X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההודעה המרושעת שלעוזר דובר מזכ"ל האו"ם מצטרפת לאוסף שיטתי של דברי הבל ורעות רוח שמפיק הארגון. זה שלמרבה הגיחוך טוען שהוא אמון על שמירת השלום העולמי. אלא שאצל ההאקים למיניהם ובקרב שאר הגופים הבינלאומיים הפועלים בשמו ישראל איננה נחשבת כמי שראויה למטריית הגנה בינלאומית כלשהי
▪  ▪  ▪
או"ם שמום [צילום: AP]

צריך לברך על הודעתו המטומטמת והמרושעת של עוזר דוברו של מזכ"ל האו"ם, פרחאן האק, כי ארגונו אינו יכול לקבוע באופן אוביקטיבוי ששלושת הנערים הישראלים נחטפו. האק, פקיסטני המתגורר בברוקלין, הסביר שבידי ארגונו אין עדיין מידע שיאשר שמדובר בחטיפה. עוזר הדובר, שהצליח שלא לגחך כאשר עשה שימוש משעשע במלים "באופן אוביקטיווי", גם לא רצה לקבוע שמדובר בפעולת טרור בשטחים.
חבל שפרחאן האק לא פירט האם בארמון הזכוכית (האפלה) בניו-יורק, הצטברו אי-אלו השערות באשר לגורלם של הנעדרים המסתוריים. האם מדובר בהזייה ישראלית שמפיצים אויבי השלום? <ואולי מישהו בכלל התבלבל בספירת תלמידי הישיבה המדוברת, בגלל החולשה הכללית של תלמידי ישראל במתמטיקה.
אפשר בנקל לפטור את הקשקוש הזה שפלט חבר בכיר בדוברות ארגון האו"ם, כהתבטאות אומללה שאינה ראויה אפילו להתייחסות (לבד מתשואות סוערות מצידה של ח"כ חנין זועבי). אפשר גם להתנחם בכך שהבוס של האק, מזכ"ל האו"ם באן קי מון (קוריאה הדרומית), פירסם גינוי לחטיפה.
אמת, הציניות הנוראה הנושבת מהדברים של האק מקוממת, אבל אולי היא תסייע לנו להתפכח, וגם לזכור שתי נקודות הרבה יותר חשובות:
ראשית, הודעת עוזרו של דובר מזכ"ל האו"ם, באה רק שעות ספורות אחרי שארגון החמאס אבל גם דוברים ברשות הפלשתינית, הפריחו אתמול לכיוונם של אמצעי התקשורת הבינלאומית את תיזת הקונספירציה שלהם. לפי התיזה הזו (מי שחשב ששידורי "קול הרע"ם" מקהיר פסו מן העולם - טועה), אין ולא הייתה שום חטיפה (עובדה, לא נמצאו החטופים). אלא מדובר בסך-הכל בפרויקט ישראלי זדוני להכפשת הפלשתינים.
שנית, ההודעה המרושעת הזו מצטרפת לאוסף שיטתי של דברי הבל ורעות רוח שמפיק הארגון. זה שלמרבה הגיחוך טוען שהוא אמון על שמירת השלום העולמי. אלא שאצל ההאקים למיניהם בארגון האו"ם ובקרב שאר הגופים הבינלאומיים הפועלים בשמו או לצידו, ישראל איננה נחשבת כמי שראויה למטריית הגנה בינלאומית כלשהי. היא מדינה מצורעת, והייתה כזו מיום הקמתה, בכל גבול שהוא. ואם לא די בכל זה, יש לה רק קול אחד בודד.
הוותיקים בקרבנו בוודאי זוכרים את פרשת הרצח במעלה עקרבים, כאשר אוטובוס "אגד" הותקף בדרכו מאילת, לא הרחק מחצבה, ו- 11 מנוסעיו נרצחו בידי חוליית "פידאיון" (כך נקראו אז המחבלים). זה היה ב-17 במרס 1954, זאת אומרת שהשמאל הישראלי לא היה יכול לטעון אז כי ברצח אשם הכיבוש.
כמקובל באותם ימים, הרצח נדון בישיבת ועדת שביתת הנשק המעורבת הישראלית-ירדנית. גוף שנועד לטפל בתקריות מסוג זה, ומי שמתגעגע אליו הם אותם פרשנים (אוביקטיוויים) שבהשפעת פטריות הזיית השלום, חולמים כי כוח נאט"ו או משהו דומה לו, יבטיח את גבולות ישראל בהיכון השלום.
זה קרה לפני 60 שנה, אבל יו"ר הוועדה, הקומנדר האמריקני אלמו האצ'יסון - שגם קודם לכן נתגלה כעוין לישראל - סירב להטיל על ירדן את האחריות לכך שהרוצחים יצאו משטחה. בוויכוח החריף שפרץ בדיוני הוועדה, טען היו"ר האצ'יסון, כי אי-אפשר לקבוע בוודאות שכתמי הדם שנתגלו בדרך לגבול ישראל-ירדן בערבה, הם כתמי דם אדם. ייתכן, טען, שמדובר בדם כבשים...(במחאה על עמדתו של האצ'יסון, פרשה ישראל מדיוני הוועדה. האצ'יסון עצמו שהוחלף מאוחר יותר, טבע בחוף ימה של סעודיה).
העליתי באוב את הפרשה העגומה ההיא כדי להבהיר, שפרחאן האק אינו לבד. הוא בסך-הכל ממשיך ומבטא את הקו המדיני העוין ואטום הלב של האצ'יסון ואחרים. אבל הלקח שלנו אינו צריך להתמקד בהיבטים האישיים של הנושא. האק אומנם יליד פקיסטן, אבל הוא אינו מנהל מדיניות אישית. הוא פוסע בתלם של המוסד בו הוא מועסק.
לכן גם הגיע הזמן לרדת מעוד עץ של אשליות מדיניות. אנחנו קוראים וגם שומעים את קובעי המדיניות מדגישים בסיפוק כי "בקהיליה הבינלאומית מתחילים להבין מה קורה כאן, בעקבות הקמת ממשלת האחדות הפלשתינית, ויש גם התחלה של גינויים".
הקהיליה הבינלאומית אינה מתקשה להבין מה קורה כאן בסביבה. היא פשוט אינה רוצה להבין, מפני שהמסקנות אליהן תגיע חו"ח, יפריכו את התפיסה המדינית הבסיסית שלה. די אם נאזין לרטוריקה הלוליינית של אובמה וקרי, בתגובה למתרחש בעירק, סוריה ואוקראינה, כדי שנבין עד כמה עשירה השפה האנגלית במיפלטים לדיפלומטים כושלים.
מי שעדיין מדבר בוושינגטון, פאריס, לונדון וברלין על ה"אביב הערבי", חי באשליות. מי שסבור בכל הבירות הללו שרק התעקשות ישראל שלא לקבל את התכתיבים הפלשתינים, מעודדת את התעצמותו של האינטרנציונל הקאידיסטי-ג'יהאדיסטי ברחבי המזרח התיכון ואפריקה, מנותק מן המציאות.
הפסיקו להסתנוור מגינויים למיניהם. עוד מעט תתחילו לשמוע את הפזמון המוכר ש"אין להעניש אוכלוסייה שלמה בגלל חטאם של יחידים" (שאין בכלל הוכחה מיהם ואם בכלל חטאו). בקרוב יגיעו הגינויים האמיתיים.

