X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום שלישי יצביעו הח"כים בבחירות לנשיאות חזון אמיתי נמצא רק בדברים הכנים של פרופ' דן שכטמן, המחזיר עטרה ליושנה למונח "קידום המצוינות"
▪  ▪  ▪
שכטמן. נבחרי העם לא יברחו בנבחר העם [צילום: פלאש 90]

קריאה אחרונה לתבונה
מסע הייסורים המביש של תהליך בחירת הנשיא שיסתיים בעוד צעד קט, עשוי לשמש קו מפריד ברור שתפקיד הכנסת כפי שהיא מתנהלת חייב להצטמצם, ועיקר המעמסה בנושאים הקשורים באזרחי המדינה, יש להעבירו לריבון האמיתי קרי, העם. בדור של מחשבים אישיים טמון העתיד הזה.
לקראת יום שלישי, היום בו יצביעו חברי הכנסת, נענו מועמדים אחדים לקריאת המכון לדמוקרטיה להעלות בכתב את שיש להם לומר באשר למילוי תפקיד הנשיא הבא. קראתי רק שלוש תשובות של מאיר שטרית, של ראובן ריבלין ודן שכטמן. שלוש התשובות מוכיחות את יתרונו הברור של דן שכטמן. בעוד ריבלין ושטרית מהגגים על ניסיונם בזירה הפוליטית כמעיד על יתרונם, שכן הם באים בעיקר לנושאים הקשורים בענייני חברה, אין לא לזה ולא לזה חזון אמיתי, שניתן לכנותו הערך המוסף.
חזון אמיתי נמצא רק בדברים הכנים של פרופ' דן שכטמן. באיש הזה יצוק אותו ערך מוסף קסום הנדרש להקנות לנשיאות פשטות ואצילות כאחד. תכונת האצילות היא בעלת ערך ממשי כשהיא מתמקדת בנושא בעל חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ.
חזונו של שכטמן מתמצה במושג "קידום המצוינות". מזה שנים רבות נרמס המושג הזה על-ידי שוטים וקטנים והגיע הזמן להחזירו למקומו החשוב בחיי המדינה. המצוינות, בכל התחומים, היא שתייצב לנו עתיד של עם בעל שאר-רוח משמעותי, ולא קשקושי-הבל בלבד.
פרופ' דן שכטמן מרגיש שבכוחו להמשיך ולתרום בעיקר לחינוך והשכלת בני הדור הצעיר. עברו המפואר מעיד על יכולותיו. תנו לאיש הזה לכהן כנשיא וכולנו נתברך בו.
אויב העם
הגיעה השעה להתוודע לאמת פוצעת כי בקרבנו נמצאים אנשים סומים שרק נראים לנו כפקוחי-עיניים, רק נראים ככאלה ישרי-דרך שאינם מתעקלים, אך צלילי גרונם ולשונם המסוכסכת ממיטים עלינו פגיעות קשות. הבולט בחבורה הזאת הוא שר השיכון אורי אריאל. האיש הזה, לעניות דעתי, ניתן להגדירו ללא היסוס כאויב העם. הוא בוודאי רואה עצמו כמושיעו. אך כבר שנינו לא פעם מיהם משיחי-שקר.
האיש הזה מייצר בראשו תסריטים ריקים מתוכן אבל גורמים נזקים אדירים לא רק לישראל אלא למרבה הצער ינחתו לבסוף על ההתנחלויות כחבטות הרסניות. האיש הזה החלול מתודעה אמיתית של משמעות קיומה של מדינת ישראל, הוא הנציג האוטנטי ביותר שקם להתנחלויות ממלכת יהודה. משם יבואו מהרסינו.
העוצמה הנוראה שהופקדה כשעשוע מטורף אצל אריאל זה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, זה שנבחר לעמוד בראשות ממשלת ישראל ובעצם מכהן כראש ממשלת יהודה,
מדאיגה בהשתבשותה הגוברת.
הקשר בין שניים אלה הפכו ברבות ימים לחיבורם של נתניהו ואריאל, לאיש אחד. יצור בעל שני ראשים, הסובל מהתפצלות אישיות כמו במקרה הקלאסי של הסופר הסקוטי רוברט לואיס סטיבנסון, בספרו האימתני משנת "המקרה המוזר של ד"ר ג'קל ומיסטר הייד" שהופיע בשנת 1886. מאז הפך סיפור זה לסמל מלחמת הטוב ברע, ולהפך, עד שלבסוף הרע הרצחני משתלט.
שניהם ביחד מבהילים
הכישלונות ההסברתיים שלנו, עליהם מנצח בסערת-נפש היסטורית נתניהו, מוכיחים כי כאשר אין יעד ברור לאן פנינו מועדות - הטירוף הופך להיות הסמן הימני. כל אחד משני פצלים אלה עושה תפקידו באמונה - והתוצאה ביחד קטסטרופלית.
החמוריות של המחמרים הרבניים
מכמה מקומות השיגה אותי ההצעה לראות סרט קצר על "פדיון פטר חמור", שהתקיים בבית הכנסת המרכזי בחולון בנוכחות רבנים ידועי-שם. חשבתי שאני מתפלץ כשראיתי את הסרטון המבזה לא את החמור הנפדה באמצעות טלה, אלא את מתכנני ומבצעי הטכס המגוחך הזה לאור היום, בנוכחות קהל מאמינים משולהבים שפרט לכיפה הבנתם ביהדות כנראה מצטמצמת לקוף-המחט.
כאשר קבוצת גברים חסונים נשאו על ידיהם את החמור לתחום בית הכנסת (!), לקיים במקום את הטכס המשפיל והמגוחך, חשבתי שמצלמים סצנה לסרט של איזה פולחן מפגר. ואולי טוב שזה קרה, מפני שאין להימלט מהמחשבה שעדיף שבית המקדש ימשיך לחיות בתוכנו כזיכרון היסטורי בלבד.

