X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גיא רוה מייסד ארגון "הורות משותפת=טובת הילד".
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שפה יוצרת מציאות והמציאות הזו אינה מתאימה לעידן בו אנו חיים זהו שינוי הגדרה בלבד, ואין בו כדי לפגוע בזכויותיה אימהות אשר מוגדרות כיום כ"חד-הוריות", או את ההטבות שהן מקבלות
▪  ▪  ▪
יש אמא, יש גם אבא [צילום: פלאש 90]

הצעת חוק שקידם ח"כ שטרית לביטול המונח "אם חד הורית" אושרה לאחרונה בכנסת. את המונח "חד הורית" יחליף מעתה המונח "הורה עצמאי".
רוני, גרושה ואם לשניים: "הגדרת אימא גרושה כ"חד הורית" הנה הגדרה מפלה ושוביניסטית הגורמת עוול גדול לאמא, לילדים וגם לאביהם, במיוחד לאור העובדה כי אין בחוק הגדרה ל"אב חד הורי".
ההגדרה הנציחה ושימרה את העמדה לפיה לילדים יש הורה אחד - הלא היא האם. היא זו שצריכה לדאוג לצרכיהם הרגשיים, הבריאותיים, הפיסיים והחינוכיים של הילדים. האב הוא דמות הורית משנית, האחראית לצרכיהם החומריים בלבד, ומרגע הגירושין הוא מפסיק להיות חלק מהתמונה המשפחתית.
מבחינת הילדים זהו מסר מפחיד ולא אחת שמעתי מילדי ומילדי אחרים שאלות כמו: "עכשיו יש לי רק הורה אחד?", "מה עם אבא?", "אמרתם שלאחר הגירושין שניכם תמשיכו להיות הורים שלנו"."
שפה יוצרת מציאות והמציאות הזו אינה מתאימה לעידן בו אנו חיים ולשינויים הקורים בו.
גיא, גרוש ואב לבן: "חיינו כידועים בציבור. ברגע שנפרדנו, ובאופן אוטומטי אמו של בני קיבלה מהמדינה הגדרה של אם חד הורית. מדוע? האם אני כבר לא אביו של בני? לא קיים יותר בחייו? ההגדרה אינה מתאימה למציאות החיים ויש בה כדי ליצור עיוות תפיסה אצל כל הנוגעים בדבר, מהילדים, דרך ההורים, וכלה בסביבה המתייחסת אל האם כהורה, בעוד האב כמו לא קיים, לא שייך, לא רלוונטי לחיי ילדיו."
שני הורים
ההגדרה "חד הורית" למשפחות בהן ההורים נפרדו מבחירה, ובהן לילדים יש שני הורים מוכרים, ידועים ובעיקר חיים - מעוותת את המציאות ולמעשה מאיינת לחלוטין את הורותו של אחד ההורים, לרוב האב, הן מבחינת תפיסה והן מבחינה מעשית. ילד אינו אמור ואינו צריך לגדול בידיעה שהחוק מגדיר את אימו כחד הורית. מה הוא אמור לחשוב על אביו?
עמותת "הורות משותפת=טובת הילד" הוקמה על-ידי אימהות ואבות כאחד, כדי לקדם את טובתם של ילדים אשר הוריהם בחרו להיפרד. לשיטתנו יש להתאים את השפה למציאות החדשה ולכן פנינו לחברי הכנסת במטרה לשנות את המונח המפלה והמיושן. ח"כ מאיר שטרית קידם את הצעת החוק לשינוי שמו של "חוק משפחות חד-הוריות" ל "חוק סיוע למשפחות שבראשן הורה עצמאי", אשר אושרה לאחרונה במליאת הכנסת.
חשוב להדגיש שמדובר בשינוי הגדרה בלבד, ואין כל כוונה או מטרה לפגוע או לשנות את זכויותיהן של אימהות באשר הן, אשר מוגדרות כיום כ"חד-הוריות", או את ההטבות שהן מקבלות.
"הורה עצמאי" הינו מונח שמן הסתם ידרוש זמן הסתגלות והטמעה, אך מכיוון שהוא מונח המעצים את שני ההורים ולא פוגע באף אחד אנחנו מאמינים שהציבור יתרגל אליו, והוא ישתרש בשפת היום-יום, ולא רק בלשון החוק.

רוני מילוא וגיא רוה הם הורים גרושים הפעילים בעמותת הורות משותפת = טובת הילד
תאריך:  25/05/2014   |   עודכן:  26/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מאיר שטרית  רוני מילוא
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרושה וחד הורית? הכיצד?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא רק סמנטיקה
אמיר הורה עצמאי  |  25/05/14 14:58
2
הורה עצמאי
הצדקנית  |  26/05/14 17:32
3
זה מה שהכנסת מסוגלת לעשות
איל  |  27/05/14 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפארסה סביב בחירת נשיא המדינה והמלחמה על תקציב הביטחון מבליטים את התעלומה ששמה בנימין נתניהו: כיצד אדם כה מוכשר מצליח שוב ושוב לסבך את עצמו, את המערכת הפוליטית ואת המדינה כולה? הנה כמה תשובות וגם כמה הצעות לשיפור
נסים גבאי
רוצים לראות מה יקרה? אז אל תיקנו את מוצרי "הבית שהפך פגודה" שלהם, ונראה מה יקרה לבהמות שעשו מאיתנו צחוק בחוסר האחריות להטיל מיסים שוויוניים גם על חאפרים עשירים המנהלים את "תנובה
עמוס אריכא
אם תדחוק לבני פרישתה מהממשלה עד כמה שהדבר ניתן נזכה אולי למהפכה משמעותית במערכת הבחירות הבאה    דומה ולבני היא מהבודדים כיום המסוגלים באמת לנסות ולחשוב בנוסח מקורי
אברהם שרון
ימים אחדים לפני סגירת רשימת המועמדים הסופיים שיתמודדו על תפקיד נשיא המדינה בבחירות שייערכו ב 10 ביוני, עדיין חסרה לשכטמן חתימה אחת בלבד של מי מחברי כנסת, כדי להיכנס לישורת האחרונה של המרוץ. חשוב שאישיות רמת מעלה כמוהו תשתתף בו
עמוס גלבוע
בעקבות ראיון עם ציפי לבני בערוץ השני    המגע האישי עם מנהיג הצד השני, שמיעת דבריו מכלי ראשון, אינה עומדת בשום סתירה למודיעין. להפך, האחד משלים את השני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il