X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בכמה משפטים קצרים חשף מצנע את עומק העיוורון של השמאל הישראלי ואת הניתוק שלו ממרבית הציבור הישראלי, וכל זאת על-רקע החטיפה ומעורבות החמאס
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט. הבית היהודי. אפשר להשוות? [צילום: פלאש 90]

ח"כ עמרם מצנע, אלוף (מיל. ), משווה בין החמאס ל"בית היהודי": אם נוריד מהחמאס את הסיפור של הטרור, הוא אומר, אז השניים דומים כי החמאס נגד מדינה יהודית ו"הבית היהודי" נגד מדינה פלשתינית. זאת השוואה נואלת, ממש אווילית, המצביעה על עומק העיוורון של השמאל הישראלי הנע לעבר השמאל הקיצוני.
ראשית, האם אפשר להגיד שהנחש הוא נחש בלי הראש שלו? ובכלל איך ניתן להשוות בין "חמור למרק פירות" כמאמר המשל?
בראיון ברדיו בסוף השבוע שעבר אמר עמרם מצנע, ח"כ של "התנועה", אלוף מיל. בצה"ל, ראש עיריית חיפה לשעבר, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, את הדברים הבאים: "אם לוקחים את החמאס ומורידים ממנו את הסיפור של הטרור, הלא בעצם בתוך ממשלת ישראל יושב 'הבית היהודי', שיש לו מטרות כמו לחמאס". והוא הסביר: החמאס לא מכיר במדינה יהודית והבית היהודי מצדו לא מכיר במדינה פלשתינית ובעקרון של "שתי מדינות". דהיינו, שניהם אותו דבר.
כך, בכמה משפטים קצרים חשף, לדעתי, מצנע את עומק העיוורון של השמאל הישראלי ואת הניתוק שלו ממרבית הציבור הישראלי, וכל זאת על-רקע החטיפה ומעורבות החמאס.
ראשית, בואו וננתח את דבריו. "אם נוריד מהחמאס את הסיפור של הטרור", הוא אומר. למה דומה אמירה כזאת? שאם נוריד לנחש את הראש, אז הוא לא יהיה ארסי; שאם נוריד מהנאצים את הסיפור היהודי, אז הם יהיו דומים לצרפתים. אין דבר כזה! אולי בחלומות, אך לא במציאות.
אבל, בואו ונניח, for the sake of the argument (כמו שהאנגלים אומרים ) שהצלחנו להוריד את סיפור הטרור מהחמאס, אז איך בכלל ניתן להשוות בין השניים, בין שתי ישויות כל כך שונות?
החמאס הוא זרוע פלשתינית של "האחים המוסלמים"; הוא חלק מתנועה כלל עולמית של ההתנגדות האיסלאמית למערב ולישראל; הקוראן הוא החוקה שלו; אחת ממטרותיו היא להשמיד ולהרוג את היהודים, ובכללם כל אלו שיצליחו להסתתר מאחורי "האבנים והעצים"; עבור החמאס המוות עבור אללה הוא הנעלה שבמשאלות; האישה המוסלמית צריכה לגדל ולחנך את בניה לג'יהאד; עיסוקו הבסיסי של החמאס הוא בהכשרת הלבבות (דאעווה) לדת איסלאם הנכונהממ על-מנת להקריב את הנפש וכל היקר למען אללה; החמאס אינו יכול לאמץ חילוניות שכן האיסלאם של פלשתין היא חלק אינטגראלי מדתו.
מה מכל תפיסת העולם הטוטאלית הזאת יש למפלגה כמו "הבית היהודי"? גם אני רואה במנהיגה ובכמה מחבריה, בעיקר אריאל, משום "שור נגח", וגם אני בדעה שהבניה בשטחים, מחוץ לגושים, היא בגדר אסון, אבל איך אדם רציונאלי יכול לעשות השוואה כזאת נואלת, אווילית, חסרת שחר?
ולא מדובר כאן בדגי רקק מהשמאל הקיצוני, או בקומץ עיתונאי שמאל קיצוני הרואים עצמם חיים במדינה גזענית, אכזרית וחשוכה. מדובר במרכז הממורכז של השמאל.
אני נזכר שממש דקות לפני שריבלין נבחר לנשיא, ח"כ מצנע התנבא בביטחון מוחלט כי שטרית ייבחר לנשיא, וזאת למה? כיוון, שלפי מצנע, שטרית הוא "איש מחנה השלום", וסוף-סוף יוכח כי למחנה זה יש רוב בכנסת ישראל. כלומר, כל ראייתו הייתה צרה, כאשר השיפוט שלו רואה את המציאות רק דרך משקפיים של "מחנה השלום" שכל מי שאינו משתייך אליו אינו רוצה שלום. מציאות לכאורה פשוטה, נוחה, מלאת קסם, אבל מעוותת ושגויה.
ומעבר לזה. איך "מחנה השלום" הביט על מקרה החטיפה ביהודה ושומרון? דרך אלו משקפים הוא צפה? עד כמה שאני יכול לשפוט, הגישה שלו הייתה מהרגע הראשון: אסור שהאירוע יפגע "בממשלת האחדות" הפלשתינית המהווה תקווה; לכן, יש להתפלל שלא אנשי החמאס חטפו אותם; אשמים החטופים, אשמים המתנחלים, ומעל לכל אשם ביבי בשל שלל מעשיו: אלו שעשה ואלו שלא עשה. האם השמאל של המרכז נע, באיטיות אך בבטחה לעבר השמאל הקיצוני?