תאריך:  18/06/2014   |   עודכן:  18/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב יגיעו הגינויים האמיתיים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הוכח חטיפה
יוסי חן  |  18/06/14 18:45
 
- אחד הילדים טלפן נחטפתי
אברהם שלום  |  18/06/14 21:59
2
כבד את רצון הבוחר
אהרון שחר  |  19/06/14 23:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת הנערים
איתמר לוין
העיתון הוביל את הקמפיין התקשורתי הרה-האסון שהוליך לעסקת גלעד שליט, שאת מחירה משלמים כעת שלושת הנערים. אבל הוא לומד מטעויותיו ומתחיל כעת בקמפיין זהה - שרק יוביל לכניעה הבאה שתוביל לחטיפה הבאה
עופר וולפסון
שר האוצר: "לא ביקשנו לנו עימות זה, אך מי שמתכוון לחטוף את ילדינו או לפגוע בהם, אל לו לשער שיוכל להחלץ מכך בחיים... נרדוף אותם ונעניש את שולחיהם"
מנחם רהט
התגייסות הציבור החרדי לתפילות ותחנונים לטובת החטופים, כמו גם תמיכתו המפתיעה בבחירת הנשיא החדש ריבלין, מחייבת חידוש הברית הישנה
ציפורה בראבי
תסמונת חנין זועבי היא חלק מההתנהלות הנאורה של המדינה המתנצלת ביותר בעולם    איפה עוד יש פרלמנט בו חברים אנשים מאויבי המדינה? בושה לנו
עידן יוסף
942 מתוך 1,111 המילים בהודעת הגינוי של אמנסטי אינטרנשיונל לחטיפת שלושת הנערים כלל לא היו קשורות לחטיפה
רשימות נוספות
"יודעים איזה תא בחמאס ביצע החטיפה"  /  עידן יוסף
דיווח: חמאס חו"ל מעורב בחטיפה  /  עידן יוסף
תנאי אסירי החמאס יוחמרו  /  עופר וולפסון
הברברת חוזרת  /  אהרון שחר
הפתרון האמיתי לבעיות הטרמפים  /  ליאור רזניק
הם בסך-הכל תפסו טרמפ  /  אורי סויסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il