X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הנהלת ארגון בצלם תומך בהכרה ישראלית בחמאס, תיאר את חמאס כארגון "פרגמטי" איתו ניתן להגיע להסדר שלום, והודה בניסיון "לדבר ולהתכתב" עם אנשי חמאס ובכוונה עתידית להיפגש עם נציגי חמאס
▪  ▪  ▪
מחנה אימונים לנוער חמאס [צילום: AP]

ארגון בצלם פרסם (יום ג', 8.7.14) הודעה לתקשורת, הנושאת את הכותרת "להוציא את האזרחים ממעגל האלימות", ובה נכתב בין היתר:
  • "אמש לאחר חצות, לפנות בוקר של ה-8.7.14, הכריז הצבא על מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. בכלי התקשורת דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הנחה את מערכת הביטחון "לקיים מערכה רצופה, ארוכה וחזקה בעזה. צריך להתכונן ללכת עד הסוף, וגם כניסה קרקעית על השולחן". בתקשורת נמסר כי הצבא נערך לגיוס מילואים".
    "החל מהלילה ביצע הצבא הפצצות רציפות ברחבי רצועת עזה. על-פי דיווחי דובר צה"ל, מאז הלילה תקף הצבא כמאה מטרות, בהן בתים של פעילי חמאס בכירים, מערכי שיגור, מנהרות התקפיות ומחנות אימונים".
    "כמו-כן דווח בכלי התקשורת כי עד לשעות אחר-הצהריים ב-8.7.14 שיגרו ארגונים פלשתינים חמושים כ-50 רקטות ופצצות מרגמה מהרצועה לדרום ישראל..."
    "בצלם שב ותובע מכל הצדדים המעורבים בלחימה לנקוט את כל הצעדים האפשריים כדי להגן על אזרחים מפני השלכותיה. דיני הלחימה מחייבים את כל הצדדים לעשות כל שביכולתם כדי למנוע פגיעה באזרחים. התקפות מכוונות על אזרחים אסורות מכל וכל".
    ארגון בצלם נמנע מלציין את תקיפות הטילים במהלך השבוע האחרון ואת ניסיונות הפיגוע האחרים מרצועת עזה שקדמו למבצע "צוק איתן", וגם לא את ההבלגה המתמשכת של ישראל.
בצלם יוצר רושם שישראל אחראית להסלמה
תיאור ההתרחשויות כפי שמופיע בהודעת בצלם יוצר את הרושם כאילו המבצע הצבאי של צה"ל ברצועת עזה הוא הסיבה לסבב האלימות הנוכחית, ושיגור הטילים לעבר ישראל מרצועת עזה הוא רק בגדר תגובה לתקיפות של צה"ל.
בצלם מתעלם ממעורבות חמאס בטרור
ארגון בצלם מציין, כי "ארגונים פלשתינים חמושים" אחראים על שיגור טילים לעבר ישראל, אך הוא אינו מזכיר את חמאס, השולט הלכה למעשה ברצועת עזה, ואשר אחראי על שיגור הטילים לעבר ישראל, בין אם באמצעות הזרוע הצבאית שלו גדודי אל-קסאם, או באמצעות ארגוני טרור אחרים, הכפופים למרותו.
באופן דומה נמנע ארגון בצלם מלציין בהודעות קודמות שפרסם, כי ארגון חמאס אחראי על חטיפתם ורציחתם של שלושת תלמידי הישיבה מצפון לחברון ולרצח קצין המשטרה ברוך מזרחי באזור הישוב אידנא.
מדוע מסתיר ארגון בצלם את מעורבות חמאס, ארגון טרור איסלאמי השולט ביד קשה ללא עוררין ברצועת עזה, בפעולות טרור נגד ישראל?
יו"ר בצלם מודה בניסיון הידברות עם חמאס
ראוי בעניין זה לבחון את עמדותיו של יו"ר הנהלת בצלם, דוד זונשיין, בנוגע לחמאס. זונשיין (מ-2010 חבר הנהלת בצלם ומ-2012 יו"ר הנהלת בצלם) עם שותפו אריק דיאמנט הקימו את ארגון "צוות המו"מ - אזרחים מובילים שלום". באתר הרשמי של הארגון הסבירו זונשיין ודיאמנט את מטרותיו כדלהלן:
  • "אנחנו קבוצה של אזרחים ישראלים המאמינים שישראל צריכה להתחיל מיד במו"מ ישיר וגלוי עם תנועת החמאס. לא על הודנה של שנה או תהדייה של שנתיים - אלא על גבולות הקבע, על פתרון לפליטים, על מעמד ירושלים, על סיום הסכסום. בעצם אנחנו אומרים - החמאס הוא הפרטנר. אין פרטנר אחר".
    "כל ישראלי חפץ שלום צריך לתמוך בגלוי באופציה זו, וזה מה שאנחנו עושים. אף יותר מכך, אנחנו מסרבים להפקיר עניין חשוב כל כך בידי פוליטיקאים, ואנו מנסים, (באמצעות מתווכים) לדבר, להתכתב, ובעתיד אולי אף להיפגש עם נציגי החמאס".
    "בשעה שהאמונים על פתרון הסכסוך מטעם הממשלה לנים במלונות פאר ועסוקים בעסקות נשק - אנחנו נוביל את הדרך".
יו"ר בצלם קרא לממשלה להכיר בחמאס
במאמר בעיתון הארץ (9.3.2010), הנושא את הכותרת "לדבר עם החמאס עכשיו", כותב דוד זונשיין עם חברו אריק דיאמנט:
  • "ישראל צריכה לדבר עם החמאס. לא בסתר. לא בעקיפין... בדיוק כמו שארצות הברית מדברת דרך קבע עם האופוזיציה הישראלית, על ישראל לקיים דיאלוג עם האופוזיציה הפלשתינית. הדיאלוג צריך לכלול את כל סוגיות הליבה, לרבות הסדר סופי... הסירוב לדבר עם החמאס הוא חסר טעם. הוא לא יותר מאשר קו המשך להימנעות מלדבר עם הפלשתינים, רק שהפעם בתירוצים אחרים... אנחנו חייבים להכריז על נכונותנו לדבר עם האופוזיציה הפלשתינית באופן מיידי".
יו"ר בצלם כינה את חמאס ארגון "פרגמטי"
במאמר בעיתון הבריטי Guardian הנושא את הכותרת Talk to Hamas ואשר פורסם ב-15.2.2010 כותבים דוד זונשיין ואריק דיאנמט בין ביתר את הדברים הבאים (בתרגום מאנגלית):
  • "נדרש שינוי באסטרטגיה. ישראל צריכה לפתוח מיידית בשיחות עם חמאס, ולנהל מו"מ לא רק על הפסקת אש, אלא גם על 'נושאי הליבה' שיהיו חלק מהסכם על סיום הסכסוך. שיח פתוח עם חמאס הוא בברור אינטרס ישראלי".
    "ראשית - משום שחמאס נבחר באופן דמוקרטי בעזה, וזכה לאמון ולהערכה של חלק משמעותי של העם הפלשתיני, כל מי שיבקש ליישב את הסכסוך הזה יצטרף בסופו של דבר לקיים מו"מ עם ארגון זה".
    "שנית - חמאס הוכיח שהוא מסוגל לספק שלום ושקט לתושבים המתגוררים בדרומה של ישראל... לחמאס שליטה חזקה על כל הארגונים הפועלים בעזה והוא יכול לכפוף הפסקת אש".
    "חמאס הוא תנועה רבת עוצמה, פרגמטית ובעלת תשתית ארגונית עניפה, ופרטנר עתידי אפשרי עימו ישראל יכולה 'לסגור עסקה'. סירוב להכיר בחמאס כגורם האחראי בעזה הוא אסטרטגיה שנכשלה ויש להחליפה. מדינה אשר באמת ובתמים רוצה שלום אינה יכולה להתעלם משותפיה [לשלום]".
דוד זונשטיין, המכהן כיום בתפקיד יו"ר הנהלת בצלם, תומך אפוא בהידברות של ממשלת ישראל עם ארגון הטרור הפלשתיני חמאס, אשר בעיניו הוא מצטייר כגורם "פרגמטי", עימו ניתן להגיע לשלום. בנוסף לקריאתו לממשלת ישראל להכיר בחמאס, יזם זונשטיין הקמת ארגון במסגרתו, כך על-פי דבריו, הוא ניסה באמצעות מתווכים "לדבר ולהתכתב" עם אנשי חמאס, והצהיר על כוונתו, ולפיה "בעתיד אולי אף להיפגש עם נציגי החמאס".

