X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
12 הסיפורים, חלקם קצרים מאוד, מתארים פן מעניין של החברה הישראלית, שמוכה בשכול צבאי, בשכול מתאונות ובשכול ממחלות כאב שכול, משתמש צור בניסיונו ובעטו כדי לתת לנו תמונה מורכבת של החברה הישראלית
▪  ▪  ▪

"בחלקות הקברים כבר ניכרים סימני האביב. שיחים מלבלבים ופרחי העונה זוקפים ראש בכתמי צבע מרהיבים, בשלל גוונים. היופי הזה, כאן, בבית הקברות הצבאי, גורם לרחל לחוש כאב בחזה" - כותב יעקב צור באחד מ-14 הסיפורים בספרו, "עפיפון בשמי קריית שאול".
הנושא המשותף לכל הסיפורים הוא השכול. הסיפורים מספרים על הורים, על אחים, על רעיות ועל בנים, ששכלו את יקיריהם במערכות ישראל ובצבא, על דרכי התמודדותם עם האסון ועל החלל שנפער בחייהם בעקבותיו. כל סיפור נוגע ברובד אחר של החברה הישראלית ובפן שונה של ההתמודדות עם השכול.
"הסיפורים מרגשים עד דמעות ושזורה בהם נימת חמלה, אמפתיה, הומור דק ולעתים יש בהם גם רמז לאופטימיות זהירה. כמו שמשתמע משמו על הקובץ כולו, המאגד את קלילות העפיפון, את צבעוניותו ואת תומו, יחד עם נחרצות וכובד המשקל של טורי המצבות בבית-הקברות הצבאי" - כותב צור.
את אל"ם (מיל') יעקב צור הכרתי הרבה לפני שפגשתיו. הלל, אביו, היה מורה ומחנכי בבית-הספר היסודי, שלמדתי בו, והוא רמז לפעמים על בנו הצנחן, כבר בימי מלחמת סיני. לימים - אחרי ששכל את סגן אייל, בכורו, קצין תותחנים, שנפל בלבנון בשנת 1982, לפני מערכת שלום הגליל - הכרתי את יעקב. לכן, התעניינתי מאוד בספרו, שנכתב מהיכרות בלתי-אמצעית של הנושא.
השכול משנה את האנשים, ואינו חס על גדול ועל קטון, שעוברים את השינוי. צור מתאר היטב את השינויים - לכאורה, באנשי קצוות - אך מקריאת כל סיפוריו, שכתובים בהרבה כישרון ועם אמפתיה, ניתן להבין, שזו מנת גורלם של כולם. האובדן, הקרע, מטלטל וגורם לחיבוטי-נפש. תהום אדירה פעורה בין השכול לבין האדם שהיה לפני האסון, והוא נסחף למחוזות אחרים לגמרי, שהכניסה אליהם אינה אפשרית לאחרים.
צור מתאר את הנתק, המתהווה בין השכול לחברה - ולפעמים, גם בינו לבין משפחתו הקרובה. כל אחד עובר אחרת את השינוי הנורא, ששובר אנשים ומשפחות. האם זה כוח עליון? האם זו שבירה בתגובה לאסון?
מ"עפיפון בשמי קריית שאול" ניתן להבין, כי הטלטלה כבירה, והשבר טבעי ונורמלי. אם כן, מה התרופה? נדמה לי, שצור בחוכמתו לא ניסה לרפא, או לרשום מרשמי שיקום, אלא רק לתאר תופעה כבירה - וגם זו משימה כבדה.
12 הסיפורים, חלקם קצרים מאוד, מתארים פן מעניין של החברה הישראלית, שמוכה בשכול צבאי, בשכול מתאונות ובשכול ממחלות. כאב שכול, משתמש צור בניסיונו ובעטו כדי לתת לנו תמונה מורכבת של החברה הישראלית.
ספר מומלץ מאוד, למרות הנושא הכאוב. הספר כתוב בשפה פשוטה וקולחת. קראתי אותו ברצף, מכריכה אל כריכה, וכמעט שלא הנחתי אותו מידיי עד שסיימתי את קריאתו.

על הספר "עפיפון בשמי קריית שאול", יעקב צור, 2014, הוצאת אופיר ביכורים, 286 עמודים, כריכה רכה, 70 שקלים
תאריך:  18/06/2014   |   עודכן:  18/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמונה מורכבת של החברה הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור רזניק
בימים האחרונים אנו שומעים טענות רבות כנגד הנסיעה בטרמפים, ואף טענות אשר מאשימות את הקורבנות החטופים בכך שהם הביאו את זה על עצמם ברגע שעלו על טרמפ    הגיע הזמן, לבדוק את סוגיית הטרמפים לעומק - או ליתר דיוק למצוא מה יותר בטיחותי בשבילנו לעשות
אורי סויסה
כמו בכל אירוע בסדר גודל כזה, יש מנצחים ומפסידים. המפסיד הפעם הוא מפכ"ל המשטרה שהתמהמה עם חזרתו לארץ למרות שהיה מודע למתרחש כאן והמנצח או המנצחים הם כל אותם אנשים שגרפו הון פרסומי על גב המקרה המצער הזה
איתמר לוין
עו"ד אלון דוידוב שלח אלינו תביעה שהגיש נגד שוטר שתקף מינית את התובעת - תוך חשיפת שמה המלא. מעבר לכך שמדובר בעבירה אתית גסה ואולי גם בעבירה פלילית, דוידוב רמס את כבודה ופרטיותה של הלקוחה מתוך רצון לפרסם את שמו שלו
גורי גרוסמן
את מורשת השנאה העיוורת ינקו ניניהם הרעיוניים, הטרוריסטים הנפשעים של היום, שהתחנכו באזור המקולל הזה הנגוע בשנאת יהודים מזה יותר מ-100 שנים. הם שחטפו את שלושת הבנים
עו"ד חיים שטנגר
בכל הכבוד הראוי לחרות המחשבה ולחופש הביטוי, המעוגן בחקיקה - ובעיקר בהלכה הפסוקה שיצר בית המשפט העליון בשורה נמשכת והולכת של פסקי-דין תקדימיים - דומה כי ח"כ חנין זועבי חצתה הקווים האדומים המותרים של חופש הביטוי הנוהג בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il