X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ניתן ללמד זכות על האשמים ברצח הנער מוחמד אבו-חדיר? רצח הוא רצח הוא רצח. במיוחד רצח אכזרי, שפל, מנוול, פחדני וברברי כזה. אכן כולנו מתביישים ומזועזעים מכך שהרוצחים הם נערים וקטינים יהודים
▪  ▪  ▪
הלווית מוחמד אבו חדיר. לעקור מן השורש את התופעה [צילום: AP]

אין זעזוע עמוק וצער גדול יותר ממה שהתברר כרצח נער ערבי ושמו מוחמד אבו-חדיר. ששת הנערים היהודים הרוצחים חטפו, היכו, התעללו, הציתו ושרפו את הנער החף מפשע בעודו בחיים. זהו פשע מזעזע. זהו פשע חמור מכל העבירות וכך כתב הרמב"ם, רבנו משה בן מימון, בספר "משנה תורה": "ואין לך דבר שהקפידה תורה עליו כשפיכות דמים, שנאמר: 'ולא תחניפו את הארץ. כי הדם הוא יחניף את הארץ'". והוסיף וכתב ב'מורה הנבוכים': "אבל הרוצח, דווקא מחמת חומר פשעו, אינו נסלח לו כלל, ואין לוקחין ממנו כופר, "ולארץ לא יכופר לדם אשר שופך בה כי אם בדם שופכו" (במדבר לה, לג)... כי אין בכל פשעי האדם יותר חמורה מזו (היינו, מעבֵירת שפיכות דמים) ('מורה הנבוכים', חלק ג, פרק מא). שפיכות דמים, כמעט והביאה לחורבנו של עולם (בראשית רבה לא, ו). אנשי סדום - שהיו "רעים וחטאים לה' מאד" (בראשית יג, יג) - רוצחים היו (סנהדרין קט ע"א). זהו פשע בלתי נסבל ומעורר סלידה.
הקדוש ברוך הוא, בכבודו ובעצמו, דורש את דמו של הנרצח:: "שפך דם האדם, באדם דמו ישפך כי בצלם אלוקים עשה את האדם" (בראשית ט, ו). "ואך את דִמכם לנפשתיכם אדרש מיד כל חיה אדרשנו, ומיד האדם מיד איש אחיו אדרש את נפש האדם (בראשית ט, ה). קול הדם שנשפך "זועק" ומגיע לשמים (בראשית ד, י), והוא מטמא את הארץ: "ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה, כי הדם הוא יחניף את הארץ, ולארץ לא יכופר לדם אשר שפך בה, כי אם בדם שופכו" (במדבר לה, לג). דם זה, מכונה "דם נקי" או "דמי חינם". הפושעים נתכנו "אנשי דמים" (שמואל ב טז, ז-ח; משלי כט, י).
מעשה הרציחה נאסר בעשרת הדיברות (שמות כ, יג; דברים ה, יז). לפי דין תורה, עונש מוות מושת על רוצח במזיד (שמות כא, יב-יד; ויקרא כד, יז, כא; במדבר לה, טז-כא; דברים יט, א).ואם כבר נגזר דינו של רוצח למיתה, ונמצא מי שמוכן ללמד עליו זכות, או הוא עצמו רוצה עוד ללמד זכות על עצמו - מחזירים אותו לבית הדין אפילו ארבע וחמש פעמים (משנה סנהדרין ו, א). הגמרא מבססת דין מרחיק לכת זה על הכתוב: "ונקי וצדיק אל תהרוג" (שמות כג, ז), ואומרת: מניין ליוצא מבית דין חייב, ואמר אחד יש לי ללמד עליו זכות, מניין שמחזירין אותו? תלמוד לומר: נקי אל תהרוג. ומנין ליוצא מבית דין זכאי, ואמר אחד יש לי ללמד עליו חובה, מנין שאין מחזירין אותו? תלמוד לומר: צדיק אל תהרוג (סנהדרין לג ע"ב).
האם ניתן ללמד זכות על האשמים ברצח הנער מוחמד אבו-חדיר? רצח הוא רצח הוא רצח. במיוחד רצח אכזרי, שפל, מנוול, פחדני וברברי כזה. אכן כולנו מתביישים ומזועזעים מכך שהרוצחים הם נערים וקטינים יהודים. רצח הנער מוחמד אבו חדיר הוא מעשה מתועב, אנטי מוסרי ואנטי יהודי.
מה שניתן לומר על הנערים היהודים הרוצחים, שמתוך הצער הנורא על חטיפת ורצח הנערים היהודים, והתגובה הבלתי הולמת, לדעת רבים, של מדינת ישראל, כלפי חטיפת ורצח הנערים היהודים וכלפי החמאס, הם נטלו את החוק לידיהם, ושמו לעצמם למטרה לחטוף צעיר ערבי כדי לנקום את רצח שלושת הנערים היהודים. זו נקמה אכזרית ומחרידה. זו עוד תוצאה מחרידה של הטילים הפיגועים והחטיפות ורצח יהודים חפים מפשע. תגובות נקמה מטורפות כאלה בערבים, עלולות להתפרץ כמו נהר של אש.
הרי שיש לפעול מיידית ולעקור מן השורש את התופעה הנוראה הזו שעלולה להתפתח כמלחמת אזרחים, שאחריתה מי ישורנו. על כן, ראשית לכל, חייבים לנקוט כלפי הנערים הרוצחים היהודים באמצעים הננקטים כלפי פושעים חמורים, שרצחו תחת התקף טירוף של זעם ונקמה. בכדי להצליח בטיפול בנגע רע זה, חייבים בנחישות לסלק מן הארץ ח"כים ערבים ואזרחי מדינה שתמכו, סייעו, ושמחו על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים היהודים. ולעולם, אבל לעולם, אין לשחרר רוצחי יהודים עם דם יהודים על הידיים אלא לענוש אותם בגזר דין מוות. רק כאשר החמאס ותומכיו יימחו מעל פני האדמה, יהיה בכך בכדי להוות טיפול שורש למניעת מלחמת אזרחים בין יהודים לערבים.

