X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין אני תמים ואיני חושב שנחזור לימי הצניעות של הצריף של דוד בן-גוריון ז"ל, בשדה בוקר או לימי הצניעות שגילם הנשיא, יצחק בן צבי ז"ל. עם זאת קיים סף שאין לעבור אותו, גם אם אין החוק אוסר זאת, ברורות ומפורשות
▪  ▪  ▪
מאיר שטרית. ניגוד עניינים אפשרי [צילום: פלאש 90]
הנשיא הנבחר יצהיר ויחתום בפני הכנסת הצהרת אמונים זו: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה ולמלא באמונה את תפקידי כנשיא המדינה" - מתוך "חוק יסוד: נשיא המדינה".

מספרים על רבה אחד של חסידים בפולין שלפני תקופת מלחמת העולם השנייה, שהיה נוהג לשבות, שבת אחר שבת, במחיצת חסידיו הרבים, שהיו פזורים ברחבי פולין, רוסיה ושאר ארצות שבהם פשטה ונהגה החסידות, אותם ימים. באחת מן השבתות עשה הרבה שבת ביישוב יהודי נידח, שבקושי רב קיבץ עשרה יהודים למניין וגם זה, רק בערבי שבתות ובשבתות עצמן. כשטיבל שימשה יהודי המקום חנות המכולת ששינתה פניה לכבוד ערב שבת ושבת המלכה. לקראת מוצאי-שבת, לאחר שהיטיב הרבה גופו במאכלות ומשקאות משובחים שקיבצו וקימצו מפיהם יהודי המקום, שחיו בדלות רבה, לבש הרבה מעיל הפרווה שלו, הרכב אסר הסוסים למרכבה והוא החל במלות פרידה נרגשות מחסידיו, עד לביקורו הבא שעתיד היה לערוך אותו בשנה הבאה.
תוך כדי אמירת דברי הברכה נקט הרבה, בידיו אחד מחסידיו שצעק מולו: "רבה רבה. ראית את השטיבל שלנו, את המקוה שלנו, אבל את הצדיק שלנו לא ראית. מחמת צניעותו, כמעט ושכחנו אודותיו. אתה חייב לראות אותו". נאנח הרבה, ירד מהכרכרה והרכב התיר הסוסים מקישוריהם למרכבה. הוליכו החסידים רבם לפאתי העיירה ושם בבית דל שנבנה מחימר, יצא לקראתם הצדיק המקומי. בראותו רבו השתטח הצדיק על הקרקע, כאסקופה נדרסת, בפתח ביתו והרבה דרך עליו, במלוא כובד משקלו (תרתי משמע) ונכנס לביתו. הריח הרבה ריח מוזר שיצא מפיו של הצדיק ושאל אותו למזונותיו. ענה לו הצדיק שהוא מלחלח עפר במים ויונק ממנו וכך חי הוא מערב שבת לערב שבת. לכבוד שבת, סיפר הצדיק, אוכל הוא מעט בשר וחלה. התפעל הרבה מהצדיק התפעלות יתרה ואמר לו סיפורו מזכיר לו סיפור גרוגרת דרבי צדוק שהתאבל על חורבן בית המקדש, היה שרוי בתענית ולא אכל דבר, למעט דבלים שינקן וזרקן לאחר יניקה. עוד אמר הרבה לצדיק, כי אלמלא נקרא המאמר: "ממשה עד משה לא קם כמשה", על משה רבנו והרמב"ם, להדגיש גדלותו של משה רבנו, חושב היה הוא צדיק זה למשה, מחמת צדיקותו. נענה לו הצדיק ואמר: "אני יודע רבה. אני יודע גם יודע".
לא הייתי נדרש למעשיה חסידית זו, אלמלא התנהלותם של חלק מהמועמדים הרוצים להיבחר מחר לתפקיד נשיא המדינה. אומנם חוק יסוד: נשיא המדינה, אינו קובע שהנשיא או הנשיאה חייבים להיות צנועים. חוק זה גם אינו קובע, כי הנשיא אינו יכול להיות בעל רכוש - ואפילו בעל ממון הרבה. כל שקובע חוק יסוד: נשיא המדינה, כתנאי סף לבחירה לתפקיד נשיא הוא, כי המועמד/ת לבחירה חתפקיד הנשיא/ה יהיה/תהיה אזרח/ית מדינת ישראל ותושב/ת מדינת ישראל. לא יותר. עם זאת חוק יסוד: נשיא המדינה, לא קובע גם, כי המועמד/ת לתפקיד נשיא/ה לא יהיה/תהיה בעל/ת עבר פלילי. האם יעלה על דעת מישהו להציב ברשימת המועמדים לתפקיד נשיא/ה מישהו/מישהי בעל/ת עבר פלילי? ברור, לחלוטין, שכך לא ייעשה במקומותינו.
אין אני תמים ואיני חושב שנחזור לימי הצניעות של הצריף של דוד בן-גוריון ז"ל, בשדה בוקר או לימי הצניעות שגילם הנשיא, יצחק בן צבי ז"ל. עם זאת קיים סף שאין לעבור אותו, גם אם אין החוק אוסר זאת, ברורות ומפורשות. אם נכון הדבר שהונו של ח"כ מאיר שטרית מגיע כדי 55 מיליון שקלים, כפי שפרסם המגזין "פורבס", עקב עסקי הפרסום של אשתו, רות שטרית, הרי ח"כ מאיר שטרית פסול מלכהן כנשיא, לא מחמת עושרו, אלא מחמת ניגוד עניינים אפשרי - בעתיד - בתפקידו כנשיא, שעה שיידרש במסגרת כהונתו הממלכתית הזאת, לענייני לקוחותיהם של אשתו. וכן. כן. יש פגם בממון רב, שכן מי שהשיג ממון רב במהלך חייו עשה זאת, במסגרת יחסים עסקיים אלה או אחרים. מי שעוסק בענייני מסחר, אל לו להציג מועמדותו לתפקיד נשיא/ה המדינה, מלכתחילה.
בכל הכבוד הראוי לדליה איציק, שפרסמה - ברבים - כיצד הגיעה היא לשלוש דירות, בעבודה קשה ובעמל רב. מי שמחזיק שלוש דירות, תחת ידיו, גם הוא אינו ראוי לכהן כנשיא/ה של מדינת ישראל ואפילו רכש הוא שלוש דירות אלה, ביושר מוחלט. לטעמי אני, נשיא/ה של מדינת ישראל, חייב לייצג ממלכתיות, יושר וצניעות רבתי. כיצד יכולה מי שברשותה שלוש דירות לטעון כי היא נציגה וסמל הצניעות של מדינת ישראל? תמהני. נשיא/ה מדינת ישראל חייב/ת להיות מי שיבוא אליו בחג הסוכות לסוכתו/לסוכתה הממלכתית, ידע כל אושפיז ואושפיז שכזה, בין אם הוא איש דימונה ובין אם הוא איש טלביה או איש סביון, כי הנשיא/ה מייצג בהתנהגו צניעות הליכות, ממלכתיות וכי הוא אחד מן העם.
צר לי. צר לי, עד מאוד מאד. ח"כ מאיר שטרית - המסרב, בתוקף רב, לפרסם הצהרת גילוי הון פומבית - כמו-גם דליה איציק (ואפילו שנתמכת היא, כפי שפורסם בידי אנשי שס הרוצים בבחירתה לבצע "זובור" לביבי) אינם כוס התה שלי. לא הייתי רוצה להתארח, בכל הכבוד הראוי, בחג הסוכות הבעל"ט, בסוכתם הם, כשהם וגם/או מי מהם משמשים בתפקיד הנכסף והממלכתי של נשיא/ת מדינת ישראל.
קריאת המשפט: "י/תחי הנשיא/ה. י/תחי הנשיא/ה. י/תחי, י/תחי, י/תחי", מבקש אני לשמוע בהקשר ובהדבק דברים של אחרים, שאינם שניים אלה, בכל הכבוד הראוי.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  09/06/2014   |   עודכן:  09/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הנשיאות ועל הצניעות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מי הם האויב של היהודים
יהודים  |  9/06/14 10:37
 
