X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המונדיאל הוא אחד האירועים המושחתים ביותר בעולם - הן מבחינת פיפ"א והן מבחינת ברזיל ובינתיים אצלנו: הריקבון בשלטון המקומי נמשך, ומנהלים בבנק לאומי ודאי ידעו על תרמית הענק בארה"ב נקודת האור: בחירתו של ראובן ריבלין
▪  ▪  ▪
מתעלם מהמוות [צילום: AP]

פיפ"א

התאחדות הכדורגל העולמית נותנת פייט רציני מאוד לוועד האולימפי הבינלאומי במאבק על תואר "ארגון הספורט המושחת ביותר בעולם". רק ארגון מושחת שכזה יכול היה להחליט לקיים את המונדיאל בקטאר, בחום שיכול להגיע ל-50 מעלות, להתעלם מכך שאין לה שום מסורת של כדורגל ולהעלים עין לחלוטין ממותם הצפוי של אלפי עבדים (אין לי שם אחר) שבונים את האצטדיונים.
אבל למה להרחיק עד 2022? רק ארגון מושחת כזה יכול היה לתת לברזיל לארח את המונדיאל הנוכחי ולאפשר לה לקבוע משחקים בתנאי מזג אוויר איומים ובמרחקים של אלפי ק"מ בין האצטדיונים. רק ארגון מושחת כזה נוטל לעצמו את המונופול על דוכני המזון במגרשים, אוסר להכניס אליהם אוכל ושתייה ואז גובה פי שלושה מהמחירים הרגילים. רק ארגון מושחת כזה דואג לכך שרווחיו מהטורניר, 4 מיליארד דולר, יהיו פטורים מכל מס שהוא.
לבן שלי, אריאל, היה רעיון מבריק: שמעצמות הכדורגל המובילות יודיעו שהן מחרימות טורנירים כאלו. אם ארגנטינה, ספרד, גרמניה, צרפת ואנגליה לא היו מוכנות לשחק במקומות ובתנאים שהשחיתות זועקת מהם, לא הייתה לפיפ"א ברירה אלא להיכנע. אז למה זה לא יקרה? כי זה הגיוני והגון – שתי מילים שכנראה לא הולכות יחד עם צמרת הכדורגל העולמי.

ברזיל

נישאר במונדיאל ונעבור למדינה המארחת. ברזיל הקימה לכבוד האירוע כמה וכמה אצטדיונים חדשים, ויחד עם השיפוץ של הקיימים היא צפתה שתקציב הבינוי יהיה 1.2 מיליארד דולר. התקציב בפועל: 3.95 מיליארד דולר. ההסבר היחיד: סכומי עתק זלגו בדרך לכיסיהם של כל מיני פוליטיקאים, מאכערים וסתם מושחתים. וזה בשביל להקים אצטדיונים שבעוד חודש יהפכו לפילים לבנים חסרי כל שימוש, כי הם הוקמו בערים שלעולם לא יוכלו למלא אותם ביום-יום.
קחו לדוגמה את האצטדיון בעיר מנאוס, בה שורר חום טרופי קיצוני. היא כל כך מרוחקת, עד שהיה צורך להביא את חומרי הבנייה בים מפורטוגל ולהשיט אותם אליה בנהר האמזונס. הברזילאים בנו בה אצטדיון בן 46,000 מקומות, שיארח ארבעה משחקים בגביע העולמי. ואחרי זה? אופס, הקבוצה המקומית אפילו לא משחקת בליגה הראשונה. אז ברזיל היא אחת הכלכלות המתעוררות המובילות בעולם, אך בכל מה שקשור למשטר ולמינהל – היא עמוק-עמוק בעולם השלישי.

