X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אשר גרוניס ודורון ברזילי נאבקים בנושא משוב השופטים כמו שני תיישים שנפגשו על הגשר תגובתו של גרוניס להחלטה נעה על הסקאלה שבין ילדותיות, פאניקה ובריונות
▪  ▪  ▪
גרוניס. התנהגות פסולה [צילום: פלאש 90]

אחד ממשליו המפורסמים של קרילוב מספר על שני תיישים הנפגשים בגשר מעל הנהר. כל אחד מהם דורש שהשני יפנה את הדרך ויתן לו לעבור ראשון, ושניהם כמובן מסרבים. עד מהרה מתפתח ביניהם קרב, קרניהם מסתבכות זו בזו ושניהם נושרים לנהר.
נזכרתי במשל הזה לנוכח התנהגותם של אשר גרוניס ודורון ברזילי בסוגיית משוב השופטים. איכשהו, שניהם מצליחים לנהוג בצורה מטופשת וחסרת אחריות, בלתי ממלכתית ובעיקר - מזיקה למערכת המשפטית והשיפוטית. העניין הוא, שאם מערכת בתי המשפט ולשכת עורכי הדין ימשיכו להתנגח ויצנחו לנהר, הן יפגעו לא רק בעצמן אלא בציבור כולו.
אם להשתמש בלשון הילדים - וזה די מתאים כאן, לאור התנהגות הצדדים - מי שהתחיל היה ברזילי, שהעביר במפתיע החלטה בוועד המרכזי של הלשכה על חידוש משוב השופטים ב-1.9.14. ייתכן שמאחורי ההחלטה עומדים שיקולים פוליטיים: הבחירות לראשות הלשכה מתקרבות, מעמדו של ברזילי מעורער והאופוזיציה - המונהגת בידי ראשי חמשת מחוזות הלשכה - נושפת בחוזקה בעורפו.
בעצם, לא משנה מדוע ההחלטה התקבלה. היא מיותרת ומזיקה, וכפי שאמרתי כאן השבוע - היא מתיימרת לבצע סקר אמפירי בלא לעמוד בתנאים הבסיסיים לביצועו של סקר כזה. אבל, וזה אבל חשוב מאוד, היא התקבלה כדין. ברזילי וחברי הוועד המרכזי נבחרו בצורה דמוקרטית, הם קיבלו את ההחלטה בצורה תקינה, והלשכה היא הגוף הקבוע בחוק לייצוגם של עורכי הדין.
תגובתה של מערכת בתי המשפט, בראשותו של גרוניס, נעה על הסקאלה שבין ילדותיות, פאניקה ובריונות. לא חלפו 12 שעות מפרסום ההחלטה, וגרוניס הודיע על החרמה מוחלטת של ברזילי, של הוועד המרכזי ושל כל הגורמים הקשורים לוועד. לא השתלמויות, לא כנסים, לא אירועים, לא מפגשים. שום כלום. הריב הזה הפך לפארסה כאשר יו"ר ועד מחוז ירושלים, אשר אקסלרד, נענה לאולטימטום של גרוניס והודיע שברזילי לא יוזמן לטכס פתיחת שנת המשפט; ברזילי הגיב ברומזו שהוא ועוד איך יבוא, ואולי אף יהפוך את הטכס למפגן מחאה נגד גרוניס.
התגובה של גרוניס היא מוגזמת ולא ראויה - ואת זה אני אומר באנדרסטייטמנט. קודם כל, כאמור, ההחלטה על המשוב התקבלה בצורה חוקית ותקינה. להגיב עליה בהחרמה אישית - זה גובל בניסיון להפעיל סחיטה דירקטטורית נגד החלטה דמוקרטית. וכאשר במקביל הנהלת בתי המשפט מדגישה שהיא ממשיכה לשתף פעולה עם מחוזות הלשכה, היא מתערבת בצורה בוטה בפוליטיקה הפנימית של הלשכה. זהו מעשה שלא ייעשה בשום מערכת יחסים בין המדינה לאזרחיה, ובוודאי שלא כאשר מדובר במערכת המשפט.
שנית, גרוניס מתנהג כאן כמו יו"ר ועד עובדים. זכותו להתנגד למשוב, ולגופם של דברים התנגדותו מוצדקת. אבל הוא עושה זאת בצורה היוצרת את הרושם שהוא חושש שהמשוב יפגע בעמיתיו השופטים. כאשר מתנגדים למשהו בצורה עניינית, מנהלים דו-שיח פתוח. אפשר לומר את הדברים בצורה תקיפה, אפשר להבהיר מראש שהשופטים אפילו לא יסתכלו על המשוב. להגיב בחרם פומבי ומשפיל - זה נראה כאילו ההתנגדות אינה לגופו של עניין אלא לגופו של אדם. וחמור מכך: זה נראה כאילו לגרוניס יש סיבה אמיתית לפחד מהמשוב, בצורה הגובל בהיסטריה.
