X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: המסרון ככלי לגמילה מעישון המסרון הגומל משאר התמכרויות מדוע קרבנות עבירה לא מעורבים במשפט המתנהל נגד העבריין? מי צריך את מוסד הנשיאוּת? ולקינוח פסוקו - מה לומדים מתורת האבולוציה?
▪  ▪  ▪
מעשנים. נמצא פתרון לגמילה? [צילום: פלאש 90]

המסרון הגומל
לאחרונה פורסם על פיתוח תוכנית לגמילה מעישון באמצעות המסרונים. מדובר בתוכנית תמיכה פסיכולוגית וידידותית, הניתנת בחינם לנגמלים, בהתאמה אישית, שהיא זמינה, זולה ויעילה ביותר.
השאלה היא מדוע לא לנצל אמצעי טכנולוגי יעיל זה, המסרונים, גם ליישום תוכנית דומה לגמילה משאר ההתמכרויות - האלכוהוליזם והסם, סטיות שונות ושאר ירקות בעידן המודרני כמו התמכרות לאינטרנט בפרט, על שלל יציריו, ולג'אגדטים בכלל?
ובא למכוּרים בציון גואל.
הבשורה לנגמלים
הרי החדשות הטובות בתחום העישון: בשנת 2013 ירד שיעור המעשנים לשפל של כל הזמנים, והוא עמד על 18.7% בלבד, תוך ירידה משמעותית בתמותה ממנו.
אז נכון ששלל החוקים האוסרים על עישון במקומות ציבוריים, כמו גם על הפעלת מכונות סיגריות, וייקור מס הסיגריות, בהחלט עשו את שלהם, ותרמו לירידה דרסטית בשיעור המעשנים. אבל בשיטת ה'תפוח האסור' לא די. יש צורך להציע תוכנית חלופית, שתעודד את הגמילה מעישון ותבטיח את מניעתו לטווח ארוך.
הבשורה הטובה אפוא בתחום, בעידן הדיגיטלי, כמו בתחומים אחרים, היא גיוס הטכנולוגיה בשירות מניעת העישון. והפעם אלה, איך לא, המסרונים. מדובר בתוכנית תמיכה פסיכולוגית וידידותית, הניתנת בחינם לנגמלים, בהתאמה אישית, שהיא זמינה, זולה ויעילה ביותר. בנוסף, התוכניות הן ייעודיות לשני המינים, ובקרוב גם לחיילים. אז לא תיקח?
כל הכבוד על התוכנית. וּבא לנגמלים גואל.
פיגור משפטי
נכון שישראל פיגרה אחרי אמריקה בהישגים הטכנולוגיים, המדעיים והחברתיים. אך בסופו של דבר, במרחק שנים זה או אחר, היא הדביקה אותה בקצב מהיר. אז איך זה שמבחינה משפטית, בכל הקשור לייצוג קרבנות העבירה, היא מפגרת אחרי אחותה הגדולה בארבעה עשורים (אתם קוראים נכון), ועדיין לא אימצה את הגישה האמריקנית הצודקת, למעורבות הנפגעים בהליכי המשפט, בכל הקשור לעונשו של הנאשם? דומה שמבחינה חוקית, המדינה עדיין תקועה לא אחת בתקופת המנדט.
יתר על כן, השיעור הגבוה של עסקות הטיעון (80%) במשפט הישראלי, המביאות להקלה משמעותית בעונשו של הנאשם, אומר דרשני. נכון שהן נדרשות במקרים רבים כדי לסחוט הודאה בעבירה מהנאשם, והן חוסכות משאבי כסף וזמן, אך הן עושות עוול לנפגעים וגם למערכות הצדק במשפט. על כך יש להוסיף את השימוש בעֵד מדינה ככלי לגיטימי, למרות שהוא עבריין בעצמו, ואמינותו מפוקפקת.
דומה כי בעשור השני של שנות האלפיים הגיעה השעה לערוך רפורמה יסודית במערכת המשפט ולתקן את תחלואיה במהרה. ובא לציון גואל.
פני מוסד הנשיאות
יאיר ניצני, בטורו השבועי במוסף 'שישבת', כדרכו כותב בחן רב. בהומור ובמבט משועשע הוא מתאר את מוסד הנשיאות ומצביע על פגמיו ללא כחל ושרק. דומה שיותר משהכותב מייצג את מועמדותו המגוחכת, הוא משמש כאוביקט בלבד כדי להאיר את המוסד באור המגוחך הראוי לו, בתיאוּר המצחיק עד כדי דמעות.
דרך תכונות המועמד ניצני נחשפת זילותו של מוסד הנשיאוּת (והאינפלציה של מספר המועמדים תוכיח), המרוּקן מתוכן, והיותו מאגר של סיפוק שלל טובות הנאה לנשיא, המצטיין בנאומים קלישאיים לתפארת, ולרעייתו, תוך מתן מענה לאינטרסים האישיים שלו, וטפיחה לאגו ולכבודו העצמי. כל זאת, כמובן, איך לא, על חשבון הקופה הציבורית. ללא ספק פני הנשיאוּת משקפות את פניה של החברה הישראלית כולה. פני הדור כפני הכלב כבר אמרנו?
ואם זה לא היה עצוב, זה באמת היה מצחיק. אז מי צריך את מוסד הנשיאות?
פסוקו
האבולוציה בחדשות: מה למדנו מתורת דרווין (על-פי חסיד חב"ד)?
א. שחייבים להתפתח
ב. אחרת נישָאר קופים
ג. גם אם יעברו אלפי שנים, בסוף נחזור להיות בני אדם.

תאריך:  05/06/2014   |   עודכן:  05/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
בפשטות אפשר לומר רק כך: מי שירצה - שיאמין בדברי שרה ומי שיסרב להסכים עם ההערכות האלה - שלא יקנה את הסחורה. דבר אחד ברור. רק בעתיד ניתן יהיה לדעת איזו דמות תהיה לבנימין נתניהו בספרי ההיסטוריה
לורי שם-טוב
בתקשורת מתנהל רב שיח של חירשים בנוגע לאחריות משרד הרווחה ופקידות הסעד כלפי הדיווח או הטיפול בפרשת האישה ששכבה עם קטינים בקריית גת. כל אחד מושך את הסיפור לכיוון שנוח לו, וצריך לעשות סדר בדברים
רפי לאופרט
התערערות מערכת איזונים בין הכנסת למערכת המשפטית עשויה לפגוע ביכולתה של השיטה הדמוקרטית הרגילה, להציע פתרון של הכרעה פוליטית בכללי המשחק הדמוקרטיים, שלהם קיימת הסכמה רחבה בציבור הישראלי
גורי גרוסמן
במדינה דמוקרטית יש לאפשר חופש ביטוי לכל ביטאון בתנאי שאינו פוגע בחוקי המדינה    הנימוקים המגויסים למען מניעת הפצתו חינם הם נימוקים אינטרסנטיים כלכליים ואו/ פוליטיים
אברהם שרון
ספורט, לרבות ספורט מקצועני ותחרותי, לא אמור להיות נעלה על החיים אלא חלק בלתי נפרד מהם    כשם שאבל של אנשים מהווה סיבה מספיקה- מוצדקת! לדחיית הצגות ומופעים שונים, כך נכון וראוי שהוא יהיה סיבה לדחיית אירועים ספורטיביים, לרבות משחקים בשלבים מתקדמים של ליגות-על
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il