X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבחינה הבלתי עבירה בערבית, מזכירה לי בחינה שקבלנו בקורס רנטגן בה למדתי
▪  ▪  ▪
מי נכשל? [צילום: פלאש 90]

בחינת הבגרות בערבית, שהייתה קשה באופן מיוחד, מזכירה לי את הבחינה באורטופדיה, שנתנו לנו בקורס הרנטגן שעברתי בבית החולים איכילוב, לפני שנים רבות.
גם אז, הייתה זאת בחינה שהיה ממש, פשוט בלתי אפשרי למי שלמד בקורס, לעבור אותה. המורה, הרופא האורטופד, יחד עם מרכז הקורס, רקחו לנו בחינה שהייתה בבחינת מוקש נעל, שלאיש לא היה שום סיכוי לעבור אותה, בכל אופן, לא לפי מה שהכינו אותנו בקורס לבחינה.
אני הייתי היחיד שעבר את הבחינה הזאת – כן זה נשמע כהתפארות לשמה, או אפילו יהירות בלתי מקובלת, אבל זאת האמת ולמען האמת, זה לא בגלל שהייתי טוב יותר מאחרים מבחינת ידיעת החומר...
הכול התחיל כשנשארתי מובטל והלכתי ללשכת העבודה. שם הציעו לי לעבור בחינת פסיכוטכנית, שבה הגעתי לציונים מאוד גבוהים. עד היום איני מבין מדוע, שכן לא הייתי מעולם גאון, או שפשוט היה לי יום מוצלח באופן מיוחד, או שהמבחן קלע בול לדברים שהייתי טוב בהם. בכל אופן, לפי דעתי, משהו השתבש במבחן הזה, לטובתי. פקיד הלשכה מאוד התלהב מתוצאות המבחן והחליט לשבץ אותי לקורס הרנטגן שנפתח בדיוק אז. קבלתי בשמחה את הצעתו, מפני שהקורס הבטיח דמי אבטלה לשנה שלמה, שנה אחת מתוך השניים של אורך הקורס. באותה תקופה היו המון שביתות של עובדי הרנטגן בבתי החולים, ובציבור נוצר הרושם (שהתגלה לי אחר כך כלא נכון) שזהו מקצוע משתלם ביותר, עם שכר גבוה.
של מי הכשלון
בפתיחת הקורס, שוחח פקיד הלשכה עם מרכזת הקורס (רנטגנאית ותיקה באיכילוב, וה"מחנכת" של הקורס, ג'ני היה שמה הפרטי...) ואני זוכר (לא יודע בדיוק כיצד) שהוא הצביע עליי כ"בחור מוכשר מאוד ובעל פוטנציאל גבוה"... כך קרה שג'ני התייחסה אליי בשיעורים שהעבירה בהערכת יתר (בלי שהוכחתי בשטח דבר) ונתנה לכולם להרגיש שאני אחד שצריכים ללמוד ממנו.
אחד המקצועות החשובים, שלנו בקורס, בנוסף לרנטגנאות, היה אורטופדיה. לא צריך להסביר את חשיבות הכרת גוף האדם ובעיקר העצמות, שהן הן המטרה הראשונה של בדיקות הרנטגן. חשוב שהרנטגנאי יידע לדעת בדיוק כיצד לצלם עצם שנפגעה. המורה שלנו היה אורטופד מנתח, קשוח במיוחד (שהעביר את השיעור שלו בשבע בבוקר ובדיוק בזמן הזה סגר את דלת הכיתה ומי שאיחר לא התקבל. כולנו הבנו שזה המקצוע החשוב ביותר בקורס ולכן נאלצנו לקבל את כל השיגעונות שלו, בשתיקה.
כעבור מספר חודשי לימוד, הגיע הזמן לבחינה הראשונה במקצוע. כיאה לחשיבות האירוע, הבחינה נערכה בעל פה באופן אישי לכל אחד, כאשר מרכזת הקורס, ג'ני, ניצבה לצד האורטופד וביחד בחנו את התלמידים. אחד אחד יצאו חבריי לקורס, חיוורים ומיואשים וכולם טענו שאי-אפשר בכלל לענות על השאלות ששואלים שם בפנים. מסתבר שהן המורה והן מרכזת הקורס, שכחו לגמרי מה לימדו אותנו ושאלו שאלות שלא היה לנו שום אפשרות לענות עליהן.
כאשר נכנסתי לחדר הבחינה, די פסימי, הופתעתי לגלות שג'ני, הדריכה את המורה מה לשאול אותי והקפידה שאוכל לענות על כל השאלות.... התרגיל היה די שקוף והסיבה הייתה ברורה לי ביותר: כישלוני בבחינה היה מבחינתה כישלון שלה כמדריכה...

תאריך:  02/06/2014   |   עודכן:  02/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחינת הבגרות בערבית - הייתה השנה סינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פייר לביא
אם הכס הקדוש רוצה להנהיג שלום עולמי אני מציע שיפנה אלינו, האזרחים הפשוטים, אנשי העט, שיזמין קבוצה של סופרים וסופרות מכל העמים הנאורים וייצא עמם בהצהרה אך גם לדרך חדשה ומעשית
אסתרליס יעקב
מיהן "נשות הכותל"? ומהו תפקידן הציבורי? לרגל יום ירושלים יוזמות "נשות הכותל" "קמפיין" ציבורי חדש, העיקר שישמעו עליהן
אפרים הלפרין
כאשר לא מוצאים פתרונות מסורתיים ובטוחים לבעיות היסוד, חלה עלינו החובה לחפש פתרונות מקוריים ופורצי דרך, וכיום עולם המחשבים עומד לימיננו, בואו ננצל אותו.
מתי דוד
מדוע הוותיקן לא מגיב על פגיעה בנכסיו בארצות ערב? מדוע הכנסיה הקתולית מפחדת מהאיסלאם?
מתי דוד
בעיתון הארץ מאמינים כי השלום הנכסף יתממש כשישראל תיענה לדרישות הפלשתינים וכי התביעה הישראלית האולטימטיבית להכרה כמדינת הלאום היהודי פוגעת בסיכוי לשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il