X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקור האפיפיור בשבוע הבא מהווה הזדמנות נדירה להגביר פעילות על-ידי גורמי הפיקוח והאכיפה להדברת תופעת תג-מחיר לרבות להחמרת הצעדים כנגד המבצעים, מתוך מטרה להגביר את תחושת הביטחון בקרב הנוצרים והמוסלמים בישראל
▪  ▪  ▪
האפיפיור פרנסיסקוס. הזדמנות להוכחת כיבוד יתר הדתות [צילום: AP]

ביקורו הצפוי של האפיפיור פרנסיסקוס בשבוע הבא, מהווה הזדמנות טובה להוכחת כיבוד יתר הדתות לרבות פעילות הממשלה כנגד הגזענות של גורמים קיצוניים למול נציגי הדתות האחרות בישראל, מדובר בעלייה חדה ומדאיגה בהיקפי התופעה בחודשים האחרונים גם בתוך גבולות הקו הירוק. תופעת פעולות תג מחיר כנגד נוצרים ומוסלמים מסוכנת מאוד לדו-קיום בין הערבים ליהודים בישראל, ומאחר שהתופעה מנוגדת לחוק, מסוכנת לכולנו ופוגעת קשות במערכת ההסברה הישראלית בחו"ל - יש לפעול ולמגר אותה בנחישות אפילו באמצעים לא קונבנציונליים.
זמן קצר לאחר שכתובות "מוות לערבים" חזרו להופיע על קירות הבניינים ביקנעם בפעם השישית בחודש אחד, התכנסה צמרת אכיפת החוק בישראל לדיון חרום בתופעת "תג המחיר" ובתום המפגש, הודיעו המשתתפים ביניהם השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה כי יבחנו שורה של צעדים חדשים למלחמה בפשעי השנאה, לרבות בחינת האפשרות להגדיר את הפעולות המכונות "תג מחיר", שמוגדרות כיום כהתאחדות בלתי מותרת, כפעילות טרור.
לאחרונה אף החמירו הצעדים כנגד אזרחי ישראל הנוצרים והמוסלמים עם פרסום הידיעה כי תושב צפת חשוד שהגיע לנצרת והעביר מכתב איום לארכיהגמון ג'אסינטו-בולוס מרקוצו, ראש הכנסיות בישראל שבו נקראים הנוצרים לעזוב את המדינה. אם לא - יוצאו להורג ערבים-נוצרים. במקביל, התגלה נזק בכנסייה על חופי הכנרת.
בחודש שעבר גילו דיירי המנזר הקתולי דיר ראפאת הנמצא בסמוך לעיר בית שמש נזקים. בין הכתובות שרוססו נכתב "אמריקה היא גרמניה הנאצית", "תג מחיר", "ישו קוף" וכן "מריה פרה". בנוסף צמיגיהם של ארבעה כלי רכב שחנו סמוך למקום נוקבו, האירועים האלה מצטרפים לשלל אירועים חמורים שנתגלו לאחרונה ברחבי המדינה כגון השחתת כלי רכב ומסגדים בכפרים שונים. חמורה יותר התופעה של אותם גורמים התוקפים את חיילי צה"ל שבאו להגן עליהם וגורמים נזקים קשים לציודו של צה"ל בסביבתם.
לצערי, כאזרח ישראלי המאמין בערכי הדמוקרטיה וכמי שנולד וגדל בעיר מעורבת כמעלות תרשיחא המאופיינת מזה שנים רבות בדו-קיום והרמוניה בין ערבים ויהודים בגליל, אני חייב להשמיע את קולי ולהתריע כנגד התופעה!.
פעולות אלה הקרויות "תג-מחיר" עברו כל גבול, הם פוגעים קשות בשמנו הטוב ובלכידות החברתית שלנו. חייבים לפעול כנגד התופעה אחרת ניגרר לתגובות-נגד שיכולות חלילה לגרום גם לשפיכות דמים. הגיע הזמן שהממשלה תתערב באופן מידי לפני שיתרחש כאן אסון, זו כבר פגיעה בהיותה של ישראל מדינה דמוקרטית. צעדים קיצוניים אלו הפוגעים בחפים מפשע פוגמים קשות בתדמית של ישראל ברחבי העולם המותקפת ממילא על-ידי גורמים רבים על צעדים ביטחוניים ואחרים, פעולות אלה פוגעות באופן ישיר במאמצי ההסברה שלנו בעולם שקשה מאוד להסביר מדוע זה קורה אצלנו דווקא במדינה דמוקרטית שוחרת שלום.
ביקור האפיפיור בשבוע הבא מהווה הזדמנות נדירה וחשובה להגביר פעילות על-ידי גורמי הפיקוח, האכיפה והשיפוט בימים הקרובים להדברת התופעה לרבות להחמרת הצעדים כנגד מבצעיה,מתוך מטרה להגביר את תחושת הביטחון בקרב אזרחי ישראל הנוצרים והמוסלמים.
זה הזמן להגביר פעילות ולהוכיח כי יש לנו סובלנות וכבוד לעדות ודתות אחרות בישראל.

הכותב הוא יועץ לחברות וארגונים ברחבי העולם ומרצה באוניברסיטת בר-אילן. שימש בעבר כיועצו של ראש הממשלה אריאל שרון ויועץ במשרד ראש הממשלה נתניהו.
תאריך:  21/05/2014   |   עודכן:  21/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקור האפיפיור - הזדמנות נדירה להסברה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צודק הכותב. ביבי תקשיב! ל"ת
אשי  |  21/05/14 15:19
2
הלבנבנים מזיני הילדים מהברנוער
מתחנגל  |  22/05/14 16:21
3
כולנו תג מחיר! ל"ת
תג מחיר  |  22/05/14 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: השר לפיד - השיטה: זריית חול בעיני הציבור    לגליזציה של הסמים הקלים? המיתוס והמציאות    מכירים את החרדים? התשובה היא לא    ולקינוח כַּבֵּד את הזָר?
אפרים הלפרין
המחשבה שלפלפים מצפון תל אביב יפתרו לנו את משבר הדיור היא מחשבת שווא, הבעיה הגיעה לכאלה מימדים מפחידים כך שהפתרון יבוא רק מהכומתות הירוקת בפיקודו של אריק שרון, ולמה ירוקות? (על-פי אפרים קישון) כי אנו נירק עליהם והם במקביל יעשו עבורנו את העבודה השחורה.
מתי דוד
אובססיה חולנית טוטלית של מטרה "אידיאולוגית" אחת ויחידה להפיל את נתניהו וממשלתו, כביכול "למען השלום" ו"למען הדמוקרטיה
אפרים זלמנוביץ
יעקוב אבינו, חי לפני כשלושת אלפים וחמש מאות שנה, לו היה חי בימינו, היה מטיל קללה על מבצעי פעולות תג מחיר, הפוגעים בשכנינו הלא יהודים כפי שעשו שמעון ולוי
מרק בריל
סחיטה באיומים - לא פחות מזה. זוהי התבכיינות שאין בצידה דבר חוץ מניסיון לסחיטה באיומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il