השלטון המקומי

בשבוע שעבר חשף קלמן ליבסקינד במעריב-סופהשבוע את מעלליו של אריק ברמי בטייבה. לפני כמה שבועות חשף גיא ליברמן בידיעות אחרונות את חגיגת המינויים הפוליטיים ברשויות מקומיות רבות מאז הבחירות לפני חצי שנה. תחקירים מצוינים, שלא הפתיעו אותי ברמת העיקרון. למה? כי כבר שנים רבות שהשלטון המקומי הוא החצר האחורית המצחינה של המשטר בישראל. הולילנד הוא מן הסתם הדוגמה הבולטת ביותר, אבל כמעט לכל עיר יש איזשהו מיני-הולילנד משלה: פרויקט, עבודות או אירוע שרק שחיתות יכולה להסביר אותם.
הציבור, וזה הוכח באוקטובר שעבר, ממש לא מתרגש מהשחיתות של ראשי הערים. עובדה ששלומי לחיאני, יצחק רוכברגר ושמעון גפסו נבחרו שוב למרות כתבי האישום נגדם. רשויות אכיפת החוק תופסות עוד ועוד ראשי רשויות, אבל גם זה לא מרתיע את עמיתיהם. מי שיכול וחייב לתפוס את התופעות הללו בעודן באיבן הוא משרד הפנים, שלרשותו עומדים מאות רואי חשבון האמורים לבדוק בזמן אמת את המתרחש ברשויות המקומיות, ושבידיו גם הסמכות להעיף כל ראש עיר ולפזר כל מועצה שאינם מתפקדים כהלכה.
אלא שהמשרד לא עושה כלום. נאדה. אפס. גורנישט מיט גורנישט. בכל שפה שתרצו, התיאור יהיה זהה. מבקר המדינה הצביע על כך לפני שנה ולא עושה רושם שמשהו השתנה. הפעולה המשמעותית ביותר של גדעון סער בתחום השלטון המקומי היא היוזמה להכריז על יום שבתון בבחירות המוניציפליות. כנראה כדי להבטיח שהמושחתים ישובו וייבחרו ביתר קלות.

בנק לאומי

מיליארד שקל. זה מה שישלם בנק לאומי למשרד המשפטים האמריקני כדי לסגור את התיק נגדו, בחשד שסייע ללקוחותיו במדינה זו להעלים מס. הסיפור הזה עבר מאוד בשקט במקומותינו, למרות שהוא מעיד על ריקבון עמוק בבנק הגדול ביותר בישראל.
שלא יספרו לכם שמדובר בפשרה כדי להימנע מהוצאות כבדות עוד יותר. אף אחד לא משלם למעלה מ-250 מיליון דולר רק כ"ערכי מטרד". אפילו בנק משלם כזה סכום רק כאשר ברור לו, שהוא הולך לחטוף עונש הרבה יותר כבד ושבכירים בו עלולים למצוא את עצמם בכלא. כי בארה"ב – מדינה משונה כזו – מתייחסים מאוד בחומרה לעבירות מס, ועוד יותר בחומרה למוסדות פיננסיים עשירים שעוזרים למיליארדרים להתחמק מתשלום מיסיהם.
כל זה אומר, שלאומי ניו-יורק וחברות נוספות בקבוצת לאומי עברו ביודעין ובצורה שיטתית על החוק האמריקני. אני לא מאמין לרגע שהמנהלים שלהן עשו את זה על דעת עצמם, בלי לקבל אישור מהבכירים ביותר בבנק בישראל (ששכרם נגזר מרווחי הבנק, ושהיה להם אינטרס אישי להרחיב את הפעילות). ואם הם כן פעלו על דעת עצמם, יש לבנק לאומי ברחוב יהודה הלוי בעיה חמורה ביותר של שליטה על המתרחש בשלוחה החשובה ביותר שלו בחו"ל.
זה מסוג המקרים שלאומי וראשיו יוצאים או פושעים או מטומטמים; או מושחתים או אידיוטים. אני נוטה לאפשרות הראשונה, שמחייבת בדיקה מעמיקה והסקת מסקנות חריפה וחד-משמעית מצד הפיקוח על הבנקים בישראל. דני דנקנר הלך הביתה על הרבה פחות – על שחיתות אישית של כמה מיליוני דולרים. כאן אנחנו מדברים על שחיתות מוסדית שעלתה לבנק בסכום עתק.

