X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבו מאזן ממשיך לשתף פעולה עם חמאס, כי הישרדותו הפוליטית חשובה לו יותר מאשר עתידו של העם הפלשתיני מותר לשער שלא כל משוחררי עסקת שליט שחזרו לטרור כבר נתפסו
▪  ▪  ▪
המאמץ המודיעיני נמשך [צילום: דו"ץ]

ברכות לחוטפים

חאלד משעל התייחס השבוע לראשונה לחטיפת הנערים נפתלי פרנקל, גלעד שער ואייל יפרח, ואמר שהוא לא יודע מי ביצע את הפעולה, אבל הוא מברך עליה. ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הנייה, אמר כי החלה אינתיפאדה שלישית בגדה המערבית. השאלה היא, למה אבו-מאזן ממשיך לדבר עם החמאס. הוא לא מבין שדבר זה רק מזיק לו?
כנראה אבו-מאזן לא רוצה להבין, כי במצב הנוכחי בו החמאס שותף בקואליציה שלו, הוא לא רוצה להתעסק איתם. אבל אבו-מאזן חייב להבין שאם הוא רוצה לחזור אי-פעם למו"מ מול ישראל, הוא לא יכול להמשיך ולחבור לחמאס. אבל ההחלטה של אבו-מאזן להמשיך את ההידברות עם החמאס, לא רק אומרת שהוא לא רוצה להתעסק איתם, אלא מצביעה על כך שהחזקת הכיסא חשובה לו הרבה יותר מאשר המו"מ ומעתידם של הפלשתינים.

משעבוד לפיגוע

השבוע התברר, כי נצ"מ ברוך מזרחי נרצח בליל הסדר האחרון בידי אחד ממשוחררי עסקת שליט. הרשת געשה ואזרחים רבים אמרו שזהו מחיר הטרור לאחר העסקה שכה התנגדו לה. אם מסתכלים על הנתונים היבשים, מדובר באדם אחד מתוך 1,027 מחבלים שישראל שחררה. לכן אלו רק נתונים יבשים. סטטיסטית, מדובר באחוז קטן ביותר של חזרה לטרור, אבל הראייה הזאת לא נכונה.
קודם כל, קרוב לוודאי שחלק משמעותי מהמשוחררים כן חזרו לטרור. עובדה שישראל עצרה למעלה מ-100 מהם מאז חטיפת הנערים, וצריך לזכור שהמעצרים הללו כפופים לביקורת שיפוטית. שנית, אי-אפשר לעשות חשבונות כאלו כאשר מתעסקים בחיי אדם. וכאן מדובר במחבל שביצע את הפיגוע בפועל. מה עם יתר המשוחררים? כנראה הם חכמים יותר, וכעת פועלים מאחורי הקלעים לחיזוק ארגוניהם השונים.

מישהו יפלוט מילה

השבוע החלה חברון לחזור למסלולה. המחסומים הוסרו ותושבי העיר יכלו להיכנס ולצאת מהעיר בצורה חופשית. עם זאת, החטופים לא שבו הביתה. אז מה יהיה כעת? כנראה צה"ל והשב"כ ימשיכו ללא הפסק במאמצם המודיעיני לאיתור החטופים. דבר כזה לא יכול להישאר בסוד כל כך הרבה זמן. בסופו של דבר מישהו יפלוט מילה שתביא לאיתורם. העניין הוא שישראל נמצאת כבר במומנטום בחברון. ישראל יכולה הייתה להמשיך ולהראות לחמאס שיש מחיר לחטיפת אזרחים ישראלים. למרות זאת, צריך להאמין, כי יש סיבה להחלטה להקל את הלחץ, וכי ממשלת ישראל עושה כל שביכולתה כדי להחזיר את החטופים הביתה בשלום.

