X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התנאי של אדוניס לפתרון בעיותיהם של הערבים [צילום: עיתון "אלמוסתקבל" לבנון]
גז בכיוון הפוך
שלטונות אירן עצרו שלושה צעירים ושלוש צעירות ללא כיסוי ראש באשמת פגיעה במוסר, משום שרקדו על גגות הבתים בטהרן וברחובותיה ושרו את שירו הידוע "Happy" של זמר הפופ האמריקני פארל וויליאמס המביא מסר של אושר ותקווה ובקריאתו לשלום וידידות
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בימים אלה מתנהל מו"מ בין עם ירדן ומצרים למכירת גז משדה תמר המפיק גז זה 8 חודשים. חברת נובל אנרג'י שותפה למו"מ בהחזיקה ב-47 מן המניות של שדה תמר.
ירדן זקוקה לגז בעקבות ביטולו של יבוא הגז ממצרים. היקף העסקה המדוברת הוא 771 מיליון דולר ל-15 שנה, וזו תחייב הנחת צינור מנמל אשדוד לירדן.
מצרים זקוקה לגז לתצרוכתה הפנימית. כיום מסבסדת מצרים את מקורות האנרגיה ב-20 מיליארד דולר לשנה. הצינור שהוביל גז ממצרים לישראל דרך סיני מאז שנחתמה ב-2005 העסקה עם מצרים, חובל 17 פעם. לפי העסקה הקורמת עור וגידים בימים אלה עם מצרים, אותו צינור יזרים את הגז, אך בכיוון הפוך - מישראל למצרים. אם התקפות הטרור בסיני לא תיפסקנה, יש לשקול אפשרות של הנחת צינור תת-ימי מאשדוד לחוף המצרי ממערב לתעלת סואץ ובכך לעקוף את סיני ולהימנע מסיכוני הטרור מסיני.
לדעת מומחי כלכלה ישראלים, לעסקות עם ירדן ומצרים יש משמעות אסטרטגית יותר מכלכלית. זאת משום שהן מייצבות את הסכמי השלום בין ישראל ומצרים ובין ישראל וירדן ומנרמלות את היחסים ביניהן. לדעתם של מומחים אלה האינטרס הישראלי הוא למכור את הגז דווקא למדינות שליחסינו עמהן דרושים ביסוס ונרמול.
לשנות את החברה ולא את המשטרים
המשורר הסורי אדוניס המתגורר בצרפת זה שלושה עשורים, הביע את דעותיו על המתרחש בעולם הערבי זה שלוש שנים נוכח קריסת "האביב הערבי" והפיכתו לחורף מתמשך.
בראיון לסוכנות הידיעות "פְרַנְס פְּרֶס", הוא אמר כי:
"בעיותיהם של הערבים לא תיפתרנה אלא בהפרדה בין דת למדינה, וכן הפרדה בין דת לחברה ופוליטיקה. הדת שולטת מדינית, כלכלית וחברתית בחברה הערבית".
לדעתו של אדוניס, שינוי המשטר בסוריה הוא גורם משני ברפורמה הנדרשת. יש צורך בשינוי החברה. במרוצת 60 השנים האחרונות, שינו הערבים את המשטרים בעירק, סוריה, מצרים, אלג'יריה וסודן, אך המצב לא השתפר.
להערכתו, הבחירות הצפויות בסוריה לא יביאו שינוי ולא ישימו קץ למלחמה ומה שדרוש הוא שינוי החברה שיתבטא בעיקר בהפרדה בין דת למדינה. לדעתו, קיימת אפשרות להגשים את החילוניות בעולם הערבי, כפי שזו הוגשמה בארצות-הברית, צרפת, בריטניה ואיטליה. הוא קורא לעיין מחדש בערכים שירשו הערבים עיון חופשי שיאפשר פלורליזם לאזרח, למשפחה ולחברה.
אסור להיות מאושר
שלטונות אירן עצרו שלושה צעירים ושלוש צעירות ללא כיסוי ראש באשמת פגיעה במוסר, משום שהם רקדו על גגות הבתים בטהרן וברחובותיה ושרו את שירו הידוע "Happy" של זמר הפופ האמריקני פארל וויליאמס, שהועלה ליוטיוב וזכה ל-220 מיליון כניסות. במרבית בירות העולם, מפריס וברלין ועד מרקש ותוניסיה, זכה השיר לפופולריות חסרת תקדים, בהביאו מסר של אושר ותקווה ובקריאתו לשלום וידידות.
אך מפקד משטרת טהרן חסין סג'דיניא סבור אחרת. לדעתו, השיר הוא זול וחסר ערך ומחייב לערוך חקירה לעומק של העצורים. גם מנהיגי השמרנים הביעו שאט נפש וטענו כי הצעירים באירן מתנערים מערכי האיסלאם ומחקים את סגנון החיים המערבי.
וויליאמס הביע צער על מעצרם של הצעירים. אך המפתיע בה"א הידיעה הוא דווקא נשיא אירן רוחאני שהכריז כי זכותם של האירנים לשאוף לאושר.
מדיניות של בת יענה
עמי ערב להוטים אחרי תחרויות הספורט בעולם הערבי וברחבי העולם. מאות ערוצי הטלוויזיה בשפה הערבית מקדישים לספורט פינות שהן חלק אינטגרלי ממהדורות החדשות.
והנה קרה דבר מוזר: ישראל זכתה באליפות אירופה בכדור-סל, אך בשורה זו נעלמה כליל מן התקשורת הערבית. אף לא מילה.
זה מזכיר את תחרויות האירוויזיון, שאותן משדרים ערוצי הטלוויזיה בערבית בשידור חי. אך כשמגיע תורם של הזמרים הישראלים, משדרים ערוצים אלה קטע מוזיקה קלאסית עם נופי טבע. וכשישראל זוכה בתחרות, הם נמנעים מלשדר את התוצאה.
התקשורת הערבית אינה מביאה בחשבון שהתעלמות זו מגבירה אצל הצופים את הסקרנות לדעת מי זכה. היא, כבת היענה, מטמינה את ראשה בחול.