תאריך:  29/06/2014   |   עודכן:  29/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצנע: החמאס מול הבית היהודי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מצנע
אחד שמבין  |  29/06/14 13:07
2
אמנת החמס
יהוידע  |  29/06/14 14:16
3
מצנע צודרעק
מתעב צבועים  |  29/06/14 16:24
4
לשאלתך בסוף המאמר - לא ולא !!!
ברוך שטיין  |  29/06/14 16:27
5
מצנע והחמס
פלטילון  |  29/06/14 20:19
6
אם נוריד מהיטלר את האנטישמיות.
משה, עורך-דין  |  29/06/14 20:48
 
- תגובה שפתיים יישקו.. ל"ת
מגיב ותיק  |  1/07/14 01:55
7
מצנע
ניסים החרש   |  29/06/14 23:24
8
מצנע רלבנטי כמו המפלגה שלו
דודי30  |  29/06/14 23:35
9
מהמאמר הושמט משפט מפתח.
אהוד פרלסמן  |  30/06/14 02:37
10
זה אינו עיוורון אלא טימטום  ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  30/06/14 12:13
11
מצנע ובוחריו כבר לא גרים כאן== ל"ת
יוד יוד  |  30/06/14 22:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ראש הממשלה הנחה את גורמי המקצוע לבחון הגדרת תנועתו של ראאד סלאח כהתאחדות שאינה מותרת    שר החוץ: על מערכת המשפט לטפל בהקצנה של הנהגת ערביי ישראל    ח"כ טיבי: לא נסכים להוצאת התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק
איציק וולף
שר הביטחון שוחח עם ראש עיריית שדרות לאחר פגיעת הרקטה באחד מן המפעלים באזור התעשיה בעיר    "לא נסבול את הניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לשבש את שגרת חיי תושבי הדרום"
איציק וולף
עשרה צוותי כיבוי הוזעקו לאזור התעשיה בשדרות לאחר שרקטה שירו מחבלים מרצועת עזה פגעה במפעל לייצור מוצרי קלקר וגרמה לדליקה גדולה    האש התפשטה גם למפעלים סמוכים    ראש עיריית שדרות: לא ניכנע לטרוריסטים
יוסף אורן
מאמר על הרומן החדש של דורית רביניאן, הוצאת עם עובד/ ספריה לעם 2014    רביניאן הציפה דיון בנרטיב הפלשתיני על הסכסוך הערבי-יהודי
יהודה דרורי
כדי לשים קץ אחת ולתמיד על הנראטיב השמאלני המעוות, אני מבקש לציין פה שוב כמה עובדות ובהן: גם החלטת החלוקה של האו"מ מ-1947 הייתה רק המלצה לקבל סיכום של ועדה על חלוקת ארץ-ישראל. המלצה זו אינה חוק בינלאומי
רשימות נוספות
קריסת המו"מ: השליח המיוחד למזה"ת התפטר  /  עופר וולפסון
חיל האוויר הרג 2 מחבלים ברצועת עזה  /  עופר וולפסון
מצנע: מטרות הבית היהודי - כמו של חמאס  /  עופר וולפסון
המשוחררים והשותפים  /  אריאל י. לוין
אנחת העבודה שלי  /  אורי שרגיל
איך עושים שלום?  /  משה חסדאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il