X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות כל שר חינוך שנכנס לתפקידו חייב לנקוט באיזו יוזמה, רפורמה ולשנות את המערכת זה מזכיר את האימפריה הרומית שככל שהקיסר היה מטורף יותר כך הוא יזם מפעל הנצחה כביר יותר להאדרת שמו
▪  ▪  ▪
4 שעות.. [צילום: פלאש 90]

זמנים ועתות משתנים, העולם מתפתח וצריך להתאים את מערכת החינוך לעולם המשתנה, אך יש דבר אחד שלא השתנה וזה האדם. האופן הבסיסי שבו פועל מוח האדם לא השתנה במהלך אלפי השנים האחרונות, והניסיון להמציא את הגלגל הוא מהלך נואל.
הבגרות, שהיא המבחן הסופי והקובע של 12 שנות הלימודים, הושפעה במהלך השנים מפעולות שרים שונים. המגמה בשנים האחרונות להקל על התלמידים בלימוד לבחינה בבחינה ובמתן הקלות (או התאמות) לתלמידים (פועל יוצא היא תעשיית אבחון משגשגת).
הבחינה שנערכה החודש בלשון עברית או כפי שרשום על השאלון: "עברית: הבנה, הבעה, לשון" היא דוגמה איך ניסיון בלתי פוסק לשנות יוצר את ההפך מהרצוי.
לשם דוגמה אקח את שאלון 11108
כבר על כריכת השאלון מופיע מספר מזעזע, זמן הבחינה: שלוש שעות וחצי, מי שזכאי להארכה יקבל עוד כ-50 דקות וייאלץ במשך למעלה מארבע שעות לשבת בבחינה.
מבחן מפלצתי
מי שראה את הכותרת הבין בדיוק איך נוצר מבחן מפלצתי זה כאשר דוחסים הבנה, הבעה ולשון למבחן אחד, לכאורה כדי להקל על נטל המבחנים, יוצרים מבחן ארוך ומייגע.
בחינה כשמה אמורה לבחון את החומר הנלמד כאשר דוחסים תחומים רבים כל כך לשאלון אחד, לעולם הבחינה לא תוכל לכלול את כל (או רוב) החומר הנלמד. כיוון שמשרד החינוך מודיע מראש על החומר שייכלל בבחינה הרי ישנם תחומים שבכלל לא יילמדו כי לא ייכללו בבחינה.
כאשר אני למדתי בתיכון היה מבחן בהבעה המבחן הקל ביותר, לא למדו למבחן. באת למבחן עם כלי כתיבה ישבת וכתבת חיבור על אחד מהנושאים בשאלון.
נשאלת השאלה מדוע לאחד מבחן פשוט כל כך עם מקצוע הלשון?!
גם במסגרת החדשה של הבנה והבעה, המבחן בודק מה שאנו מצפים מכל בוגר 12 שנות לימוד - לדעת לקרוא ולהבין כתבה או מאמר, לסכם את עיקרי הדברים ולהסיק מסקנות ממנה.
כעורך לשון לא אוכל לומר שהוכיתי בסנוורים שראיתי את המבחן, אבל כן נדהמתי מהאופן הטרחני שבו נוסחו השאלות, הדשות עד דק את נושא השאלה.
מתי נזכה לראות (שוב) שר חינוך המחליט לעשות מה שטוב לחינוך ולא מה שטוב לתדמית או לפחות שר המכיר את המשפט סוף מעשה במחשבה תחילה.

הכותב הוא עורך לשון ומתרגם.
תאריך:  18/06/2014   |   עודכן:  18/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
מסתבר שלדברי זועבי צומח לנו בארץ דור של צעירים עם מבט ריאלי על העתיד, צעירים שרובם עם השקפה ימנית-לאומית, צעירים שלא מאמינים ל"תכסיסי השלום הכוזבים" של האויב הפלשתיני
ראובן לייב
אילו התייחסו כחולי המדים ברצינות הראויה לשיחת המצוקה הגורלית של אחד החטופים - היו פני הדברים, מן הסתם, שונים בתכלית
מתי דוד
אירופה ממשיכה להיות שפוטה של מדינות ספקות הנפט, שהשליטים שלהם קונים אנשי ממשל, תקשורת ומעצבי דעת הקהל. עובדה זו מסבירה את הצביעות והשיתוק של אירופה, המתעלמת מהטרור המוסלמי שפועל נגדה
שמעון זיו
אני ששמשתי מנכ"ל עיריה נחשפתי לעובד כזה שלאחר שפוטר בנסיבות שבית המשפט אישר אותן, החליט לסגור חשבון עם ראש העירייה, איתי, עם מזכירתו ועוד. גם המדיה שיתפה איתו פעולה ערוץ 2, מעריב וכרגיל משהוכח שתלונות הן תלונות סרק לא הייתה כל התנצלות
אליקים העצני
דברי משה דיין, אז רמטכ"ל צה"ל, בהספדו לרועי רוטברג הי"ד אני מביא בהקשר לטרור הערבי, אותו הטרור אז, ב-29 לאפריל 1956 והיום - אחרי 56 שנים, ומתוך תפילה לשנות חיים ארוכות לחטופים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il