X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בקרוב תיסגר ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה וזה עדיין לא מאוחר לבחור תחום לימודים ולהירשם. זה הזמן לעשות סדר בבלבול ולהבין מה מתאים לכם ללמוד!
▪  ▪  ▪
חפשו מה מתאים לכם [צילום: פלאש 90]

אם גם אתם הגעתם לשלב שבו סיימתם את השירות הצבאי או ממש חזרתם מהטיול מהודו או מדרום אמריקה ואתם בעיצומן של מחשבות ושיקולים על התחלת לימודים אקדמיים או לימודי תעודה ולא מוצאים את עצמכם, אז הטור הזה מיועד לכם.
אפקט העדר הינו אפקט שכיח ביותר בקרב צעירים. רובנו בוחרים ללמוד את מה שהחברים שלנו לומדים, את מה שההורים שלנו עוסקים בו ובעיקר את מה שנשמע "פופולרי" ו"עכשווי".
האם זה באמת הכיוון הנכון ביותר עבורכם? האם במקצועות אלו תוכלו לממש את הפוטנציאל שלכם? לא בטוח בכלל!
הלם של אחרי שחרור נפוץ מאוד בקרב צעירים ישראלים. אני באופן אישי חוויתי אותו במשך חמש שנים. אבל, הדבר החשוב הוא שמדובר במשהו פתיר. בשלושה צעדים ראשוניים אנסה לתת לכם כיוון ראשוני בכדי להבין מהו המסלול הנכון ביותר עבורכם ומה הכי מתאים לכם ללמוד.
שלב 1- הגדירו את עצמכם
בכדי להבין מה באמת מתאים לנו ללמוד, עלינו להבין מה הן החוזקות שלנו.
פעמים רבות בחיינו אנו חושבים שאנחנו טובים בדברים מסוימים, אך לעיתים איננו מכירים בכישרונות ובמעלות שלנו שדווקא הסובבים אותנו שמים לב אליהם. בכדי לנסות ולהבין במה אני באמת טוב ומה הכישרונות שלי, אני ממליצה לכם לעשות את התהליך הבא ב-2 שלבים:
בשלב הראשון קחו דף ועט ורשמו לעצמכם מספר תכונות חיוביות שאתם מאמינים שיש בכם. אל תהיו אימפולסיביים, תתבוננו פנימה ונסו להבין מהן החוזקות האמתיות שלכם.
בשלב השני תבקשו מחברים או מבני משפחתכם לציין עבורכם מספר תכונות אופי או כישרונות שיש בכם, וכמובן שיהיו חיוביות. לפעמים התכונות שאנו מייחסים לעצמנו אינן תואמות את מה שהסביבה רואה בנו. לפעמים התבוננות חיצונית יכולה ללמד אותנו דבר או שניים על עצמנו.
מזגו את שתי הרשימות וסמנו את התכונות החופפות. סביר שתוכנות אלו הן הבולטות ביותר בכם. כעת אתם יכולים לעבור לשלב הבא.
שלב 2-מה מניע אתכם
בין אם נרצה ובין אם לא, ערכים תמיד מובילים אותנו בכל הבחירות בחיינו, כך גם בבחירת מקצוע או בתחום הלימודים. ערכים יכולים להיות: עקרונות, קווים אדומים או כל דבר אשר מניע אותנו ביום יום.
כעת תנסו לחשוב מה הם העקרונות אשר מנחים אתכם, בין אם מדובר ביושרה, כנות, התמדה, אמת או כל דבר אשר עולה בראשכם.
הרבה פעמים הקווים האדומים שלנו או הערכים שלנו יכולים בשיטת האלימינציה לעזור לנו לדעת מה אנחנו לא צריכים לעשות. כמו-כן, מקצועות רבים מצויים בהלימה עם ערכים שונים. אם לדוגמה אחד מהערכים אשר מובלים אתכם בחיים הינו "עזרה לזולת" נכון יהיה לבחור בתחום ה"עבודה סוציאלית", ניהול עמותות, שירות לקוחות ועוד.
המודל לחיקוי עבורכם
לכל אחד מאתנו יש מודל לחיקוי או אדם אותו אנו מעריכים. אני מאמינה כי אותו אדם יכול להעיד רבות על הייעוד שלכם בחיים בכלל ועל המקצוע אותו אתם צריכים ללמוד בפרט.