תאריך:  09/07/2014   |   עודכן:  11/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אצל בצלם החמאס "פרגמטי"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איינשטיין צדק למחצה
סתם אחד  |  9/07/14 16:38
2
איפה כאן הבעיה בדיוק?
רמי אלחנן  |  9/07/14 16:58
 
- מעניין מדוע ההורים שלך
מקס פאואר  |  10/07/14 15:41
3
חוק
rosg  |  9/07/14 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
הטילים הגיעו עד קיסריה    בכל מטחי הירי האחרונים אין נפגעים    שר הביטחון: המערכה נגד חמאס תלך ותגבר בימים הקרובים    דובר צה"ל: נערכים להוצאת פעולה קרקעית
אילן מזרחי
השאלה שמעסיקה כעת לא רק את רוכשי הדירות, אלא גם את הקבלנים, מתווכי הנדל"ן ועוד מקבלת תשובה ברורה: רמת הביטחון האישי, רמת התוצר, הצריכה והחיסכון ישפיעו על כל מאיתנו
עופר וולפסון
ניתן יהיה לתת אשראי ללקוחות החורגים מן המסגרת ובעלי חשבון לא יוגבלו בשל שיקים שסורבו    ההנחיות לתושבים במרחק עד 40 ק"מ מהרצועה    שר האוצר הורה על דחייה בתשלומי המיסים
מירב ארד
השירות יינתן בין היתר לערים באר שבע, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות, אשדוד, אשקלון    הנחה של 14 שקלים עד יום שישי הבא ויינתן רק לקנייה מ-180 ש"ח ומעלה
ירון זכאי
במלחמת ששת הימים התרחשו 4 ירחי דם ובהם יצאה המדינה שוב מאיום גדול להצלה וניצחון    בעיני זהו המהלך הפותח את מלחמת העולם השלישית, והמלחמה הראשונה בסדרת 4 מלחמות בהן גורשה בריה"מ ככוח כובש עולמי ושחררה את היהודים שלה לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il