X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עקב הגדלת הסמכויות של וועדות מקומיות לתכנון ולבנייה לסוגיהן ולמדרגיהן, תיווצר תלות מוגברת של הציבור הנזקק לשירותי רישוי - באלה המעניקים לו אותם על-פי שיקול דעתם; תלות זו עלולה להאדיר את הביורוקרטיה ואת הסיאוב
▪  ▪  ▪
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה [צילום: יעקב]

בתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965, המחוקק ניסה לתת פתרון למצב המורכב והמסובך של הרישוי במדינת ישראל, והוא עשה זאת בדרך של הרחבת סמכויות הוועדות לתכנון ולבנייה, ודרוג בין וועדות מקומיות לתכנון ולבניה - כדלקמן:
וועדה מקומית לתכנון ולבנייה.
וועדה מקומית עצמית.
וועדה מקומית עצמית מיוחדת.
וועדה מקומית עצמית מיוחדת עם תוכנית מתאר כוללנית.
מצד אחד, המדרג הנ"ל אמור ליצור תחרות בין הוועדות, ולעודד שאיפה של כל וועדה מקומית לעלות בדרוג ולהגיע לפסגה; מצד שני, המדרג מאפשר "להעניש" וועדה מקומית שלא מקיימת את דרישות החוק בהורדתה בסולם ההיררכיה, עד כדי הפקעת סמכויותיה ומינוי גורם חיצוני לשם ניהולה.
הגדלת הסמכויות נעשית ע"פ התיקון לחוק - במקביל להקצבת זמנים לשם קיצור הליכי רישוי הבנייה, וכן, הקמת "מכוני בקרה" שיטפלו בקליטת התוכניות ובהעברתן אל כל הגורמים שאירורם נחוץ - במקומו של המזמין שעסק בכך בעצמו בטרם התיקון לחוק (חב' חשמל, פיקוד העורף, מנהל מקרקעי ישראל וכ"ו).
מנגנון זה - אין ספק שכוונתו חיובית.
אך אליה וקוץ בה: מכוני הבקרה יגבו אגרות ממבקשי היתרים, מבלי שיצומצמו היטלים ואגרות אחרים.
עול נוסף זה - יכביד על הציבור.
בנוסף, יש סיכון של התפתחות בירוקראטית בקרב מכוני הבקרה.
יובהר כי לא מדובר בהקטנת מצבת כוח אדם העוסקים בתחום רישוי הבנייה, בקרבן של הוועדות המקומיות לתכנון ולבניה, אלא בהגדלת מצבת כוח האדם הכללית העוסקת ברישוי הבנייה על-ידי הוספת גורם של מכוני בקרה, ולכן קיים הסיכון של התפתחות הבירוקראטיה בהליכי רישוי הבנייה.
מרכז הכובד של הביורוקרטיה יעבור מהוועדות המקומיות לתכנון ובנייה - אל מכוני הבקרה, וזאת במקרה הטוב, כשברור לכול מהו המקרה הרע...
עקב הגדלת הסמכויות של וועדות מקומיות לתכנון ולבניה לסוגיהן ולמדרגיהן, תיווצר תלות מוגברת של הציבור הנזקק לשירותי רישוי - באלה המעניקים לו אותם על-פי שיקול דעתם; תלות זו עלולה להאדיר את הבירוקראטיה ואת הסיאוב.

תאריך:  10/07/2014   |   עודכן:  10/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תהיות נוכח תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יובל יועז
לקונות עצומות ממדים בחקיקה הישראלית מובילות לכך שעם ישראל עשוי לחוות שוב בעתיד את הטראומה שבה אדם עם קופת שרצים מכהן כאזרח מספר אחד
עו"ד מאיר קפוטא, רו"ח ומשפטן ג'קי מצא
רשות המיסים מרחיבה את רשת הגבייה מהכנסות של ישראלים בחו"ל וסוגרת שורה של פרצות דרכן התחמקו מי שעובדים בחו"ל באמצעות חברות
אלעזר לוין
מועצת מקרקעי ישראל אישרה היום אחר-הצהריים את תוכנית "מחיר מטרה" של היו"ר, בעוד שר האוצר לפיד נתקל לפני הצהרים, בביקורת חריפה על תוכנית המע"מ שלו, בוועדת הכספים של הכנסת    שבעת היתרונות של תוכנית אריאל
יצחק מאיר
מי שרוצה למשול תוך דיכוי רוחות הרחוקות מרוחו והעדפת בעלי רוחות הקרובות לו, לא רק שימשול רק בחלק מנתיניו, אלא שגם בחלק הנוטה להסכים עימו לא ישלוט. הרוב נזיל. נדמה לו תמיד כי המיעוט מזנב בו. הוא שואל עצמו לעולם אם לא ראוי לו להיות נכון תמיד להיות חלק מרוב אחר. רוב הוא מכשיר להכרעה לא להסכמה. סוד יצירת הסכמה הוא במתן כבוד ללגיטימיות של המחלוקת
אדוה נוה
כלל לא בטוח שהנסיעה בתחבורה ציבורית בטוחה יותר מאשר נסיעה בטרמפים    במקרים רבים בעיקר בשעות העומס נאלצים תושבי השומרון להישאר בתחנות כשאוטובוס מלא בפלשתינים חולף על פניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il