תאריך:  08/07/2014   |   עודכן:  08/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנשי דמים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
של ימין גזען.
תגובה אופיינית  |  8/07/14 09:07
 
- חכה עוד מעט הערבים באים הם
יפתחו לך את התחת  |  8/07/14 22:33
2
הסכמה של 99% ל"ת
ה.א  |  8/07/14 11:59
 
- תודה לא.ה ל"ת
משה חסדאי  |  8/07/14 12:37
3
לא חבל על אבו חזיר
yhk tuhkbaphdk  |  9/07/14 17:27
4
להדמ
עורבא פרח  |  9/07/14 18:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
הציבור, בחושיו, מרגיש את החולשה של ממשלתו, את הוואקום, הריק, אפס עשייה מול כל בעיה שהיא, ובראש וראשונה בענייני ביטחון
עוה"ד צבי שוב וגלית קיט-טלמור
בניגוד לפרשנות המחמירה של הרשויות ושל חלק מתי במשפט, נראה כי פיצוי דו-שלבי על הפקעת קרקע מאפשר לאזרח - ולא מחייב ותו - לבחור את מסלול הפיצוי על-פי בחירת האזרח ולא מחייב
מרק בריל
לא תהיה הארכה !!! ככה בונים מדינה? הן הרצח של הילד הערבי אירע רק בשל ארבעה מקרי רצח אכזריים הרבה יותר
עו"ד ורו"ח רמי אריה
קיבלתם חשבוניות פיקטיביות? זה לא בהכרח אבוד. בית המשפט קובע, כי ניתן להכיר גם בחשבוניות פיקטיביות כהוצאות מוכרות למס הכנסה
איתמר לוין
ישראל בוערת - ואביגדור ליברמן מצית את הזירה הפוליטית. לא היה קורה כלום אם הוא היה מחכה עוד יום או שבוע. ליברמן רק שב ומוכיח, שהדבר היחיד שמעניין אותו הוא אביגדור ליברמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il