X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: קשישים בין קו העוני לעוני קפה אקספרס - הכחלון של בתי הקפה? פרופ' שכטמן קול הפוליטיקה המוגבלים - כן לנישואים ולקינוח האמונה והגינוי
▪  ▪  ▪
לעג לרש [צילום: פלאש 90]

לעג לקשיש
התוכנית למלחמה בעוני, שפורסמה לאחרונה, כוללת בין היתר, תוספת של 400 שקל לקיצבת זוג קשישים. התוכנית, כך נאמר, תחלץ מהעוני 90% מהקשישים. אתם שומעים טוב? כשיוקר המחיה מאמיר, תוספת דלה זו תפתור את בעיית העוני בקרב הקשישים. ובא לזקנים בציון גואל.
לא סוד הוא שקו העוני בישראל הוא נתון סטטיסטי בלבד, שנמדד באופן יחסי לממוצע השכר במשק, ואינו משקף ריאלית את מצב העוני בחברה. לכן, מנפלאות הסטטיסטיקה, שהתוספת האמורה עשויה להעלות את הקשישים מעל לקו המסומן. אך אבירי התוכנית, הסתכלו לקשישים ישר בעיניים, האם אין בתוספת זו לעג לרש?
קפה זול
ראוי לשבח את רשת 'קופיקס' על מבצע קפה ב-5 שקלים, שהביא לראשונה להוזלה דרמטית בענף הקפה. זאת תוך אימוץ המודל העסקי, המוכיח את עצמו - בדומה לרמי לוי - של מתח רווחים נמוך תוך מיקסוּם המכירות.
אך מעבר לכך, מדובר במהפכה בשוק הקפה. אם עד אז השוק התנהל כקרטל, ומחיר כוס קפה במסעדות עמד על מחיר אחיד של 15 שקלים, הרי דומה שהרשת שברה קרטל זה, ולראשונה בתולדות השוק היא הכניסה את גורם התחרותיות בענף. ואכן, בעקבות הרשת הקפה הוזל במידה ניכרת גם ברשתות אחרות.
לאחרונה אנו עדים לפריצת דרך נוספת בשוק, כאשר מחסום ה-5 שקלים נפרץ אף הוא (הגולם קם על יוצרו?), ורשת 'קפה אקספרס' הודיעה על הוזלת מחיר הקפה ל-4 שקלים בלבד. האם אנו צפויים להוזלות נוספות הודות לתחרות הברוכה, בדומה לשוק הסלולר? ימים יגידו. כל הכבוד לרשת הנוספת המצטרפת למועדון הפופולרי ומככבת כעת כזולה ביותר בענף!
קול הבוחר
לא סוד הוא שהבחירות לנשיא המדינה הן פוליטיות. הן מתבצעות באמצעות דילים פוליטיים שנרקמים בין הח"כים הבוחרים למועמדים לנשיאוּת. לא אחת הן משמשות גם קרש קפיצה פוליטי למועמדים. אז מי אמר שפרופ' שכטמן לא פוליטי?
כבר ביום הבחירות, טרם נודעו התוצאות, כמה סמלי, הכריז הפרופ' הנכבד שאם לא ייבחר כנשיא, ילך לפוליטיקה ויקים מפלגה. דומה כי בהכרזה זו חשף את האמת לציבור לאן פניו מוּעדות. אז מי שלא רצה אותו כנשיא יקבל אותו כחבר כנסת? ימים יגידו. אין ספק שהאיש לא מייחל לתוצאות בקלפי כמו בבחירות לנשיא, שבהן הבוחר היחיד אמר את דברו.
תרומה זוגית
אוי לשבח את מכון פורשטיין על הפרויקט החשוב של נישואים למוגבלים שהוא יזם ומבצע, בשיתוף הקרן האמריקנית, המממנת אותו.
מעֵבר לזכותם האנושית של המוגבלים להינשא, נדמה לי שדווקא באוכלוסייה המיוחדת הנישואים בתוכה הם בעלי חשיבות ייחודית. הם נותנים מענה לבעיות הבדידות שרווחות באוכלוסייה זו, כמו גם לצורך הרגשי המיוחד באהבה שמוטבע במוגבלים.
יתרה מכך, מאחר שהאוכלוסייה המיוחדת מקיפה קשת רחבה של מוגבלויות - מאוטיזם ועד תסמונת דאון - יש חשיבות שיקומית לנישואים בין בני זוג בעלי הפרעות שונות זה מזה, באופן שהם משלימים זה את זה מבחינה טיפולית ותרומתם ההדדית לפיתוח אישיותם. בן זוג הסובל מפיגור שכלי נותן מענה חברתי ותקשורתי לאשתו האוטיסטית, וזאת תורמת לפיתוח ולשיפור כישוריו השכליים, ולהפך וכך הלאה.
לכך יש להוסיף את כושר הנתינה, אהבת האדם והעזרה המפותחים באנשים מוגבלים ואשר מגיעים לשיאם במערכת היחסים בין בני הזוג במסגרת הנישואים. לא פחות חשובה היא היכולת לניהול חיים עצמאיים במסגרת ביתם המשותף, לא בלי ההדרכה והליווי האישי והקבוצתי, במסגרת הסדנה, של הצוות המטפל.
