X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם יש פשע בו נמנעת המשטרה מלחקור על-מנת לאסוף ראיות בזירת הפשע, ואיננה חוקרת כלל את בעלי המניע העיקריים, מה זה אומר עליה?, היא הרי לא מטומטמת, זה אומר שהיא חושבת שאנחנו מטומטמים!
▪  ▪  ▪
יוחנן דנינו, יצחק אהרונוביץ' [צילום: פלאש 90]

פרשיה רודפת פרשיה, מחדל רודף מחדל, זה סופו של גוף אשר כבר לפני 4 שנים ובאופן רצוף מאז מראה לנו שהוא כשלון אחד גדול. כן אנחנו מדברים על שירת הברבור של משטרת ישראל, וכל צמרת הפיקוד שלה, עוד יום, עוד יומיים, הכל יקרוס כמגדל קלפים.
לא צריך להיות קרימינולוג מקצועי על-מנת לדעת שחקירת פשעים נשענת על שני אדנים מרכזיים, אדן הראיות ואדן המניעים אשר לא בהכרח קשורים ביניהם בשלב החקירה הראשון, וחקירה מוצלחת מצליחה לחבר את הראיות עם המניעים באשר המניעים הם בדרך כלל התשתית לאותו יסוד נפשי שחייב להשלים את הראיות על-מנת להביא להרשעה.
נניח שאירע רצח ואין שמץ של ראיה לגביה זהות הרוצח, הרוצח לא השאיר עקבות לא השאיר תביעות אצבע או דנ"א - ורק ידוע על פלוני שאיים על הנרצח כמה שעות לפני הרצח, כי יהרוג אותו. מה תעשינה משטרות בכל העולם, האם תשבנה עם האצבע ב... בהמתנה שהראיות תיפולנה מהשמים ללא כל חקירה?, או שמא תעצורנה את אותו אחד שאיים, ותחקורנה אותו? האם יש למישהו ספק מה תעשינה משטרות בעולם? והאם יש משטרה בעולם אשר בעקבות רצח לא תנסה כלל להשיג ראיות ותאמר "הכל בסדר, כולם בסדר" וגם לא תנסה לחקור את בעלי המניעים? אין אף משטרה כזו בעולם, רק כאן באגן המזרחי של הים התיכון יש לנו כזו משטרה, אשר נוהגת כך בהוראות ראשיה ובהוראת היועץ המשפטי לממשלה, כפי שאמרנו הם חושבים שאנו מטומטמים.
כאשר יש מתקפה רבתי על ראש הממשלה ושר הביטחון, מיהם בעלי המניע המרכזיים האפשריים? (1) גורמי חוץ, יריבים, אויבים (2) מתחרים פוליטיים בפועל או בדרך על הכסא שלהם.
כאשר יש מתקפה רבתי על רמטכ"ל שעומד להיבחר מי הוא בעל המניע העיקרי? האם זה הרמטכ"ל היוצא שקיצצו לו כמה חודשים, או שמא זה שלא נבחר לתפקיד, וחושב שניתן עדיין להפוך הקערה על פיה?.
אם עיתונאים מעורבים אז ודאי יש לעיתונאים אינטרס לבחור רמטכ"ל מדליף, חבר, סחבק, מאשר לבחור רמטכ"ל מעולם הדממה תרתי משמע.
וגם לפוליטיקאים יש אינטרס בזהות הרמטכ"ל בייחוד כאשר השר הממנה הוא שר לא יציב כמו ברק שיכול בוקר אחד לקום וללכת, ובייחוד אם מחוררים במקביל חורים בספינת הממשלה, ואז הפוליטיקאים החושבים לרשת לא רוצים רמטכ"ל שמונה על-ידי שר ביטחון הקיים, ויהיה ודאי נאמן לו גם אחרי חילופי הגברי בלשכת השר, והם רוצים רמטכ"ל משלהם, הם רוצים מישהו משלנו.
ואם המניעים הנראים הם כל כך מובהקים, והמניעים האלה מתקשרים עם אנשים שללא כל ספק היו מעורבים בפרשה, ישירות ו/או בעקיפין ואשר חלקם אף פעלו באורח פלילי רק לא נמצאה, לפחות עדיין, תשתית ליסוד הנפשי, אז מה חובה לעשות? כן, חובה לחקור, ולחקור מהר ולא למזמז את החקירה 4 שנים וגם כאשר חוקרים אז חוקרים באופסייד חוקרים נושאים אשר אין בינם ובין מוקד הפרשה דבר וחצי דבר, לפחות לטעמי.
ובואו נראה מי חוקר, בראש החקירה מי שמכוון את הדברים הוא היועץ המשפטי לממשלה אשר אחראי ללא כל ספק למצב שהגענו עליו כיום מצב בו הייתה חקירה מחופפת, אחרי כן פסקה החקירה, רק לאחר נאבוט (עם מסמרים חלודים) של המבקר היא התחדשה וכעת היא לטעמי מוסטת במתכוון לשוליים, במה שלי נראה כמטרה מובהקת שלא להגיע לחקר האמת, ואנו יודעים שהיועץ המשפטי מנוגד עניינים עם גורמים פוליטיים שהיו אז על הזנב של השלטון, שהם הם בעלי המניע העיקרי בפרשה, אז כיצד היועץ המשפטי לא משתחרר מהנושא הזה? כיצד הוא לא משוחרר מהנושא הזה? מה הולך כאן? אמרנו כבר שאנחנו לא מטומטמים, לא אמרנו?
זאת ועוד, משטרת ישראל מפעילה בחקירה את ניצב אפרים ברכה, ניצב אפרים ברכה חקר אף אישית לפני מספר ימים את ראש הממשלה, ניצב אפרים ברכה מעורב בפרשת פינטו, ייתכן שהיה שם כליל השלמות, דיווח על ניסיון שוחד, יש גם סברות אחרות בנוגע למעורבותו. במצב כזה בו אפרים ברכה לא יודע בדיוק היכן הוא עומד בפרשת פינטו, כיצד הוא יכול לטפל בכזו פצצת זמן פוליטית?, הרי בהחלטת רגע של היועץ המשפטי לממשלה, הוא מושעה מהמשטרה, ומוכתם בין אם היה בסדר ובין אם לאו, ואנו רואים שליועץ המשפטי לממשלה יש אינטרסים בפרשה שאנו לא מבינים אותם, אז האם אין מספיק רציחות בארץ, שאפרים ברכה יכול לחקור בלי שייחשד כאילו נשתל בחקירה על-מנת לבצע את מה שרוצה היועץ? דווקא אפרים ברכה הוא זה שצריך להחליף את הכישלון הקודם שחקר את הפרשה ב 2010 ואף הוא היה לטעמי עבד נרצע של היועץ המשפטי לממשלה?
חבריא אנחנו לא מטומטמים כפי שאתם חושבים, ההתנהגות שלכם היא זו שהופכת את המשטרה לגוף חסר גוף וחסר נשמה. אתם מנסרים את הענף עליו כולנו יושבים, (אני נזהר על-מנת שלא איעצר כמו אונגרפלד על העלבת עובדי ציבור, על-אף שאני מאמין שהוא דווקא חילק למשטרה מחמאות), אתם במו ידיכם הורסים את מה שבנו אחרים במשך שנים, ולבנות את הכול מחדש ייקח עשרות שנים.
הצבא שהיה כאילו המקור של הפרשה הזו, מתפקד, לא נראים בו אותות הפרשה, לי נראה שלמעט שאור אחד או שניים בעיסה הזו, ולאו-דווקא אלה שנחקרים כעת באינטנסיביות, הצבא נקי לגמרי, הפרשה נפלה על הצבא כרעם ביום בהיר, והוא בכלל לא מבין מה רוצים ממנו, הוא כמעט לא קשור, השתמשו בו, זה הכל.
הפוליטיקה המכוערת, העיתונות, המשטרה, והיועץ המשפטי לממשלה, הם מקור הסירחון, הם יורדים מדחי אל דחי, ומה זה אומר על הפרשה? מה זה אומר על המעורבים בה?, מה זה אומר על הטיוח?, מה זה אומר על העתיד שלנו כאשר אלה שומרים על ביטחון הפנים שלנו?, על התנהלותנו הפנימית, על הביקורת של הרשות הרביעית על שלושת רשויות השלטון על הקשר בין השלטון לעיתון?.
חבריא אנחנו לא מטומטמים, גם אתם לא, אנחנו גם לא מחפים על פושעים, ואתם? אתם מתאמצים מאוד להראות לנו שזה בדיוק מה שאתם עושים, וגם אם לא הייתם מתאמצים הרי שמחדליכם ובטלנותכם מעידה כאלף עדים על כי אתם מחפים על פשעים ועל פושעים, כך לפחות ניתן להסיק מהתנהגותכם המופקרת, לטעמי.