תאריך:  06/06/2014   |   עודכן:  06/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספיחי השבוע (5)
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
פרופ שכטמן ראוי מכולם לנשיאות
כן לשכטמן דני  |  6/06/14 17:27
2
לא מכיר את הכותב
אביתר מנמנ  |  6/06/14 20:54
3
איציק =פואד=ריבלין
urixo  |  7/06/14 06:25
4
הספחת של רטוב הרגליים....
י.ש  |  7/06/14 09:35
 
- איש וטירופו
הערת שוליים  |  7/06/14 10:19
5
רק שכטמן
גיגי  |  7/06/14 11:31
6
גם אני שואף לאנשים איכותיים
צורי  |  7/06/14 16:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השבוע בו חל חג מתן תורה הוא מועד מתאים לכמה מחשבות, דעות וגם חשבון נפש בשאלות של יהדות, יחסיה עם החברה החילונית ומגמות בתוכה: מהגיור, דרך היחס לרפורמים ועד למעמדם של רבנים
אריה אבנרי
מה הם מוקדי השוחד השכיחים במישור הממשלתי ובתחום המוניציפלי? כיצד המערכת המושחתת עובדת? מה הן פרשות השחיתותת הגדולות? והאם ניתן להפסיק את החגיגה? - כתבה אחרונה בסדרה
עו"ד חיים שטנגר
דומה כי הצעת החוק פוגעת בעקרונות השוויון לכלל הלאומים ולא רק לבני הלאום היהודי, שעה שבמגילת העצמאות נקבע שמדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ, לטובת כל תושביה, מה-עוד שבמגילת עצמאות זו נקבע עוד, שמדינת-ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה
עו"ד אברהם הללי
בפרשת בהעלותך מסתיימות ההכנות של בני ישראל לקראת היציאה למסע במדבר אל עבר ארץ ישראל. עם היציאה למסע מתגלים בעיות וסכסוכים פנימיים בתוך המחנה, לרבות פגיעה במנהיגותו של משה רבנו
ציפי לידר
בשולי הכותרות: המסרון ככלי לגמילה מעישון    המסרון הגומל משאר התמכרויות    מדוע קרבנות עבירה לא מעורבים במשפט המתנהל נגד העבריין?    מי צריך את מוסד הנשיאוּת?    ולקינוח פסוקו - מה לומדים מתורת האבולוציה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il