האמונה והגינוי
העיתונאי חנוך דאום ביקר בישיבת 'מקור חיים', שבה למדו שני הנערים החטופים והוא בצעירותו. בטורו העיתונאי במוסף של המדינה הוא מסקר את חוויותיו מהביקור. ניכר בכותב יחסו האמביוולנטי לאמונה. גם אם הוא, לטענתו, כופר בהשגחה פרטית ומתפעל בעיקר מהסולידריות החברתית בישיבה, למען החטופים, אי-אפשר להתעלם מקנאתו באמונתם התמימה של תלמידי הישיבה, העוברת כחוט השני במהלך הכתבה וחותמת אותה.
כדאי שדאום ילמד מאמונתם היוקדת של הורי הנערים החטופים בהשגחה האלוקית. כפי שמציין רמב"ם בני אדם, שראייתם מוגבלת לכאן ועכשיו, מגששים כעיוורים באפלה בעולם הזה בסבך מהלכי ההשגחה העליונה.
אני מסכימה עם דעתו של דאום, שלא הטרמפים הם הבעיה, הגורמת לחטיפות החמאס, אלא הטרור הוא הבעיה, ולכן בראש ובראשונה יש לטפל בו. עם זאת עם כל הכבוד לכותב, בשעה שהוא מגנה את השמצת המתנחלים ברשתות החברתיות, הוא לא חוסך שבטו מהשמצת החרדים, תוך שהוא מייחס להם, מדמיונו הקודח, ללא כל בסיס מוצק, את הפצת הידיעה בדבר שחרור הנערים החטופים.
ראוי שהציבור יֵדע על הקדמת השבת התפילות, לימוד התורה, ואמירת התהילים, למען הצלת הנערים החטופים, שהיו בבתי הכנסת של כל הזרמים החרדיים בארץ ובעולם, וממשיכים כל העת. אז למה לנפץ את האחדות היפה הקיימת עם החרדים בשעת צרה זו?
בתפילה ושבו בנים חטופים לגבולם

תאריך:  26/06/2014   |   עודכן:  26/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת הנערים
עידן יוסף
ייבחנו שורת צעדים נגד העברת כספי תגמול שמשלמת הרשות הפלשתינית למחבלים תמורת ביצוע פעולות טרור שביצעו    ועדת השחרורים של בית המשפט הצבאי בשומרון החלה לדון בבקשת המדינה להחזיר לכלא 21 אסירים ששוחררו בעסקת שליט
רפי לאופרט
אם אנו מניחים ובצדק שהסבירות לשת"פ עם הרשות בפעולת החטיפה נמוכה מאוד, ישראל חייבת להערך למתן תשובה אפקטיבית לתרחישים אחרים, שתגדיל את הסיכוי שאם החטופים בחיים הם גם ישארו בחיים, ואם הם כבר אינם בין החיים, המשבר מול הרשות שהוגדרה ע"י הממשלה כאחראית לחטיפה, יהיה בלתי הפיך בין היתר משום שיכלול צעדים מדיניים בלתי הפיכים
אברהם פכטר
נאום אבו-מאזן בוועידת שרי החוץ הערביים נגד החטיפה ושחרור הנערים, הגיע בבחינת הפתעה לרבים בארץ ובחו"ל. הצהרתו שחמאס מחבל ופוגע בעם הפלשתיני, נשמעה אותנטית וכנה והיא למעשה חזרה על מספר הצהרות שלו בעבר ברוח זו. ויהי לאחר כל הדברים האלה - אבו-מאזן נכנס בראש גלוי לממשלת אחדות עם חמאס. מה אנחנו צריכים ללמוד מכך?
בעז שפירא
תוצאות העסקה המופקרת לשחרור גלעד שליט לא איחרו לבוא. הרחוב הערבי העולץ החוזה בחולשת ההנהגה הישראלית החל להתעורר ובשלוש השנים האחרונות, כמעיין המתגבר, מרים את ראשו וביטחון ליהודים- אין
רן דגוני
ג'פרי פלטמן, תת-מזכ"ל או"ם לעניינים פוליטיים ולשעבר בכיר בסטייט דיפרטמנט: "על שני הצדדים מוטלת האחריות לנהוג איפוק מרבי    מועצת הביטחון לא הצליחה להסכים על נוסח הצהרה לגינוי ישראל בגין החיפושים בגלל התנגדות ארה"ב
רשימות נוספות
חאלד משעל: "יבורכו ידי החוטפים"  /  עידן יוסף
אסירים תכננו לחטוף חייל לצורכי מיקוח  /  איתמר לוין
המלצה לפתוח בחקירה נגד ח"כ זועבי  /  איציק וולף
גם אני נגד זועבי  /  אליהו קאופמן
רס"ן שמועתי.קום  /  פרופ' אביעד הכהן
הופכים כל אבן  /  מרק בריל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il