מעבר לכל אלו, ספק רב האם גרוניס בכלל רשאי להתנהג בצורה כזו. רשות ממלכתית מחויבת לנהוג בשוויון ובהגינות. רשות ממלכתית אינה יכולה להחליט שהיא מחרימה מישהו, על אחת כמה וכמה - מי שנבחר כחוק לעמוד בראש ארגון יציג סטטוטורי ופועל במסגרת תפקידו. ומה שמחייב את אחרון הפקידים במועצה איזורית נידחת, מחייב על אחת כמה וכמה את מערכת בתי המשפט ואת העומדים בראשה.
גרוניס לא רוצה את המשוב - בסדר גמור. גרוניס לא מוכן אפילו לנהל מו"מ על הנושא - אולי לא בסדר גמור, אם כי סביר. גרוניס לא רוצה להתחבק עם ברזילי - לא נכריח אותו. אבל גרוניס לא יכול להחרים בעצמו, להורות ל-700 שופטי ישראל להחרים גם הם ולהציב אוליטימטומים. זו אינה התנהגות של נשיא בית המשפט העליון, זו אינה התנהגות של איש ציבור. זו התנהגות של תיש.

תאריך:  03/07/2014   |   עודכן:  03/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התיישים של קרילוב
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
הם פשוט מפחדים !!
אביהו.  |  3/07/14 08:20
2
גרוניס צודק צודק
ירושלמית  |  3/07/14 08:40
3
אכן צודק איתמר לוין. התנהגות
דאגנית  |  3/07/14 09:10
4
המשוב כבר פועל
למה לריב  |  3/07/14 10:59
5
אפי נווה פתאום ברח ממשוב
בעבר רצה ודחף  |  3/07/14 12:03
6
JudicialWatch.org
למה לריב  |  3/07/14 13:12
7
מערכת המשפט גרועה מהחינוך
רני  |  3/07/14 14:34
8
גרוניס בטוח שהוא סגנו של אלוהי
בוץ'  |  3/07/14 14:41
9
הבעיה - איתמר- היא בשתן
י.צ.  |  3/07/14 16:10
10
האם גרוניס טייח ?
ה. פני  |  3/07/14 17:22
11
תוצאה שהמליכו טיפש סתום ל"ת
חכם בלילה  |  3/07/14 19:41
12
הודות לעתונות באינטרנט נחשפים ל"ת
"החכמים" בטפשותם  |  4/07/14 05:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
על ישראל לנצל את האירוע הטראגי למסע הסברה מקיף ואגרסיבי בעולם הצבוע    כש"השהידים" של חמאס מתגאים ברצח ילדים, ואצלנו יש הרואים באבו-מאזן ושותפיו פרטנר לשלום, להסכמים לטווח ארוך, סימן שמשהו לא ברור: אולי כישוף שולט בהם
רון בריימן
אין הבדל מהותי בין רוצח ערבי שרוצח יהודי חף מפשע לבין זה היהודי שרוצח ערבי חף מפשע ובין קיצונים מימין ומשמאל. אלה ואלה מחבלים במפעל הציוני. אלה ואלה פוגעים במרקם העדין של החיים בארץ ישראל המערבית, משרתים במעלליהם את האויב הערבי היושב בקרבנו ומחכך ידיו בהנאה
מתי דוד
שני עיתונים חשובים בעלי מוניטין והשפעה בעולם, פתחו את ישיבות המערכת שלהן בפני קהל הקוראים והצופים שלהם בשידור חי וישיר, ללא צנזורה - גם בישראל צריך לעשות זאת
עמי דור-און
חלומו של נשיא המדינה היוצא, שמעון פרס, על מזרח תיכון חדש הפך לסיוט שמעמיד את מדינת ישראל ואת העולם כולו בפני האפשרות של הקמת אימפריה איסלאמית-סונית קיצונית שנשבעה אמונים לאל-קאעידה
יורי מור
למה לזרוק מהמשטרה קצינים? סביר - לעקב קידום, לרשום הערה בתיק. בשביל מה להרוס להם את החיים? המשטרה - הטובה ביותר - לא תפטור את בעיית הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il