כרמל שאמה-הכהן

אני חייב תיקון והתנצלות לח"כ החדש-ישן כרמל שאמה-הכהן. כתבתי כאן, שהוא כבר שוקל לגנוב מהליכוד את המנדט שהוא מקבל בעקבות בחירתו של ראובן ריבלין לנשיא ולחבור למשה כחלון, ומתחתי ביקורת חריפה על אפשרות זו.
שאמה-הכהן התקשר והבהיר שני דברים חשובים. האחד: הוא מעולם לא אמר שירוץ עם כחלון, אלא רק שכחלון הוא חבר ואין הוא פוסל שום אפשרות. השני והחשוב יותר: כיום אין אפשרות לגנוב מנדטים. אפשר להעביר מנדט רק אם סיעת-האם מסכימה, או אם מדובר בהתפלגות רשמית - דהיינו של למעלה משליש הסיעה. מותר להניח שהליכוד לא יתן לאיש לקחת ממנו מנדטים אם הדבר יהיה תלוי בו, ואפילו בליכוד המצומק הנוכחי - שאמה-הכהן רחוק מלהיות שליש סיעה. אז שיהיה בהצלחה.

הבחירות לנשיאות

אבל אפשר לסיים בנימה אופטימית. לנשיא המדינה נבחר השבוע האדם הישר ביותר בין הפוליטיקאים שהתמודדו על התפקיד, האדם שיושרו עומד בניגוד בוהק להתנהלותם של מתחריו. האיש שעשרות שנים נמצא באותה תנועה, שמעולם לא פזל לתנועה אחרת, שמעולם לא שלח את ליבו בעקבות ישבנו. האיש שחי בצניעות באותה דירה כבר ארבעה עשורים. האיש שמעולם לא דבק בו רבב וששמו לא נקשר מעולם לאפשרות שמישהו אולי ינסה להשחית אותו. ראובן ריבלין יכול כעת להוות מודל חדש לחיקוי, יכול כעת להנחיל את ערכיו לכל העם. יחי הנשיא!

תאריך:  13/06/2014   |   עודכן:  13/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מושחתים, נמאסתם
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם מרשעות מקרקעי ישראל
נפגע הרשעות  |  13/06/14 08:56
2
גם פה כדורגל ופשע הולכים יחד ל"ת
למה ללכת רחוק?  |  13/06/14 11:36
3
מילא ריבלין,שנחקר על קשריו עם
המפוקח  |  13/06/14 12:49
4
איתמר היקר
מרק  |  13/06/14 13:18
5
ביחס לכתבה
צורי  |  13/06/14 14:54
6
מר לוין פגעת במתמודדים נוספים
המודיע  |  13/06/14 20:25
 
- נכון מאוד מוטב שתתנצל ל"ת
בובי לי  |  13/06/14 23:33
7
הבחירות לנשיאות
כיפה אדומה  |  14/06/14 07:01
8
צדק וביקורת מתחילים בבית
עניי עירך קודמים  |  14/06/14 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות נשיא המדינה
עידן יוסף
גורמים שהקשיבו להקלטות של עוזרת הבית בביתו של מאיר שטרית, סיפרו כי היא הטיחה בפניו כי ניסה לנשק אותה ללא הסכמתה    עקבת אחרי, נגעת לי בגב ובירך"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מיותר, ניקוי, בורחים וקבקבים
דודי אילת
המציאות והתחושה הציבורית היא שישראל נמצאת במדרון שחיתות שמסכן את קיומנו. הבחירות לנשיאות היו רק דוגמית
נסים גבאי
בכל שנייה מצליחים פושעי בית הנבחרים להרים את רף חוסר הבושה לגבהים שלא יאמנו
עמי דור-און
קראתי בעניין רב את המסמכים שהציג מאיר שטרית במסגרת מרוצו לנשיאות ובהם פירט את נכסיו והצהיר כי מזה שנים רבות הוא מגיש לרשויות המס הצהרת הון. אחרי שהעמקתי בפרטים עדיין נותרו לי שאלות רבות ללא מענה ו הייתי דורש משטרית להוסיף הסברים כדי שניתן יהיה לקבל תמונת אמת על מצבו
רשימות נוספות
אובמה: ריבלין בעל רקורד נתינה לציבור  /  איציק וולף
טעות בזיהוי: יונית לוי מתבלבלת  /  עידן יוסף
ראובן ריבלין - הנשיא הצמחוני הראשון  /  עופר וולפסון
הצבעת מועמד לנשיאות בעד עצמו  /  עו"ד חיים שטנגר
שעת סיכום וסכו"ם  /  אורי שרגיל
נשיא עשר  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il