אם תפענחו מהן התכונות, מהם ההישגים, הכישרונות והשאיפות של אותו אדם תוכלו להשליך זאת על חייכם ואף לקבל עוד הצצה לכיוון הנכון עבורכם.
אותו אדם לא חייב להיות איש משפחה, חבר או מכר, תרחיבו את התודעה שלכם לאנשים מכל העולם ומכל התקופות. זה יכול להיות זמר, איש הגות, פרופסור, יזם או כל אדם שמהווה מודל לחיקוי עבורכם.
לאחר שמצאתם מספר אנשים כאלו, תנסו להבין בחרתם דווקא בהם. האם זה בגלל ההישגים שלהם? האם זה בגלל המראה שלהם? האם זה בגלל הנחישות שלהם? האם זה בגלל התהליך שהם עברו?
יתכן כי האנשים שבחרתם מצביעים על המקצוע אותו אתם צריכים ללמוד. כיצד? במידה ובחרתם אנשים מתחום היזמות לדוגמה, ייתכן כי זה משהו שבוער בכם מבפנים וזהו אולי הכיוון אשר מושך אתכם.
בשלב המבולבל הזה של החיים לפעמים קצת סדר והתבוננות פנימה יכולים להציף ולהעלות רעיונות שטרם חשבתם עליהם. נסו לחפש קו מקשר בין התוצאות שקיבלתם בשלושת השלבים.
האם אתם מכירים מקצוע\ תחום עיסוק ש"צועק" את ממצאים אלו? האם המקצוע הזה באמת ריאלי עבורם? האם זוהי השאיפה שלכם בחיים? הרבה מן התשובות נמצאות על הדף שרשמתם!
בשלב האחרון אני ממליצה לכם להיכנס לאינטרנט ולבדוק אילו מקצועות קיימים אשר מתאימים לכל מה שגיליתם על עצמכם היום. ייתכן שתופתעו לגלות על מקצועות חדשים ומעניינים אשר יכולים להתאים לכם.

כותבת המאמר היא מדריכה ומאמנת להתאמת לימודים וקריירה
תאריך:  08/06/2014   |   עודכן:  08/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בואו ללמוד מה ללמוד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זהירות מעצות אחיטופל!
ללמוד זה לא תמיד  |  10/06/14 05:56
2
אלופההה ! ממליצה עליה לגמרי
ברקו123  |  16/09/14 18:27
3
כרגיל כל טיפ שלך בונבון :)
אסתר1  |  16/09/14 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
מן הראוי הוא שכל ההחלטות לחיוב ולזיכוי של ועדת האתיקה בשנים האחרונות אשר נעשו על סמך מינוי שגוי של הרכב חברי הוועדה - יבוטלו, ובנוסף, יינקטו צעדים נגד ועדה - הרחוקה מאתיקה
אפרים הלפרין
בוקר מרענן עם כותרת לה ציפיתי זמן רב המבשרת על חקירת עיתונאים במשטרה בפרשת ההרפז    המדובר במתן עדות על שיחות עם רא"ל אשכנזי, אך על-פי הבנתי עלולות החקירות להפוך לחקירות מסוג אחר: באזהרה
יעקב שטרכר
סיכום ביניים, לידיעת הקורא יאיר לפיד    ניתן לממש במהירות פרעון מלוות המט"ח של המדינה, רווחים כלואים ועוד    ניתן לצמצם את מס' הרשויות המקומיות... המלצות לצמצום הגרעון
עו"ד צבי שוב, עו"ד נפתלי פרידמן
הניסיון לעקוף את חוקי התכנון והבנייה החלים על רצועת החוף באמצעות רכישת "דירת נופש" שהיא למעשה דירת מגורים, נתקל במחסום גם בדמות דיני המס
אריאל י. לוין
סוריה הופכת להיות דמויית-אפגניסטן: לוחמי ג'יהאד קיצוניים עושים בה את ה"התמחות" שלהם ולאחר מכן פונים לביצוע פיגועים מחוצה לה. 3,000 מהם הגיעו מאירופה לארגון ISIL, המסוכן שבארגונים מסוג זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il