X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחדות הלבבות בעקבות חטיפת תלמידי הישיבה, נתפוגגה חיש מהר והפלגנות חזרה לשלוט בכיפה
▪  ▪  ▪
אחדות מזוייפת [צילום: פלאש 90]

התייצבותו של הציבור הישראלי על כל שדרותיו – שומרי מצוות ושאינם, ימין ושמאל, מנער ועד זקן, טף ונשים – מאחורי משפחות יפרח, פרנקל ושאער, בימים הנוראים שעברו עליהן, ותחושות אחדות הלבבות והתפילות שהקיפו את כלל ישראל, עוררו תקוות לנפילת המחיצות בציבור הישראלי, ולפחות בקרב שומרי המצוות. ביטוי לתקווה זו ניתן גם כאן, בבלוג זה (18.6.14): "תגובותיהם הנאצלות של החרדים לחטיפה האכזרית, ביטאו אחדות ישראל אמיתית".
הקריאה לאחדות, לפחות בקרב ציבור המאמינים, מנסרת בחלל עולמן של נשמות טובות ותמימות בציבור הסרוג, עוד מן הימים שלפני החטיפה והרצח האכזריים. "למה הביקורת החריפה?", טענו קוראי בלוג זה "למה לא נלך כולנו יחד, יד ביד? הרי אנשים אחים אנחנו, כולנו שומרי תורה ומצוות. איפה אחדות ישראל?"
וואלה, צודקים!!! - אמרנו. למה לא לשלב ידיים ולהוות מכפיל כוח במערכה הציבורית על דמותה הרוחנית של מדינת ישראל? זה רעיון!
'השקופע' קנטרנית
אבל עוד בטרם יבשה הדיו על הדברים שנכתבו לפני שלושה שבועות - נתבדינו. לא הציבור הסרוג הוא זה שדוחה את היד המושטת, אלא דווקא מנהיגיו ולבלריו של הציבור החרדי. הם שבו לשיגרת השנאה. לא שכחו דבר ולא למדו דבר.
וכך, בשטף השנאה, בתגובה לאמירה שהועלתה כאן ביוני 2014, כי הגיעה העת להתקרבות, וזאת מפני ש"רב המשותף על המפריד" וכי הגיעה העת "לחדש את השותפות ההיסטורית" עם העולם החרדי, דחה היומון החרדי 'יתד נאמן' את היד המושטת. במאמר מערכת רשמי, שכותרתו היא לאו אחד גדול: "רב המפריד על המשותף", נכתב בין היתר: "שלא תהיה טעות. לא הייתה מעולם ברית ישנה שיש לחדש. תהום של השקפה רבצה ורובצת בין שני הציבורים". במלים אחרות, לא רוצים אחדות.
מסתבר שעמדה זו של 'השקופע' קנטרנית, בדלנית, אינה נחלתו של יומון הליטאים בלבד. ההתבדלות התחדשה ברגע שפסקו התפילות ונסגרו ספרי התהילים. מי שציפה שרבני הציבור החרדי, ליטאים וחסידים, אשכנזים וספרדים, יגיעו לחלוק כבוד אחרון להרוגי מלכות אלה, שכידוע אין שום בריה עומדת במחיצתם ומקומם אצל כסא הכבוד, נתבדה. האדמו"ר היחיד שטרח להגיע ולחלוק כבוד אחרון להרוגי מלכות אלה, היה האדמו"ר מקרלין-סטולין, רבי ברוך מאיר יעקב שוחט. השאר החרימו.
ולא זו בלבד שהדירו רגליהם מן ההלוויה. היו שאסרו זאת גם על אחרים. למשל הרב זבולון שוב, ראש ישיבת 'דברי אמת' במודיעין, רב קהילה בשכונת רמות בירושלים, הזהיר את תלמידיו מהצטרפות להלווית הקדושים, אף שהתקיימה ממש בסמוך, בעירם מודיעין. "אין שום היתר לצאת להלוויה", הזהיר את תלמידיו בחדר האוכל. "החיבור בין הציבור החרדי לדתי-לאומי הוא אסון והוא פגע... צריך שתהיה חומה שתפריד בינינו, בין הציבור החרדי לדתי-לאומי".
שנאת חינם
סוף-סוף מתברר לעין השמש דווקא עכשיו, דווקא לקראת תקופת 'תלתא דפורענותא' - ימי האבל על חורבן הבית - מיהם העוסקים בהתלהבות נוסח למהדרין מן המהדרין בהפצת שנאת חינם. כאילו הייתה זו מצוות עשה מדאורייתא. מן הסתם נשתכחה מהם, כנראה מחמת רוב גאוניותם, גמרא מפורסמת: "בית שני מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם, ללמדך ששקולה שנאת חינם כנגד שלוש עבירות: עבודה זרה וגילוי עריות ושפיכות דמים" (יומא ע', ב'). ופירש רבינו הנצי"ב: "שהקב"ה ישר הוא, ואינו סובל צדיקים כאלו, אלא באופן שהולכים בדרך הישר גם בהליכות עולם ולא בעקמימות, אע"ג שהוא לשם שמים, דזה גורם חורבן הבריאה והריסות ישוב הארץ" (בפתיחה לפירושו לספר בראשית). ורבי צדוק הכהן מלובלין ביאר: "שנאת חינם היינו היעדר אהבת ישראל" ('צדקת הצדיק', אות קצ"ו).
פעם ריקד שטן הפלגנות רק בקרב השוליים הקנאיים המטורפים. אנשי ה'מיין סטרים' בציבור החרדי מצאו בעבר שפה משותפת עם הציבור הדת"ל, שפה שמובנת על-ידי כלל שומרי המצוות. אבל מאז שהציבור הדת"ל הפך ברוב התנשאות חלולה בפי מחרחרי המחלוקת ל"ציבור הד"ל", הותרה הרצועה ופשטה תאוות המחלוקת כבימי קורח ועדתו.
והשוליים הקיצוניים, כמובן, חוגגים את איוולתם. משלחת מטעם 'העיידה החריידיס' בירושלים, הגיעה לביקור תנחומים בבית קרבן הטרור מוחמד אבו חדייר, והביאה עימה איגרת רשמית של הבד"ץ, עם הכותרת: "בושנו מכל עם". למותר לציין שאיגרת דומה לא נכתבה בעקבות רצח החטופים, ושהקנאים הגלותיים מהעדה החרדית, לא מצאו לנכון לקיים מצוות ניחום אבלים בבתי משפחות בחורי החמד, קרבנות הטרור הפלשתיני. באיזה שולחן ערוך הם מצאו שתהא כוהנת כפונדקית?! (לידיעת צרכני חותמת הבד"ץ שלהם!!).
והגדיל לעשות אחד ממנהיגיהם, הר' אהרון טייטלבאום, המכונה האדמו"ר מסטמאר 2 (אש המחלוקת במחנה סטמאר הולידה שני אדמו"רים מסטמאר), שבדרשה שנשא לאנשיו בוויליאמסבורג בעיצומם של ימי השבעה לרצח הנערים הי"ד, אמר כי משפחות החטופים "צריכות להכות על לב: אשמנו, בגדנו, גזלנו, מפני שיש להם חלק באסון המר. מי התיר להן ללכת לַגור, לעשות ישיבה, במקום סכנה שכזה, בין רוצחים חסרי צלם אנוש. האם אין בארץ ישראל מקום לגור? אין מקום לעשות ישיבה, רק בחברון??? מי התיר להם להכניס עצמם למקום סכנה נורא? הכל בגלל התאווה ויצר הרע הנקרא שלימות הארץ, ציונות למהדרין מן המהדרין. מוכרחים לומר שההורים, נעבעך, אשמים ברצח ילדיהם. הם גרמו".
אכן, נאים לו דברי הגמרא (חולין ס"ג, ב') לגבי העוף הטמא ושמו 'ראה', שייחודו בתכונתו המאוסה: "שעומד בבבל ורואה נבלה בארץ ישראל". מכל התורה והחוכמה, החן והחסד, שיש בא"י, הצדיק בפעלץ רואה רק נבילות...
חסידי הבדלנות, מחרחרי המחלוקת, מאששים שוב את מה שאינו טעון אישוש. משה אמת: "וּבְנֵי קֹרַח לֹא מֵתוּ" (במדבר כ"ו, י"א), ודברי נביאים אמת: "וְתֹפְשֵׂי הַתּוֹרָה לֹא יְדָעוּנִי, וְהָרֹעִים פָּשְׁעוּ בִי" (ירמיהו ב', ח'). צאצאי קורח הבוגדני ו"וְתֹפְשֵׂי הַתּוֹרָה" המפוקפקים מאז, חיים וקיימים בינינו, עד עצם היום הזה. לפעמים הם גם מתהדרים, בשביל הרושם, באיצטלא דרבנן.

