X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קביעה בדבר קיומו או העדרו של "שוק עמוק" משפיעה במישרין על שיעור ההיוון, ולפיכך עשויות להיות לה השלכות מהותיות על דוחותיהם הכספיים של תאגידים רבים
▪  ▪  ▪
[צילום: איגוד לשכות המסחר]

ביום 5 ביוני 2014 פרסם המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות (להלן: "המוסד לתקינה") הצעה להחלטה בנושא שיעור ההיוון של מחויבויות להטבה מוגדרת בישראל, בהתבסס על חוות דעת שנערכה על-ידי ד"ר חיים לוי-קידר, אשר עוסקת בשאלת קיומו של שוק עמוק לאגרות חוב קונצרניות בישראל.
תקן חשבונאות בינלאומי 19, הטבות עובד (להלן: "IAS 19") קובע כי השיעור שמשמש להיוון מחויבויות בגין הטבה לאחר סיום העסקה (תוכנית להטבה מוגדרת) ייקבע על-ידי שימוש בתשואות שוק בסוף תקופת הדיווח על אגרות חוב קונצרניות באיכות גבוהה ("high quality corporate bonds"). עם זאת, IAS 19 קובע כי במדינות בהן אין "שוק עמוק" עבור אגרות חוב כאלה, יש להשתמש בתשואות השוק בסוף תקופת הדיווח על אגרות חוב ממשלתיות.
כלומר, קביעה בדבר קיומו או העדרו של "שוק עמוק" משפיעה במישרין על שיעור ההיוון, ולפיכך עשויות להיות לה השלכות מהותיות על דוחותיהם הכספיים של תאגידים רבים.
עד כה, הנחת העבודה המקובלת הייתה שבישראל לא קיים "שוק עמוק" לאגרות חוב קונצרניות באיכות גבוהה, ולפיכך חברות בישראל העורכות את דוחותיהן הכספיים לפי ה-IFRS, השתמשו בתשואות השוק על אגרות חוב ממשלתיות להיוון התחייבויות לאחר סיום העסקה.
לאחרונה, רשות ניירות ערך פנתה למוסד לתקינה על-מנת שהאחרון יפרסם החלטה, המתבססת על חוות דעת כלכלית-מימונית, לגבי קיומו או אי-קיומו בישראל של "שוק עמוק" לאגרות חוב קונצרניות באיכות גבוהה, וזאת לצורך קביעת שיעור ההיוון של מחויבויות להטבה מוגדרת בהתאם ל-IAS 19.
לאור האמור לעיל, למוסד לתקינה הוגשה באחרונה טיוטת חוות דעת על-ידי ד"ר חיים לוי-קידר, אשר בה קובע ד"ר לוי-קידר כי בישראל קיים "שוק עמוק" לאגרות חוב קונצרניות באיכות גבוהה. לפיכך, המוסד לתקינה פרסם הצעה להחלטה בנושא. יצוין כי הצעה זו לא אושרה על-ידי חברי הוועדה המקצועית והיא מובאת בפני הציבור כהצעה לתגובות.
על-פי ההצעה, לאור חוות הדעת של ד"ר לוי-קידר הקובעת כי קיים בישראל "שוק עמוק" לאגרות חוב קונצרניות באיכות גבוהה, יש להשתמש בשיעור התשואה בסוף תקופת הדיווח על אגרות חוב קונצרניות באיכות גבוהה לצורך היוון המחויבות להטבה מוגדרת.
כמו-כן, מאחר שהמח"מ של אגרות חוב קונצרניות באיכות גבוהה נמוך ברוב המקרים מהמח"מ של מחויבויות פנסיוניות ומאחר שאגרות החוב הקונצרניות באיכות גבוהה שנבחרו לצורך יישום IAS 19 הינן צמודות והמחויבויות הפנסיוניות יכול שיהיו נומינליות, יש להשתמש בטכניקות המקובלות כגון אקסטרפולציה לגבי אורך התקופה וטכניקות מקובלות למעבר משיעור היוון צמוד לשיעור היוון לא צמוד. בדוחות הכספיים נדרש גילוי לשיעור ההיוון שנעשה בו שימוש ולנתונים שבהם נעשה שימוש על-מנת לקבוע את שיעור ההיוון.
אם ההצעה להחלטה אכן תתקבל, צפויה להיות לכך השפעה על דוחותיהם הכספיים של תאגידים רבים. השפעה זו עשויה להיות מהותית מאוד עבור תאגידים אשר להם התחייבויות מהותיות בגין הטבות לאחר סיום העסקה, כגון התחייבויות בגין תשלומי פנסיה ופיצויים. התחייבויות אלה יהוונו, אם תתקבל ההצעה, תוך שימוש בתשואות על אגרות חוב קונצרניות באיכות גבוהה, חלף השימוש בתשואות על אגרות החוב הממשלתיות.
המוסד לתקינה בוחן שתי חלופות לגבי מועד תחילתה של החלטה זו:
1.שינוי שיעור ההיוון החל מהדוחות הכספיים השנתיים של שנת 2014; או 2. שינוי שיעור ההיוון החל מהדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2014.
מוצע כי השינוי בשיעור ההיוון, ככל שיחול, ייושם למפרע.

תאריך:  10/06/2014   |   עודכן:  10/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיעור ההיוון של מחויבות להטבה מוגדרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
נתניהו, את הבחירות האחרונות למעשה הפסיד, ולכן נאלץ להרכיב את הממשלה הבלתי אפשרית הזאת. נאום בר-אילן עלה לו בקולות הימין ולא הביא לו אף קול מן השמאל, תופעה שתוחרף בבחירות הבאות. את מנהיגותו הוא יוכל להציל רק אם יניח להרפתקה הפלשתינית
רפי לאופרט
מקבץ תגובות לשורת נושאים אקטואלים ודעות כותבים: ירון לונדון - כולם משוחתים?; שמעון שיפר - בדיים כבולות; ליברמן ותוכניתו החדשה לפתרון מצוקת הדיור; התפטרות מנכ"ל הדסה; רשות השידור והקינה של משה נגבי
גורי גרוסמן
שכטמן הודיע כי אם לא ייבחר לנשיאות הוא שוקל להקים מפלגה ולרוץ לכנסת. לשאלה מה יהיה מצעה הפוליטי של מפלגתו? השיב כי זאת תהייה מפלגת מרכז. בכך, בעוונותיי הרבים, נותרתי ללא מועמד, וזאת בשל עמדתו הפוליטית המוצהרת של חתן פרס נובל
אליהו קאופמן
החוק החדש בא להעניק כוח יתר בידי אנשי המדע שעניין הרפואה אצלם איננו למען הצלת חיי אדם אלא לשם "מוביליות מדעית" לניסויים אכזרים
עו"ד חיים שטנגר
70 שנה מתום מלחמת העולם השנייה רבים מניצולי השואה מרגישים שאנחנו נותנים להם למות, כי לא רק הרוע הורג, אלא גם האדישות הורגת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il