".
מעניין מי אישר את סלילת הקו החשוף, חזיז ורעם, ובאילו רעיונות עיוועים היה עסוק במקום לעשות את תפקידו?!
ו. בכל אופן
דפיקות-לב מואצות ומתח כמעט עד הדקה האחרונה ליוו את הזכייה השישית של מכבי תל אביב בגביע אירופה.
המשחק, שהיה די צמוד, נפתח ביתרון של ריאל מדריד. מכבי שמטה יתרון משמעותי בדקות האחרונות של הרבע הרביעי, והמשחק הסתיים בתיקו 73. להארכה עלו המכבים בעוצמה אדירה, וקיבעו את יתרונם לניצחון מתוק 98:86 על הספרדים.
אין מה להגיד, ניצחון מתוק.

תאריך:  20/05/2014   |   עודכן:  20/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוכלים, דינוזאורים ובכל זאת כדורסל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נוכלים וכדורסל
מילואימניק בעבר  |  20/05/14 11:01
 
- חוזים
אביתר בן-צדף  |  22/05/14 17:09
2
איזה מזל-סרטון חמאס מעזה גילה
רותי איזיקוביץ  |  20/05/14 12:21
3
הערות קלות לבן צדף
שלמה המגיב  |  21/05/14 14:21
 
- הוגנות הוא שם המשחק
אביתר בן-צדף  |  22/05/14 12:43
4
להוקיר כל אדם טוב. גם חרבונה
גדעון ארליך  |  29/05/14 17:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי צבי
הטפטוף הבלתי פוסק נגד המפעל הציוני מצד אנשי הכתיבה מהשמאל נותן את אותותיו. ראוי לתת את הדעת על הנזק שגורמות מלים פשוטות ולא כל כך פשוטות.
הרב יאשיהו יוסף פינטו
וידע האדם שזה בכל העניינים ביום הנפילה של הרשע וביום הסיום של התיקון הקב"ה פורע מעושי עוולה הכל ואין נעלם ממנו
איתן קלינסקי
מערכת החינוך הישראלית דורשת כיום באגרסיביות רבה מהציבור הערבי החי בתוכנו את מה שהיה שנוא עלינו, ומביאה זאת עד לידי אבסורד
חיים שאולזון
מצבו של העיתון החרדי המודיע עגום: כמו כל העיתונים הוא מאבד קוראים ופרסום לטובת האינטרנט, והתחרות עם המבשר עושה בו שמות. יש כבר מי שמקווה שהעיתון יקרוס וכך יוכל להשתלט עליו - אבל מי ישקיע בו?
הרצל חקק
"לילה טוב ושלום", ספר שירים של אריה קומיי, הוצאת 'המעתיק', 78 עמודים, שנת 2014    מי שצולל לעומק שיריו החדשים, הולך אחריו במסעו הפואטי להבנת משמעות החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il