- מה דין טפשות? טפשות לשמה ל"ת
טפשות לשמה  |  9/06/14 17:17
 
- אוי ויז מיר יהודים אוי ןי ל"ת
מה אתה רוצה? מה?  |  9/06/14 19:47
2
"יחי יחי יחי " השפלה עצמית
גדעון ארליך  |  9/06/14 18:48
3
שטנגר כותב על צניעות
וכך הוא כותב:  |  10/06/14 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות נשיא המדינה
איתמר לוין
שיטת הבחירה הנוכחית של נשיא המדינה היא הרע במיעוטו. בחירות כלליות יעלו מאות מיליוני שקלים ולא יהיו נקיות יותר, והצבעה גלויה בכנסת תמנע מהח"כים לבטא את דעתם האמיתית. מה שכן צריך, הוא צינון בין תפקיד פוליטי לתפקיד הנשיא ופרסום הצהרות הון של המועמדים
אברהם פכטר
בחירת נשיא למדינת ישראל, מגיעה לישורת האחרונה והעצובה. המועמד של מפלגת העבודה פואד בן-אליעזר, הסתבך בחקירה פלילית ואם יש אמת בחדשות הוא סיים את המרוץ בצורה מעוררת חשד לעסקנות פוליטית    הזדמנות היסטורית נשיאותית - למפלגת העבודה ולכלל האופוזיציה להתאחד סביב מועמד א-פוליטי דוגמת פרופ' שכטמן או השופטת העליונה דליה דורנר
לילך ויסמן
גם דליה דורנר חשפה את הונה: פנסיה כקצינה בצה"ל וכשופטת לשעבר ב-35 אלף שקל, רכב וולבו שנת 2004 ודירת 4 חדרים בשכונת בית הכרם בירושלים    המועמד מאיר שטרית סירב לשתף את הציבור בהונו הפרטי
עמוס אריכא
פסק זמן נדרש לחשב מחדש את משקל "נבחרינו", ולאפשר לח"כים הזדמנות אחרונה לחזור לשפיות
איתמר לוין
לא הסבירה האם כוונתה בין היתר לפרסום הצהרות הון בידי המועמדים    אומרת שיש לה הרהורים בשאלה האם הבחירה צריכה להישאר בידי הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il