אסור לרצוח חפים מפשע. אם יהודי, אם ערבי, אם כל מי שנברא בצלם אלוקים. רצח הוא רצח הוא רצח. אפילו לפגוע ברכוש האינו יהודי אסור. דברים רבים התירה התורה מפני דרכי שלום. אפילו חייבה אותנו ביחס שווה לאינו יהודי החי עמנו בארץ הקודש; מפרנסים עניי נוכרים עם עניי ישראל. קוברים מתי נוכרים עם מתי ישראל.
לפני כ-3,500 שנה, הוזהרו בני ישראל בצו האלוקי "לא תרצח". הראב"ן (ב"ק קי"ג) סובר שהאיסור הזה חל על רצח, בין אם מדובר ברציחתו של יהודי או מי שאינו יהודי. אמר בורא עולם "ומיד האדם, מיד איש אחיו, אדרוש את נפש האדם" (בראשית ט' ו'). יתרה מכך, אף קודם מתן תורה, הוזהרו בני נוח על שפיכות דמים. אמר רב יוסף, אמרי בי רב: על שפיכות דמים נהרג בן נוח (סנהדרין נ"ז א') שנאמר "שופך דם האדם באדם, דמו ישפך, כי בצלם אלוקים עשה את האדם".
אחרי מתן תורה, הוזהרו בני ישראל "וכי יזיד איש על רעהו להרגו בערמה, מעם מזבחי תקחנו למות" (שמות כ"א י"ד). ללמדך, כל הרוצח יהודי אינו יכול לצפות מהגנה מן המזבח ומבית הדין הרבני הגדול הסמוך לו.
לא בכדי נזדעק הרב משה אביגדור עמיאל שכיהן בשנת תרצ"ח (1938) כרב הראשי לתל אביב יפו וכתב לעיתון "זלבסטוור" פראג שהתנגד למדיניות "ההבלגה" שהונהגה באותה שנה וכה כתב: לא קראתי מימי סילוף אמת שכזו. הן פרסמתי את ההפך בעיתון "הצופה" שלושה מאמרים וחלקם גם פורסם בעיתון "העולם" של ההסתדרות הציונית.
הרב משה אביגדור עמיאל כתב במאמריו: האמת, שאיסור שפיכות דמים של ערבים טמון באיסור "לא תרצח" הכתוב בעשרת הדברות. לתרץ שפיכות דמים, זו גופא ירידה מוסרית מאין כמוה. ואפילו אם נדע בבירור שעל-ידי שפיכות דמים נזכה לגאולה השלימה, חובה עלינו לדחות את ה"גאולה" הזו בשתי ידיים ולא להיגאל בדם.
ולא עוד, אלא אם אפילו נצליח לתפוס מספר ערבים רוצחים, ויהיה לנו ספק אחד מ-1,000, שמתוכם נמצא אחד חף מפשע, חובה עלינו לשחררם, שמא יענש אותו אחד נקי חף מפשע על לא עוול בכפו. בתהליך הגאולה אין מקום להענשה סביבתית, להוציא החלטת הממשלה אם נדרש ליצירת הרתעה. לצורכי ביטחון.
הרמב"ן כתב שב"רישיון האומות" נזכה בגאולה השלימה אשר על כן שיבת ציון צריכה ליהעשות ברמה המוסרית הגבוהה ביותר האפשרי. אין זה מגביל פעולות הממשלה וצה"ל שנועדו לשמור על כוח ההרתעה כדי לקיים ההבטחה האלוקית "וחרב לא תעבור בארצכם". אבל אין למי מאיתנו האזרחים לקחת החוק לידינו ולפגוע בחפים מפשע. הן נצטווינו בלא תיקום ולא תיטור.