בדרך לירדן

הארגון הקיצוני דאעש, שכבש שטחים רבים בעירק, כבש לאחרונה עמדת גבול בין עירק לירדן. הירדנים החלו להעביר כוחות למקום כדי למנוע את כניסתם של אנשי הארגון למדינה.
ראשית יש לציין, כי דאעש אינו מהווה זרוע של אל-קאעידה. ציינתי את הדבר בעבר, אך לאור טעות של רבים, אחזור עליו שוב. הארגון הוקם בשנת 2003 על-ידי ירדני בשם אבו-מוסעב אל זרקאווי. בשנת 2004 הוא נשבע אמונים לאל-קאעידה. בפברואר השנה הודיע מנהיג אל-קאעידה, איימן אל-זוואהירי, כי דאעש לא קשור יותר לאל-קאעידה, משום שהוא קיצוני מדי.
אפשר לדון בשאלה האם החשש של ירדן מפני דאעש הוא מוצדק. לארגון יש הצלחות רבות, אבל בעיקר באיזורים סונים שמתנגדים למשטר ורואים את הארגון כגורם שלילי, אבל פחות מהמשטר השיעי של ראש הממשלה אל-מאלכי. ההצלחות הצבאיות של הארגון באות בעיקר משום שכוחות הצבא פשוט בורחים ממנו. כוחות כורדים שנלחמו בארגון הצליחו לגרום לו למכה קשה.
עם זאת, בירדן יש גורם שלא נמצא בעירק: הפלשתינים. בירדן נמצאים בין 3 ל-4.5 מיליון פלשתינים. דאעש יכול למצוא אוזן קשבת אצלם ולטעון שתעזור להם עם דרישותיהם. במקרה כזה, הממלכה הירדנית תהיה בסכנה גדולה.

סוריה מאיימת

גם השבוע הצהירה הממשלה הסורית, כי היא תגיב לירי שישראל ביצעה בשטחה, כתגובה להריגתו של הילד מוחמד קראקרה. השאלה היא: למי אכפת? ישראל כבר תקפה מספר פעמים בסוריה, וכנראה שהיו גם תקיפות שלא ידועות לנו. אז למה להמשיך ולטעון שהיא תגיב נגד ישראל? סוריה חייבת להגיב כדי להראות שהיא עדיין שולטת באיזור. וגם כדי לציין, שאם ממשל אסד ייצא וידו על העליונה במלחמת האזרחים הזאת, הם לא ישכחו את מה שישראל עשתה.

תאריך:  26/06/2014   |   עודכן:  26/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשוחררים והשותפים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי מתרפס ופחדן וזה הכול!
חזיז  |  26/06/14 11:38
2
האלה ,רוצים להקים לנו פה
סתם עמלקים.  |  26/06/14 12:28
3
כנראה שהששרדותו הפוליטית חשובה
עובדיה הוכמן  |  26/06/14 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת הנערים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: קשישים בין קו העוני לעוני    קפה אקספרס - הכחלון של בתי הקפה?    פרופ' שכטמן קול הפוליטיקה    המוגבלים - כן לנישואים    ולקינוח האמונה והגינוי
עידן יוסף
ייבחנו שורת צעדים נגד העברת כספי תגמול שמשלמת הרשות הפלשתינית למחבלים תמורת ביצוע פעולות טרור שביצעו    ועדת השחרורים של בית המשפט הצבאי בשומרון החלה לדון בבקשת המדינה להחזיר לכלא 21 אסירים ששוחררו בעסקת שליט
רפי לאופרט
אם אנו מניחים ובצדק שהסבירות לשת"פ עם הרשות בפעולת החטיפה נמוכה מאוד, ישראל חייבת להערך למתן תשובה אפקטיבית לתרחישים אחרים, שתגדיל את הסיכוי שאם החטופים בחיים הם גם ישארו בחיים, ואם הם כבר אינם בין החיים, המשבר מול הרשות שהוגדרה ע"י הממשלה כאחראית לחטיפה, יהיה בלתי הפיך בין היתר משום שיכלול צעדים מדיניים בלתי הפיכים
אברהם פכטר
נאום אבו-מאזן בוועידת שרי החוץ הערביים נגד החטיפה ושחרור הנערים, הגיע בבחינת הפתעה לרבים בארץ ובחו"ל. הצהרתו שחמאס מחבל ופוגע בעם הפלשתיני, נשמעה אותנטית וכנה והיא למעשה חזרה על מספר הצהרות שלו בעבר ברוח זו. ויהי לאחר כל הדברים האלה - אבו-מאזן נכנס בראש גלוי לממשלת אחדות עם חמאס. מה אנחנו צריכים ללמוד מכך?
בעז שפירא
תוצאות העסקה המופקרת לשחרור גלעד שליט לא איחרו לבוא. הרחוב הערבי העולץ החוזה בחולשת ההנהגה הישראלית החל להתעורר ובשלוש השנים האחרונות, כמעיין המתגבר, מרים את ראשו וביטחון ליהודים- אין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il