X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לקרוא לשר הביטחון משה יעלון להתחיל בניקוי האורוות בתחום אחריותו: לא עוד "מתאם הפעולות בשטחים" אלא מתאם הפעולות ביהודה ובשומרון או אז יוכל שר הביטחון לדרוש דרישה מקבילה גם מתחנת השידור שבתחום אחריותו
▪  ▪  ▪
יעלון. להתחיל בניקוי אורוות [צילום: AP]

השבוע הלך לעולמו העיתונאי אורי אליצור ז"ל. איך דיווח על כך הרדיו "הממלכתי"? הוא דיווח על מותו של "העיתונאי ואיש הימין". נשאלת השאלה מדוע דיווח עצוב כזה צריך לכלול את סיווגו הפוליטי של הנפטר? האם לפני שבועות אחדים, כאשר נהרג העיתונאי ד"ר ראובן פדהצור בתאונת דרכים, הוא הוצג כ"עיתונאי ואיש השמאל"? מה הבסיס לאיפה ואיפה בהצגתם של בני-אדם בתקשורת, חיים או מתים.
הרדיו "הממלכתי" מעסיק במשך עשרות שנים פרשן משפטי חד-צדדי, אבל מעולם לא הוצג האיש, משה נגבי, כ"עיתונאי ואיש השמאל", ובוודאי לא כ"עיתונאי ואיש השמאל הקיצוני". בקשת הנהוגה בין מונחי התקשורת יש קצה אחד בלבד, קצה ימני, בעוד שהקצה האחר איננו קצה, אלא "מתון"... גם יונים טורפות הן "מתונות" על-פי מילון המונחים של התקשורת בישראל.
הערוץ הראשון, "הממלכתי", של הטלוויזיה הישראלית מעניק מזה זמן רב במה בלעדית לפרשן חד-צדדי, אבל מעולם לא הוצג האיש, ארי שביט, כ"עיתונאי ואיש השמאל", ובוודאי לא כ"עיתונאי ואיש השמאל הקיצוני". מדובר בתוכנית "יומן" המוגשת מדי ערב שבת, בזמן שיא הצפייה, ואשר בה ניתנת לאיש במה לשטוח את הגיגיו בעניין שקר "הכיבוש" ועוד.
הן משה נגבי, הן ארי שביט, והן אחרים מוזמנים להציג את דעותיהם בתקשורת "הממלכתית" ללא איזון במקביל, באותו שידור, או לסירוגין, בשבוע או בהזדמנות שלאחר מכן. התוצאה: הציבור הישראלי מקבל מהשידור "הציבורי" עוד ועוד שטיפת מוח מפיהם של "עיתונאים ואנשי השמאל הקיצוני", אפילו בלי להציגם ככאלה למען הגילוי הנאות.
שידור "ציבורי"
פעילי ימין מוצגים לעתים קרובות כ"פעילי ימין קיצוני". מתי הוצג יריב אופנהיימר מארגון השמאל הקיצוני "שלומעכשיו" כ"פעיל השמאל הקיצוני"? והאיש מתראיין שוב ושוב באמצעי השידור "הממלכתיים" כאילו היה דוברם של הישראלים שממערב ל"קו הירוק" ולא כדוברו של ארגון שמאל קיצוני וקיקיוני. מדוע האיש מאוזן בדרך כלל על-ידי יו"ר מועצת יש"ע? האם הוויכוח הציבורי מתנהל בין יהודים ממערב ל"קו הירוק" לבין אלה שממזרח לו? הן גם ממערב לקו יש מיליוני יהודים החושבים כמו יו"ר מועצת יש"ע, אבל אלה מועלמים באופן מגמתי בשידור "הציבורי", כאשר דעות ימניות של אנשי ציבור ממערב לקו כמעט ואינן מושמעות (אין הכוונה לחברי כנסת).
והתקשורת, זו מתעקשת להעלים את השמות הגאוגרפיים-היסטוריים יהודה ושומרון, ובדרך כלל משתמשת במקומם במושג המנהלי "הגדה המערבית" - כאשר זו הייתה מערבית רק בעיני הכובש שישב בארמונו ברבת-עמון והסתכל מערבה - או במושג הנדל"ני "שטחים", שנועד לזלזל במשמעותם לעם ישראל ולהציגם כמיועדים לפינוי ולהסגרה לאויב, אחרי גירוש יושביהם היהודים בתהליך המנוגד לכבוד האדם וחירותו ולזכויות האדם והאזרח, גם אם מדובר ביהודים.
על כן קול ישראל ממשיך להגדיר את אפרת וייס בתואר הגנאי "כתבתנו בשטחים" במקום בתואר הראוי כתבתנו ביהודה ובשומרון. על כן גלי צה"ל ממשיכים להגדיר את עידו בנבג'י בתואר הגנאי "כתבנו בשטחים" במקום בתואר הראוי כתבנו ביהודה ובשומרון.
יש לקרוא לשר הביטחון משה יעלון להתחיל בניקוי האורוות בתחום אחריותו: לא עוד "מתאם הפעולות בשטחים" אלא מתאם הפעולות ביהודה ובשומרון. או אז יוכל שר הביטחון לדרוש דרישה מקבילה גם מתחנת השידור שבתחום אחריותו.