תאריך:  05/07/2014   |   עודכן:  05/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אפרים ברכה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במשטרה חושבים שאנחנו מטומטמים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
רק במשטרה?
אהרון שחר  |  5/07/14 16:55
2
המשטרה עלובה,אבל שורש הרע
בני בנקר  |  5/07/14 17:39
3
חוששני שיש לך טעות אחת קטנה.
אהוד פרלסמן  |  6/07/14 02:07
 
- אינני קורא ספרים של מרגלית ל"ת
ה.א  |  6/07/14 07:31
 
- לא דייקת,היית צריך לכתוב: אני
בני בנקר  |  6/07/14 09:44
 
- גם חסיד עט של בג"ץ - פסול
ה.א  |  6/07/14 10:00
4
סחבת וטיוח הם השיטה להעלמה ל"ת
משטרת החרפה והשקר  |  6/07/14 05:09
5
אנחנו לא חושבים שאתם מטומטמים
אהרונוביץ  |  6/07/14 16:27
6
אתה צריך לתהות על בינתם
צורי  |  6/07/14 17:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורון בקל-איילון
זה שהפתרון מסובך, אמר לעצמו בהבזק של פשטות, לא אומר שאין להוציאו אל הפועל
מנשה שאול
להוציא את התנועה האיסלאמית הפלג הצפוני אל מחוץ לחוק
טל בן דור
אם נגזר עלינו לחיות על חרבנו, מוטב כי זו תהיה חדה ומושחזת, ואחוזה ביד איתנה, מקצועית ובוטחת!
רון בריימן
כמעט אין יום שבו לא מתווספות דוגמאות לכך שמיעוט קולני של נאורים בעיני עצמם מנסה לכפות את דעותיו ותפישת עולמו על אחרים, שככל הנראה הם הרוב הדומם בציבור הישראלי
רפי לאופרט
ישראל משחקת את הקשוח המתון מול עזה, ומפחדת מהצל של עצמה, שמא תצטרך לממש פסדה זו. אומנם אין ממה לפחד, אבל איני רואה שום סיבה לדיבורים החוזרים ונשנים על-כניסה לעזה. אין סיבה להיכנס לעזה ואסור להיכנס לעזה, זו תהיה שגיאה אסטרטגית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il