X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זילות ערכים מוחלטת. רצח שלי דדון בעפולה. רוצח מתעד את קרבנו בנייד. השגריר החדש מהאיחוד הארופי חי בחלום השלום
▪  ▪  ▪
שלי דדון ז"ל. לכולנו יש זכות לתכנן עתיד פורה
מרוב עצים לא רואים את היער
נראה בעליל שמרוב העצים לא רואים את היער. אבל כל ענף מלבלב שנכרת וגזע שנגדם ממלאים את לבנו צער. האם מחכים ליוקר שיאמיר ולעליתו של תג המחיר. הנה הגיעה השעה. נרצחה הנערה. צעקה בעיר ואין מושיע לה

נזדעזענו למשמע הבשורה. לומר שרגילים אנו באלה הרי זה נורא. הכותרת הקושרת תג מחיר לרצח נערה בעפולה מקבלת משמעות מזויעה. זילות חיי אדם הגיעה לנמוכות שבדרגה. על מי שרצח את חברו ותיעד את גסיסתו בטלפון נייד זאת דרגה פחותה מן הפחותות. כך התבטא השופט ירום הודו בצורה בכלל לא ציורית "ובאישום נכתב: במעשיו הוא הוכיח מסוכנות ממש מפלצתית".. ויאמר נא כבוד השופט האם בהתדרדרות תגי המחיר אין מפלצתיות. את האצבע המאשימה אין להפנות אל אלה המקשקשים, אלא אל אלה המתקשקשים. נכון, אין להקל ראש בממדי אפשרויות הנזק, אבל תמהני אם יש לתת לזה חשיבות עד כדי מבצעי בזק. מה תאמרו על רצח נערה תמימה בעצם היום ..האם מספיקה איזו הצהרה ממלכתית שהנושא נבדק?.
נראה בעליל שמרוב העצים לא רואים את היער. אבל כל ענף מלבלב שנכרת וגזע שנגדם ממלאים את לבנו צער. האם מחכים ליוקר שיאמיר ולעליתו של תג המחיר. הנה הגיעה השעה. נרצחה הנערה. צעקה בעיר ואין מושיע לה. האמנם?
השופט הזדעזע על מפלצתיותו של הרוצח שצילם את רגעי חייו האחרונים של חברו. מה עם הנערה. הרי בדיעבד, כל העולם תיעד את רגעי חייה האחרונים. חייה קופדו ללא סיבה וללא רחמים. הרוצח לא שעה אל הצעקות והתחנונים. בדיבורים וישיבות לא העלו אי-אילו פתרונות. וכל מה שנשאר ממנה הוא אלבום תמונות וזכרונות והעיקר חסר מן הספר.
העיסוק בעניין תג המחיר הוא ממש מגוחך. רציחות של העולם התחתון אינן דבר של מה בכך. רק שבעולם האפל ההוא יש עניין של תן-וקח. ההצהרות הבומבסטיות שיוצאות מפי כל מיני עסקני ציבור מזמן החטיאו את מטרתן. האם לא השכילו לדעת שהעיסוק בנושא הוא רק מסך עשן. האם התרגלו למה שאסור להתרגל. רמיסת הכבוד המדינה וזילות חיי אדם, נכסיו וקדשי ישראל. לצערנו, תושבי הדרום "התרגלו" לשמוע את כריזת ה"צבע אדום". מנגד עוסקים גדולי העולם בנושא הצנטריפוגות ופצצת האטום. קוטביות הנושאים ממש מגוכחת ומעלה תמיהות. האם פתרו כבר את כל מה שביניהם או שהצרות האחרונות משכיחות.
והנה דבר נפל בישראל. השגריר החדש של האיחוד האירופי בישראל זה עתה נחת האופנוען המדופלם העשוי ללא חת, והשמיע דברים ששמענו לא אחת. מנסיור לארס פאבורג-אנדרסן, שמקומו מובטח בקרב ה"מי ומי" הבינלאומי שחלק מהם משקפים הלך חשיבה של חותמות גומי. "אנו חשים שההתנחלויות סותרות את החוק הבינלאומי", אמר ללא שמץ הבנה וללא כחל ושרק. הוא אומר שהחרם על ההתנחלויות מוצדק. כך אמר אותו אחד, דור שני למצילי היהודים מדנמרק. האם הוא מייצג את עמו או שרק מדבר אל עצמו?. האם הוא חוזר כמו תוכי על מה ששומע מעמיתו בארה"ב?, האם אינו יכול לראות את המצב במו עיניו?.
הוא לא זר לארץ ישראל וכך הוא כותב. היה בארצנו באמצע שנות השבעים ובא כמתנדב. הוא בילה איזו תקופה בקיבוץ נאות מרדכי (ע"ע). עסק בקטיף תפוזים, נהנה מהאקלים וגם מההווי. ממרחק הזמן, כמעט ארבעים שנה, הוא עדיין חושב שדבר לא השתנה. כנראה שכבר אינו רואה את המצב לאשורו. וכאילו צריך העם בציון לחכות לאישורו. שאלות המנסרות כגלגל החמה בחלל הרקיע. האם כל אלו שמצלמים את ההיסטוריה בנייד שלהם לא מבינים שהעץ שהם כורתים עליהם יפול. זה ממש טוב לשבת לדבר ולקבל משכורת מתאימה ולהתעלם מהמצב האמיתי של האומה. מי הביאך עד הלום?, האם כדי לחבל בתהליך השלום או להוסיף עוד פרק לבלהה של החלום?, איזו צביעות פוליטית ואילו התפתלויות. "החלטה לוודא שכספי משלם המיסים האירופאי לא יבוזבזו בהתנחלויות" - המאמר מסתיים ומקום לדמיון אינו מותיר. ההתנחלויות הן מכשול לפיתוח כלכלי של השטחים הפלשתינים", הוסיף השגריר. כנראה ששם באוניברסיטת "קולומביה" לומדים סגנון אחר של "תג מחיר".
האם הרצח של הנערה בעפולה בעיצומו של יום אינו מכשול?, האם השגריר רגיל כל כך לרצח של יהודים או שדינו כדין מי שאינו יודע לשאול? או שהמלומד מאוניברסיטת "קולומביה" במלגה מלאה לא בדק בהיסטוריה של עמו שהצילו יהודים מאבדון ומשכול. ויקרא נא השגריר המכובד את הכותרת ויפנים את כובד הקושיא הזועקת לשמים ויוצאת מנפש אם רחמניה. "האם קשקוש על מסגד חמור מרצח נערה יהודיה?!" הרי כולנו שלי דדון. לכולנו יש את הזכות ללכת לראיון עבודה. לכולנו יש זכות לתכנן עתיד פורה. למי שרואה זאת כמכשול לשלום עליו לחזור לכתה א' ולהתחיל ללמוד הכל מהתחלה.
Yes, Sir! Courage means to change the reasoning – not the seasoning!