תאריך:  26/05/2014   |   עודכן:  27/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקשורת: מונחים ודיווחים
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
נכון מאד!!! ל"ת
וינטר הניה  |  26/05/14 13:49
 
- כמו תמיד, הניה קופצת בראש... ל"ת
קלמן הצולע  |  27/05/14 22:32
2
ד"ר בריימן חד העין מבטא גם את  ל"ת
דעתי. ר.ב.ז  |  26/05/14 15:29
3
לתשומת לבו של שר הביטחון ל"ת
שרגא  |  26/05/14 16:43
4
אני מתנחל ברעננה, לא ב"שטחים ל"ת
שרגא  |  26/05/14 16:51
5
אנו כה התרגלנו למונחים שאנשי
התקשורת הטביעו  |  26/05/14 17:58
6
אתה מתפרץ לדלת סגורה
אהרון שחר  |  26/05/14 20:52
 
- בוא נשלב כוחות לפרוץ אותה! ל"ת
בתיה  |  26/05/14 23:36
 
- ואיך עושים זאת? הרי טחו עיניהם
ר.ב.ז  |  27/05/14 10:06
7
צריך להביא את תוכן מאמר זה
לידיעת השר ארדן  |  27/05/14 08:15
8
זאת ועוד
דניאל24  |  27/05/14 20:19
9
יישר כח כל מילה בסלע.הערב רב
פלא יועץ  |  28/05/14 12:05
10
שמאל ימין
א-דפנה  |  30/05/14 12:25
 
- מסכים איתך אלא ש...
מוטי מ.   |  4/06/14 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
מי באמת אחראי למכירה הגדולה ויוצאת הדופן של תנובה למעצמה הסינית. מה כרוך במכירה הזו עבור כל ישראלי. מי הרוויח את הכסף הגדול, מדוע ישראל לא מרוויחה על העסקה ולמה כל אחד מאתנו מרגיש רע בהקשר לעסקה הזאת?
עו"ד חיים שטנגר
משקראתי פסק-הדין, נשוא רשימה זו והשוויתי, מזכרוני, התיאורים שנכללו בו וקטעי המכתבים, שנכללו בספר - שמסתבר שמקורם אמיתי ואינם פרי הדמיון - אין לי כל ספק, קל שבקלים, שצדקו שלושת שופטי בית המשפט העליון, במתן פסק-דינם
יפעת גדות
גם אם תגיעו למרפאה של ד"ר רוזן, רופא מכבי, וגם אם בשעות בהן הוא אמור לקבל מטופלים של הקופה, הסיכוי שתיכנסו במועד שנקבע לכם מראש תלוי בשאלה האם הרופא מקבל באותה שעה את מטופליו הפרטיים או שלא
עו"ד רונן מנור, עו"ד יניב כהנוביץ
שטח הדירה הוא נתון מהותי בעסקת רכישת דירה, ומרבית רוכשי הדירות אינם יודעים כי קיים הבדל מהותי בין חישוב שטח הדירה וקביעת שטחי הברוטו ושטחי הנטו. סוגיה זו נדונה לאחרונה על-ידי בית משפט השלום בפתח תקוה אשר זיכה רוכשים בפיצוי בגין ירידת ערך משהתברר כי הוצג בפניהם מצג לפיו שטח הדירה גדול יותר משטחה בפועל
רפי לאופרט
בהדרגה משתנה המציאות התקציבית בישראל, ותקציב הביטחון מאבד את עליונותו המובהקת    מדינת-ישראל מנסה במשך כל השנים לאכול את העוגה ולהשאירה שלימה בעת ובעונה אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il