X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהר מאוד יחסית לגילה הצעיר של מדינת ישראל, התברר כי מתן שוחד הוא תופעה אחת מני רבות של יחסי הון שלטון, שיטת חבר מביא חבר, שמור לי ואשמור לך. תיבת פנדורה ענקית פעורה והמבול בינתיים לא פסק
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט. קופת שרצים גדושה [צילום: פלאש 90]

יש משהו מעורר חלחלה במילה שוחד, על-אף שהמילה לא מוזכרת בין עשרת הדברות, כלומר בין האיסורים המוחלטים ומסתתרת לה, אולי, מאחורי הדברה לא תגנוב.
נותן ולוקח שוחד נמצא כמה מדרגות מעל הגנב. הגנב מה הוא עושה? מתגנב, מתחבא ומתכנן ומבצע העברת כסף או רכוש מבעלות אדם אחד לבעלותו שלו . איש חסר מצפון ונטול מוסר שלוקח דבר מה שווה ערך, שאינו שלו ושם אותו בכיסו.
שוחד הוא סיפור מורכב ולכן מעורר חלחלה במיוחד. בשוחד יש לפחות שני אנשים שמתכננים יחד פעולה שתעניק לשניהם טובות הנאה, אחד משלם כסף לשני שעוזר לו בסתר, במהלך קשירת קשר נגד החוק ונגד בני אדם אחרים. שוחד הוא כאשר, שני אנשים או יותר, עושים עסקה מלוכלכת ומגונה, כדי ששניהם או כמה אנשים נוספים הקשורים לעסקה, יפיקו ממנה טובות הנאה ורווחים מכל סוג ומין. השוחד קושר אנשים למעשה פשע נגד אנשים תמימים, נגד מדינה, נגד שלטון נגד החוק וכו' וכו'.
רוסיה
בספרו של איבן גונצ'רוב, אובלומוב, ספר שנכתב במחצית המאה ה-19, מהרהר הגיבור, אובלומוב, בן מתנוון למשפחת פיאודלים מזה דורות, בתכונה הרוסית הנפוצה לתת שוחד כסממן תרבותי אופייני לאימא רוסיה. אובלומוב, שחי בעצלות מוחלטת ומבלה את חייו על הספה, חש כי השוחד כדרך חיים הם אחד התופעות המחלישות את מולדתו לדורותיה.
יש ארצות רבות, היינו תרבויות, הידועות בתרבות השוחד שלהם, מהבקשיש ה"קטן" ועד הכסף הגדול. כסף שעבור ידיים מאחורי הגב, שלמונים בכול צורה, מאפיינים את החיים בארצות ואומות שונות מאז ומעולם. יש ארצות ותרבויות שתופעת השוחד לא מאפיינת אותן, אבל שוחד הוא בכול זאת חזון נפרץ בקרב האנושות.
עידן ההתפכחות הישראלי
מהר מאוד יחסית לגילה הצעיר של מדינת ישראל, התברר כי מתן שוחד הוא תופעה אחת מני רבות של יחסי הון שלטון, שיטת חבר מביא חבר, שמור לי ואשמור לך וכו. לא רק "פרוטקציה" מסדרת פה לאנשים את החיים ולא רק קבוצת -החברים - המקושרת, מקלה על המקושרים את החיים. גם כאלה שאינם חברים ואינם משתייכים לקבוצת המשפחות המקושרות, גם אנשים שלא הכירו זה את זה בעבר מתחברים בקלות זה לזה במקרים מסוימים, כאשר יש להם אינטרס משותף. " תן לי כסף ואני אסדר לך" זוהי תורת השוחד בקיצור, עם ואריציות אינסופיות שיכולות לפרנס מחזאים, סופרים ותסריטאים בכול הדורות.