הכותב הוא יליד ירושלים. שירת בצה"ל (סגן במיל.), שימש כרב וכמחנך בארץ ישראל ובתפוצות. כיום פעיל כמורה הוראה ובעבודה קהילתית בקנדה. פובליציסט.
תאריך:  22/05/2014   |   עודכן:  27/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעקה הנערה ואין מושיע לה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הזדעזעות סלקטיבית בסדום ועמורה
קורןנאוה טבריה  |  23/05/14 05:25
 
- הבעיה היא שהקונצפציה מיושנת
מרדכיצבי  |  23/05/14 21:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
המסוכן ביותר בתגובה ההיסטרית של עיתונאים ואחמ"ים הוא השימוש הבלתי אחראי והבלתי מחושב בנשק יום-הדין, הלא הוא השם המפורש: ט ר ו ר    מסוכן מבחינה מדינית וגם מסכן נפשות, מפני שמניחים כאן גרפיטי ורצח על כפות המאזניים ומייחסים להם משקל שווה    את זה עושה עצם השימוש במילה - טרור
יאיר דקל
ערי סיצ'יליה מלאים בארמונות פאר, תוצרת המאות הקודמות, כאשר האי פרח. היום הארמונות כהים מפיח ואין תקציב לאחזקתם. בקצה המגף האיטלקי קיבלו בעיטה
עמוס אריכא
לחרפת הכנסת ומעילתה בתפקידה הוכיחו שני אישים בעלי שיעור קומה, הוא והיא, כי אפשר וצריך גם לנהוג אחרת. היא שופטת עליונה בדימוס ושמה דליה דורנר, הוא פרופסור ישראלי בעל שם עולמי וחתן פרס נובל ושמו דן שכטמן שהחליטו להציל כבוד מוסד הנשיאות מתוך עוז-רוח אזרחי הראוי לכל השבחים והתודות
יוסף דיין
מחבר "הנסיך הקטן" החסיר את אחד מהכוכבים החשובים: כוכב השקיפות. ח"כ שטרן, למרות שלכאורה האמין בה - לא היה בעד שקיפות
איתמר לוין
אפשר לקצץ בתקציב הביטחון בלי לפגוע באימוני המילואים. קחו לדוגמה את התקציב המנופח בעליל של אגף השיקום במשרד הביטחון    כאשר גנץ מגיע לכנסת במדי ב', הוא מתייחס לח"כים כאילו היו מ"כים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il