תאריך:  09/07/2014   |   עודכן:  09/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האדמו"ר מגור  הארץ / Haaretz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחדות? לא בבית ספרם
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מנהיגי החרדים חוששים
מהתקרבות ללאומיים  |  9/07/14 14:40
2
הסתה שקרית
שבח  |  9/07/14 14:42
 
- הכותב לא התייחס לביקורי השבעה
מאן דהוא  |  9/07/14 15:38
3
הסתה שקרית
שבח  |  9/07/14 14:42
4
חרדים ״גיבורים״
יעקב מאור  |  9/07/14 23:37
5
העיקר שיש לנו אחדות עם עמוס עו
קורןנאוה טבריה  |  10/07/14 11:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת הנערים
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מתעלם לחלוטין מהאלימות הפלשתינית רחבת ההיקף בשטחי איו"ש ומתייחס אליה אותה בהודעה רשמית שפרסם בשתי מילים בלבד, והן: "בנסיבות הקיימות"
מרק בריל
לא תהיה הארכה !!! ככה בונים מדינה? הן הרצח של הילד הערבי אירע רק בשל ארבעה מקרי רצח אכזריים הרבה יותר
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בישוב נוף איילון [ח' בתמוז תשע"ד, 06.07.2014]
יוסף קנדלקר
האם היחס של התקשורת ושל זרועות הביטחון היה דומה אם הילדים הללו היו נורים או נרצחים בפיגוע ירי? למה עצרנו את נשימתנו למשמע החטיפה, ולא עצרנו את נשימתנו כששמענו על משפחה שנורתה או נרצחה בשנתה?
איתן קלינסקי
דווקא במציאות הנוכחית של העימות בשטחים דרושה מנהיגות אמיצה, שמתוך הכרה מה שטוב ליהודים זה להכיר בלגיטימיות של הזכויות והשאיפות של העם הפלשתיני לעצמאות מדינית
רשימות נוספות
נעצר חשוד במעורבות בחטיפת הנערים  /  איציק וולף
אומ"ץ פנתה לאהרונוביץ': פטר את המפכ"ל  /  איציק וולף
אומ"ץ: להדיח את דנינו  /  איתמר לוין
סיכום הפשלות   /  יאיר דקל
אובדן שליטה  /  צ'לו רוזנברג
הפגנה? תלוי מי נרצח  /  ישראל רוזנבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il