ש ו ח ד בצמרת
כל עוד סיפורי השוחד לא צפו ועלו בבתי המשפט, נשאר השוחד רק כשמועה מפה לאוזן. "כל אחד יודע", ששוחד כספי עובר מידי מישהו לידי מישהוא בצמרת למשל: קבלן בניין משחד פקיד חשוב בעירייה (או במועצה) או את ראש העירייה (המועצה). התופעה היא לכאורה מאוד נפוצה זה שנים ומספר המקרים בהם הגיעה לבית המשפט בטל בשישים מול ממדי התופעה. לא מזמן עלה לכותרות בקול נפץ אדיר סיפור השוחד הגדול הנקרא בשם הולילנד. במשפט השוחד הגדול, כל מיני אנשים אמידים בעלי מעמד וממון קבלו כספים מאנשים אחרים, בעלי מעמד וממון כדי לרמות עוד אנשים אחרים ולהוויח עוד יותר כסף בדרך פלילית ונלוזה. הידוע מכולם הוא אהוד אלמרט ראש ממשלת ישראל בעבר. איש פוליטי כל חייו, שקופת השרצים שלו גדושה, דמויות פוליטיות עורכי דין, אנשי תקשורת וכל אזרח בישראל, חלקם מעורבים בסיפורי השוחד והגנבות למיניהם חלקם רק מעורבים בהקשרים שונים, כולל התבוננות פעורת פה. רשמית, כאשר ניתן גזר הדין של חבורת הולילנד בראשות אהוד אולמרט, הפך השוחד לבן בית נוכח ולא נסתר בתרבות הישראלית.
סיפורי שוחד "חדשים"
עורך דין וסלב טלוויזיוני, חשוד עכשיו (טרם הוכח בבית המשפט) בהצעות שוחד לאנשים שונים להם הבטיח לכאורה "שיסגור להם את התיק במשטרה" .....כך נפתח עוד פתח ענקי של סיפורי שוחד שיחקרו ויחשפו, בהם יהיו מעורבים אנשי משטרה בדרגים שונים ועוד אנשים בעלי מעמד וכסף שתאוות הבצע חזקה מהם והם חייבים עוד כסף בכל דרך נלוזה ועקומה ככול שתהיה!!!! אפרופו עורכי דין, יושב לו דן כהן, עורך דין מכובד ועשיר שקיבל שוחד מחברת סימנס כדי שישפיע על דירקטוריון חברת החשמל לקנות סחורה של סימנס במיליונים רבים . עו"ד דן כהן תושב סביון לשעבר ואיש העולם הגדול מבלה עכשיו בכלא.אליו יצטרפו בקרוב, חברים שונים.
פנדורה בכל פינה
תיבת פנדורה ענקית פעורה מול האזרחים התמימים, אלה שסתם הולכים לעבודה מרוויחים בקושי לרווחתם ולא מקורבים, למישהו שהוא משהו, שיציע להם לתת או ייתן להם שוחד. נשארו עוד כמה אנשים שהם לא גנבים, לא אנסים ולא נותני או לוקחי שוחד. המבול בינתיים לא פסק, השחיתות ואבדן המוסר בישראל, הם בעיצומם.

תאריך:  07/07/2014   |   עודכן:  07/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תורת השוחד בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קוראים לזה תיבת פנג'ורה
אהרון שחר  |  8/07/14 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
דרך המשוב, במתכונת שהיתה, היא שגויה, רעה ולא אפקטיבית. השופטים לא חסינים מביקורת, מהצבעה על טעויות ושגיאות, התנהגות בלתי הולמת ואפילו מועמדים להדחה. אך יש דרכים ויש דרכים - המשוב לא ביניהם. מאידך-גיסא, "חרם דרבינו גרוניס" - גם הוא לא מקובל
צ'לו רוזנברג
הנהגת המדינה חייבת לומר את האמת לאזרחים: אין שום אפשרות שסבבים נוספים לא יחזרו על עצמם. הפסקת אש כשמה היא: הפסקה עד הפעם הבאה, בתקווה שיארך זמן רב עד שהיא תבוא. ובדיוק בנקודה זו אחריות ההנהגה של המדינה וההנהגה המקומית להביט בעיני האזרחים ולא להתלהם, לא לטעת תקוות שווא, לא להבטיח גדולות ונצורות
אסתר שניאורסון גרי
כנראה שהבטן הדריכה כל השנים את ראשי השב"כ והמומחים למיניהם שאמרו בידענות לפני עסקת שליט שהרוצחים המשוחררים לא יחזרו על מעשיהם, כעת הם ילכו ויעשו לביתם
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ניצול לרעה, חוסר-טעם, סוגרים, לא-מאוזן, לא-שפיר ולקוי-ראייה
עו"ד חיים שטנגר
דומה שעם ישראל בוחר להיות הרקולס, גיבור העל, במקום לדבוק בתדמית שמשון המסכן, שנולד בבית-מדרשו של לוי אשכול המנוח. לדבקות החדשה הזו, בתדמית של הרקולס או בתדמית של גיבורי על עכשווים אחרים ישנו מחיר כבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il