X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו רגילים שמפלגות כותבות מצע, ואולי אנו טועים, אולי כדאי לנו לכתוב מצע, ואז למכור אותו למרבה במחיר, כי מי כותב מצע למפלגה? איזה ג'וקר אחד או שניים ואנו הרי חוכמת ההמון, חכמים יותר מעשרה ג'וקרים, בואו נכתוב לכן מצע רך, ונמכור אותו
▪  ▪  ▪
בחירות. לתת לחוכמת ההמון לדבר [צילום: פלאש 90]

מצע רך - פרק כללי
המצע הרך הוא מצע ציבורי שנועד למרבה במחיר, האיכות מובטחת מראש, כי מדובר במוצר של חוכמת ההמון ולא בחוכמתם או בטיפשותם של איזה ג'וקר או שניים, כותבי מצעים חרב להשכיר, אינטרסנטים חסרי תקנה.
מצע רך - מדיני
מדינת ישראל היא המדינה היהודית, הבית הלאומי של העם היהודי, דגלה מגן דוד, סמלה מנורה, המנונה התקווה, מדינת ישראל היא הבית של כל יהודי העולם, ויהודים יזכו בה לזכויות מיוחדות, זכויות עודפות, כל יתר אזרחי המדינה לא ירדו בזכויותיהם מזכות כל אדם אחר בארץ דמוקרטית, למעט חקיקה זמנית אשר תוארך מעת לעת כל עוד הסיכון הביטחוני קיים, וכזו שתחויב ממצבה הביטחוני של המדינה, כזו שניתן יהיה להעלותה לשיקול דעת של בית המשפט העליון כל מספר שנים.
עקרונות הבסיס של המדינה כלולים במגילת העצמאות כמופיע בנספח.
מצע רך - מדיני - שלום
מדינת ישראל תחתור לשלום עם שכנותיה, מדינת ישראל תכרה אוזנה לשאיפות לאומיות של ערבים המכנים עצמם פלשתינים הגרים בתוכה ובשכנות לה על אדמות שבין הירדן לים התיכון.
מצע רך - מדיני - משא-ומתן
תומכי המצע הרך מסמיכים את ממשלת ישראל לשאת ולתת עם כל גורם בתחום המדיני בכפוף לכך שתוצאות המו"מ יסוכמו בהסכם אשר השורות הראשונות שלו יהיו:
הואיל והצדדים (שניהם ביחד וכל אחד לחוד) מכירים אלא באלה, צד א' הוא המדינה היהודית היא ישראל וצד ב' המדינה ה____ היא ____ וכל שינוי במצב זה או כוונה לשנותו יהוו הפרה יסודית של הסכם זה. הפרה של סעיף זה תיחשב גם היערכות להסתה או הסתה שתתקיים בכל קבוצה או תת קבוצה בכל אחד מהצדדים, והצד לא הפסיק אותה בתוך 72 שעות מאיתורה או מהדיווח עליה.
והואיל והצדדים מקבלים על עצמם עם חתימת הסכם זה שלא לקיים כל מצב מלחמתי ביניהן, אלא אם הצד המותקף הפר קודם לכן הפרה יסודית הסכם זה או נערך באופן ברור להפרתו.
והואיל והצדדים מתחייבים לחסל מיידית כל סממן של הסתה ולשלם צד לרעהו 10 מיליון דולר לאלתר ובמזומן, לכל גילוי הסתה שלא יחוסל מיידית על-ידי הצד המפר תוך 24 שעות מגילויו
והואיל והצדדים מתחייבים להלחם ולהיעזר אחד בשני במלחמה בטרור ומתחיבים בהעדר כוח צבאי מספק לאפשר לצד שכגד להכניס כוח צבאי של רעותה לשטחה על-מנת להדביר טרור, אי-מלחמה מיידית בטרור בכל הנחישות, תהווה בפועל הפרה יסודית של הסכם זה.
מצע רך - מדיני: פעולות חד-צדדיות המחייבות ויתור על שטח
הממשלה מוסמכת על-פי מצע זה לבצע פעולות מדיניות חד-צדדיות המחייבות ויתור על שטח על-פי:
  • החלטת ממשלה על משאל עם
  • אישור הכנסת ברוב של לפחות 61 חכי"מ לנוסח משאל העם
  • אישור בית המשפט לנוסח כתואם את המהלך, רוחו, מטרותיו. בית המשפט יאפשר לפרטים ולארגונים להגיש השגות לבית המשפט בכל הנוגע לנוסח, ובית המשפט יוכל להורות על שינויים שכאלה, בהסתמך על מסורת העבודה של בית המשפט העליון בדין המנהלי, תוך מתן משקל יתר לביטחון הציבור.
  • ביצוע משאל עם וקבלת הסכמה של לפחות 25% מהציבור ורוב יחסי של מצביעים.

תאריך:  02/07/2014   |   עודכן:  02/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
אני מאמין ליאיר לפיד, שדבריו בהספד נאמרו מעומק הלב, ולא משום אינטרס פוליטי או אחר אך השאלה היא איך מתרגמים אותם לכדי מעשה, איך מיישמים אותם הלכה למעשה
ישראל רוזנבלט
בדרך כלל, ברגעים של כאב עמוק מתובל בזעם המקיף את רוב חלקי העם, נעלמים ונאלמים דובריו המיומנים של השמאל הישראלי
עמי דור-און
התוצאה המעשית של דוח ועדת גרמן תהיה הפוכה מזו שאליה התכוונו יוזמיה. שר"פ אכן לא יונהג במערכת הרפואה הציבורית ומשך הזמן שיידרש להמתנה לביצוע פרוצדורות רפואיות רק יתארך עוד ועוד. לעומת זאת שירותי רפואה טובים וזמינים ימשיכו לעמוד לרשות הציבור דווקא במערכות הבריאות הפרטיות
נסים גבאי
מי בא לבחון? נכון, הרב בוחן דניאל מזרחי    הנ"ל הגיע בלתי כשיר לנהיגה ו/או לבחינה על-פי החוק: עם סחרחורות, בלחץ איימים להתפנות, ואפילו נאלץ להפסיק באמצע (למשך כ-7 דקות) את המבחן המעשי כדי לעשות צרכיו ולהקיא
יוסף אורן
חלק ב' ואחרון של המאמר על הרומן החדש של דורית רביניאן - "גדר חיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il