תאריך:  30/05/2014   |   עודכן:  30/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גז בכיוון הפוך
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת השמאלנית והערבית דומים
צייד נאצים   |  30/05/14 18:56
 
- תודה על הסברך מאיר העיניים.
אהוד פרלסמן  |  31/05/14 10:49
 
- אהוד אתה בוודאי זוכר
צייד נאצים  |  31/05/14 22:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם שוייצר, יואל גוז'נסקי ונעה קציר
ארגוני ג'יהאד עולמי מתבססים על הניסיון הקרבי שצברו בסוריה    ארגוני ביטחון מערביים התריעו מפני הסכנה שבשובם של מוסלמים לארצותיהם
עופר וולפסון
בביקור פתע באפגניסטן, נשיא ארה"ב ברק אובמה הבטיח כי יחליט בקרוב על היקף הכוח שיוותר במדינה במטרה לסייע להגן על ההישגים שנעשו במשך כמעט 13 שנים של לחימה
מנשה שאול
סופר ערבי: "אם ירצו הערבים להעלות את זכר כל הנכבּות שלהם, ספק אם יספיקו לכך כל ימות השנה"    משפט אולמרט, לחם ונכּבות תוצרת ערב
עמוס גלבוע
סקר עולמי על האנטישמיות מעלה כי זו הגבוהה ביותר מצויה במדינות ערב וצפון אפריקה, ומתוכן האנטישמיות הכי גבוהה היא בגדה ובעזה    ברור שהסיבה המרכזית לכך היא לאומית, אך קיימת סיבה חשובה נוספת והיא האנטישמיות הערבית-איסלאמית שהתפתחה בשלושת העשורים האחרונים    היא זאת המקנה מימד עומק לכל הסוגיה הפלשתינית, הרבה מעבר לסכסוך על טריטוריה
אהרון שחר
באוירה נינוחה ורגועה, קצת תרבות לעת ערב, והפעם: ערב    מה אנו יודעים על תרבות ערב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il