X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתהליך הגאולה אין מקום להענשה סביבתית, להוציא החלטת הממשלה אם נדרש ליצירת הרתעה, לצורכי ביטחון אין למי מאיתנו האזרחים לקחת החוק לידינו ולפגוע בחפים מפשע
▪  ▪  ▪
"לא תרצח" [צילום: AP]

אסור לרצוח חפים מפשע. אם יהודי, אם ערבי, אם כל מי שנברא בצלם אלוקים. רצח הוא רצח הוא רצח. אפילו לפגוע ברכוש האינו יהודי אסור. דברים רבים התירה התורה מפני דרכי שלום. אפילו חייבה אותנו ביחס שווה לאינו יהודי החי עמנו בארץ הקודש; מפרנסים עניי נוכרים עם עניי ישראל. קוברים מתי נוכרים עם מתי ישראל.
לפני כ-3,500 שנה, הוזהרו בני ישראל בצו האלוקי "לא תרצח". הראב"ן (ב"ק קי"ג) סובר שהאיסור הזה חל על רצח, בין אם מדובר ברציחתו של יהודי או מי שאינו יהודי. אמר בורא עולם "ומיד האדם, מיד איש אחיו, אדרוש את נפש האדם" (בראשית ט' ו'). יתרה מכך, אף קודם מתן תורה, הוזהרו בני נוח על שפיכות דמים. אמר רב יוסף, אמרי בי רב: על שפיכות דמים נהרג בן נוח (סנהדרין נ"ז א') שנאמר "שופך דם האדם באדם, דמו ישפך, כי בצלם אלוקים עשה את האדם".
אחרי מתן תורה, הוזהרו בני ישראל "וכי יזיד איש על רעהו להרגו בערמה, מעם מזבחי תקחנו למות" (שמות כ"א י"ד). ללמדך, כל הרוצח יהודי אינו יכול לצפות מהגנה מן המזבח ומבית הדין הרבני הגדול הסמוך לו.
לא בכדי נזדעק הרב משה אביגדור עמיאל שכיהן בשנת תרצ"ח (1938) כרב הראשי לתל אביב יפו וכתב לעיתון "זלבסטוור" פראג שהתנגד למדיניות "ההבלגה" שהונהגה באותה שנה וכה כתב: לא קראתי מימי סילוף אמת שכזו. הן פרסמתי את ההפך בעיתון "הצופה" שלושה מאמרים וחלקם גם פורסם בעיתון "העולם" של ההסתדרות הציונית.
הרב משה אביגדור עמיאל כתב במאמריו: האמת, שאיסור שפיכות דמים של ערבים טמון באיסור "לא תרצח" הכתוב בעשרת הדברות. לתרץ שפיכות דמים, זו גופא ירידה מוסרית מאין כמוה. ואפילו אם נדע בבירור שעל-ידי שפיכות דמים נזכה לגאולה השלימה, חובה עלינו לדחות את ה"גאולה" הזו בשתי ידיים ולא להיגאל בדם.
ולא עוד, אלא אם אפילו נצליח לתפוס מספר ערבים רוצחים, ויהיה לנו ספק אחד מ-1,000, שמתוכם נמצא אחד חף מפשע, חובה עלינו לשחררם, שמא יענש אותו אחד נקי חף מפשע על לא עוול בכפו. בתהליך הגאולה אין מקום להענשה סביבתית, להוציא החלטת הממשלה אם נדרש ליצירת הרתעה. לצורכי ביטחון.
הרמב"ן כתב שב"רישיון האומות" נזכה בגאולה השלימה אשר על כן שיבת ציון צריכה ליהעשות ברמה המוסרית הגבוהה ביותר האפשרי. אין זה מגביל פעולות הממשלה וצה"ל שנועדו לשמור על כוח ההרתעה כדי לקיים ההבטחה האלוקית "וחרב לא תעבור בארצכם". אבל אין למי מאיתנו האזרחים לקחת החוק לידינו ולפגוע בחפים מפשע. הן נצטווינו בלא תיקום ולא תיטור.

תאריך:  08/07/2014   |   עודכן:  08/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסור לרצוח או לפגוע בערבי חף מפשע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וערבי לא חף מפשע?
אהרון שחר  |  8/07/14 18:05
2
ובחרת בחיים
אפרים פנסיה  |  17/07/14 09:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
פסח רויטמן
הם יורים ללא שמץ של היסוס על אזרחים ואפילו מכוונים לשעות שבהם ניתן לפגוע בילדים ההולכים לבית-ספרם ואנו בתגובה מפציצים חולות ומבנים ריקים
מרדכי ליפמן
ישראל חייבת להתבונן באומץ אל מערכת יחסיה עם הפלשתינים. לא לאפשר הטחת האשמות בציבור ובמדינת ישראל, על אירועים חמורים, ככל שיהיו, מבלי להזכיר לפלשתינים את חטאיהם הגדולים משלנו באלפי מונים
ד"ר אפרים כהנא
החלופות המועדפות על ממשלת ישראל, להלן תוכנית ב', כוללות מתן אוטונומיה לפלשתינים וסיפוח השטחים בהם מרוכז רוב יהודי, קרי גושי התנחלויות. ההנהגה הפלשתינית אינה רואה באף אחד ממרכיבי הפתרון אותם מציעה ממשלת ישראל כישימים. נראה כי המרחק אל היעד מעולם לא נראה רחוק יותר
איציק וולף
נשיא ארצות הברית פרסם מאמר בעיתון 'הארץ' ובו קרא לישראל ולרשות הפלשתינית לשוב למשא-ומתן    "בעוד שחומות ומערכות הגנה מפני טילים עשויות לעזור בהגנה מפני איומים מסוימים, ביטחון אמיתי אפשרי רק במסגרת פתרון מקיף שיושג במשא-ומתן"
איציק וולף, עידן יוסף
לאחר כמה שעות הפוגה נשמעו שוב אזעקות והתרעות צבע אדום בדרום    מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות מעל אשדוד ומעל אשקלון    השר אהרונוביץ': הקבינט אישר את כל מה שצה"ל ביקש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il