X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היינו צריכים לומר להם: BDS? קטן עלינו! דבקנו בארץ הזאת בתלאות וברדיפות קשות לאין ערוך מכל החרמות שלכם ואנחנו נראה לכם שבניגוד לדימוי האנטישמי הרווח אצלכם, יהודים אינם מוכרים את מולדתם תמורת כסף
▪  ▪  ▪
חברון. מאז ולתמיד [צילום: פלאש 90]

בחגיגת 'יום חברון' השבוע, יציינו שבחפירות אדמות-ישי ("תל-רומיידא"), היא חברון העתיקה, נחשף מטבע של בר-כוכבא, חיבור ישיר לפעם האחרונה שיהודים שלטו בעיר הזאת, 1879 שנים לפנינו.
וגם זה: 3500 שנים לא חדלו יהודים מלהזכיר שלוש פעמים ביום את היותם נצר לאברהם, יצחק ויעקוב, זיכרון שהיה מעין קוד גנטי, וביום הזה לפני 47 שנים הם חזרו והתחברו. ועוד זיכרון. שאם יש "עיר הריגה" נוסח ביאליק בארץ ישראל, הייתה זו חברון של תרפ"ט, אך גם המעגל הטראגי הזה נסגר כאשר יהודים שבו לעיר, לאחר 85 שנים "בלבד".
אורי אליצור ז"ל, שהלך מאיתנו, שילב אידיאליזם עם היגיון חד כתער ולשניהם נתן ביטוי גם פשוט וגם מבריק. עם זאת, הבליטו המתאבלים סגולה אחרת שלו, את האינטליגנציה הרגשית שנחון בה, לחוות את המימד ההיסטורי, את הימים הגדולים העוברים עלינו, אותם רק מעטים יודעים להפנים. אורי התפעם מן החד-פעמיות של תופעת שבות ישראל לארצו, הבטחה עתיקת יומין ההולכת ומתגשמת בפועל ממש בימי חיינו הארציים, פלא חברתי ומדיני שהמין האנושי לא חווה כמותו מעולם. אלה מבינינו שה"משק" הזה של "כנפי ההיסטוריה" אינו מרגש אותם, לא פלא שהם רואים רק את התלאות והקשיים.
אורי, שהיה בעל אמונה עמוקה, הרגיש כמי שחי בעידן של גאולה. אולם גם לא אדוקים בדת, ובלבד שהשגרה האפורה לא שחקה אותם - מודים בעל כורחם, שהם רואים בעיניהם את מה שעשרות דורות של יהודים לפניהם אף לא העזו לחלום.
הדברים האלה מכוונים כלפי איומי ה-BDS (חרם, מניעת השקעות, עיצומים-סנקציות) שחוגים עוינים בעולם מארגנים נגדנו באוניברסיטאות, במרכולים, בשווקים פיננסיים. הכל, תחת דגל המלחמה נגד ה"כיבוש", אך לאמתו של דבר נגד שיבת ציון לכל מקום בארץ ישראל. כי התנועה הזאת, במהותה, היא אנטי-ציונית ואנטי-ישראלית, ובסוף גם אנטישמית.
אין שום חידוש בכך, ש"ההתנחלויות" מנוצלות ע"י גויים כדי לבטא את שנאתם ליהודים. וגם בכך אין הפתעה, שיהודים-שונאי-עצמם מצטרפים ל-'עליהום' ועתים אף צועדים בראשו, ומהם לא מעטים שגדלו כאן.
הפליאה היא על תרבות השיח שלנו, מימין ומשמאל - איך אנחנו מתייחסים למי שמאיים עלינו בעונשים ובבידוד אם לא נתכחש למולדתנו. כל מה שיש לנו לענות על כך הוא - 'לא נורא', אם לא נוכל למכור לאירופה, נמכור לסין. וגם, שתנועת החרם היא סמלית ברובה וכוחה הכלכלי והמדעי של ישראל יעמוד בכך. ובכלל, לא "כל העולם נגדנו", עוד נותרו לנו ידידים, ואפילו ארצות ערביות אויבות כלפי חוץ "עושות איתנו עסקים" מתחת לשולחן, גם בענייני ביטחון.
כל הטענות האלה נכונות, ועדיין חסר העיקר - אותה האמירה הפשוטה שכל "עונש", קשה ככל שיהיה, אף פעם לא יהיה שקול בעינינו כנגד וויתור-מרצון על מולדת, על התגשמות של געגועים וחלומות בני אלפי שנים. התרגלנו להסתכל על כל דבר מן הבחינה המכאנית-אינסטרומנטאלית גרידא. קהו הרגשות, עד שאיננו רואים עוד את העלבון ואת פחיתות הכבוד שבעצם ההצעה להקריב נכס לאומי כמו ירושלים, שמסביבו היינו לעם, תמורת יתרונות חומריים או כדי לחסוך מעצמנו הפסדים כספיים או פוליטיים.
היינו צריכים לומר להם: BDS? קטן עלינו! דבקנו בארץ הזאת בתלאות וברדיפות קשות לאין ערוך מכל החרמות שלכם ואנחנו נראה לכם שבניגוד לדימוי האנטישמי הרווח אצלכם, יהודים אינם מוכרים את מולדתם תמורת כסף.
אלו כך נהגנו וכך דיברנו, מה שונה היה מעמדנו בעולם!

תאריך:  28/05/2014   |   עודכן:  28/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי אליצור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קטן עלינו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר נכון ביותר ל"ת
ישראלי גאה  |  28/05/14 17:15
2
מסכימה בכל לב. מאמר נכון ביותר ל"ת
ישראלית גאה  |  28/05/14 21:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ספרו של סיימון סבאג-מונטיפיורי "ירושלים: הביוגרפיה" עמוס בטעויות מביכות כה רבות בענייני יהדות, עד שיש להתייחס לספר כולו כחסר אמינות. וזה מעבר לליקויים בולטים אחרים של מי שכל כך מנסה להיות אוביקטיבי, עד שהוא אנטי-ישראלי במובהק
אלעזר לוין
שר האוצר החליט על "חידוש" כביכול: רשות המיסים תהיה אחראית על ניהול הפטור ממע"מ לקוני דירות יד ראשונה    במה עוסקת רשות המיסים כל היום, אם לא בגביית מיסים ומתן פטורים?!
איתמר לוין
שופט בית משפט השלום בפתח תקוה החליט כנראה שהוא גם המחוקק וגם ערכאת ערעור על בית המשפט העליון. בניגוד גמור להוראות ברורות של החוק ולפסיקה חד-משמעית של ביהמ"ש העליון, הוא אסר לפרסם את שמותיהם של כמה מן החשודים בפרשת השחיתות בנמל אשדוד
מינה פנטון
ידועה פסיקתם של גדולי רבני הדור האוסרים קבלת כספים ושיתוף פעולה עם "הקרן לידידות". זו התקשרות פסולה. שר החינוך טרף את קדירת התקציב הכולל לתוכנית הקיץ, בכסף הנוצרי
יוסי קרמר
האשליה של משחק הכדורסל שראינו הוא אך ורק למען הרגשות החיוביים שבניצחון כשבשלב מסוים הרגשות נמוגים להם, דומה הדבר למכור לסם שנמצא בקריז ולאחר לקיחת הסם הוא נמצא בהיי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il