X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הימים האלה מגשרים בין הקרבות של אותה מלחמת עצמאות בלתי נפסקת, שאינה חדלה מלהיות לדקה אחת, מלחמה מתמשכת על זכות קיומנו בארץ שהעם העברי קשור בה אלפי שנים ומנגד אויב שמנסה לנשל אותנו מנכסי רוח ואדמה
▪  ▪  ▪
חנק בגרון [צילום: AP]

בבקרים האחרונים אני יוצא למרפסת שעה ארוכה לפני עלות השחר. מעלי נפרשים שמיים מעורבים מקטעים גבוהים חופשיים משולי סיעות עננים, ומקטעים נמוכים מכובד סיעות עננים אפורים כמתאבלים. תחלוף לה שעה קלה וכבר באופק המזרח תהיה ניכרת תחילתה של התבהרות, שטיח המבשר לידתה של שמש חדשה. בכיוון מערב עוד עושה דרכו חרמש ירח מזרח תיכוני.
ומלחמת ההתגוננות במערכה הכבדה נמשכת אי-שם בעוד הטילים החמאסיים משוגרים כדרכם מימים ימימה לתוככי מקומות יישוב אזרחיים, בשם ההרג הסתמי.
לפני מונח העיתון של היום ובשערו קלסתריהם של נופלינו; עלמים יפי-תואר והם קורנים בתחילת שנות העשרים לחייהם. אחרים הם יפים גם בהתבגרותם, בני שלושים ויותר. כולם עשו שליחותם עד מוות - למען כולנו.
לקרוא את פרשיות חייהם של לוחמינו ולחוש חנק בגרון עד קוצר נשימה. זו תערובת של עצב, כאב ותחושת שכול ואובדן, של הולכים מדרום, ממרכז ומצפון הארץ. זו איננה הליכתו של היחיד הבודד; זאת פרידה מבני חבורה שהפכו לחלק בלתי-נפרד ממשפחת השכול של מדינת ישראל לדורותיה.
עם ישראל מאפק דמעותיו והוא בוכה בלבבות פצועים על העלומים שנקטעו, על הצעירים המופלאים האלה שעליהם נאמר מכבר מכבר כי במותם העניקו לנו את חיינו. אתה יושב ומתקשה להתיק מבט מהיפים, התמירים האלה שכל החיים היו לפניהם, אך מעתה נגזר עליהם כי ישובצו לתמיד בספרי הזיכרון שלנו; המשך צורב לאותם "גווילי אש" שהנציחו את נערינו ולוחמינו ממלחמת תש"ח אותם ערך המשורר ראובן אבינועם, שבכורו, נעם, עלם חמודות בן שמונה-עשרה נהרג בקרבות מלחמת הקוממיות.
הימים האלה מגשרים בין הקרבות של אותה מלחמת עצמאות בלתי נפסקת, שאינה חדלה מלהיות לדקה אחת, מלחמה מתמשכת על זכות קיומנו בארץ שהעם העברי קשור בה אלפי שנים ומנגד אויב שמנסה לנשל אותנו מנכסי רוח ואדמה.
זהו גשר של אותם גווילים קדושים המחבר את לוחמינו שנפגעו בהווה המטורף עם לוחמים-נערים מתש"ח שהיו צריכים להיות היום ברובם ישישים מופלגים. בבת-אחת הם מתאחדים למשפחה אחת עם חללינו מכל אותם קרבות אלימים ואכזרים בשנות הארבעים, החמישים, השישים, השבעים והלאה עד ימינו אלה. ולפתע אתה עומד הלום נוכח העובדה המצמררת כי כולם נותרו צעירים לנצח בכרכי "גווילי אש" - לאורך הדורות כולם.
אם קולחות דמעות הן כאלה שאינן מתייבשות ואין לנגב אותן. הן נקשרות ונחרצות בפנינו לתמיד. הן חלק מביטויי היתמות שאין להם קץ לכל אחד מהנופלים; אלה שלא ביקשו לתור אחר המוות. אלה שיצאו לפני המחנה לא בשם האל, לא בשם פולחן דתי, אלא בשם מדינת ישראל, ארץ האבות והעם העברי. זו מלחמת קיום שאסור להפסיק את צליליה הרועמים שאין מוצדקת ממנה ולמצותה עד תום - עד ייעקרו שיני הארס של המסוכן באויבינו, ואז אולי תופיע תקווה ממשית גם לתושבי הרצועה הראויים אף הם לחיים מכובדים משל עצמם.
זו חובת ההנהגה ללוחמינו. זהו חוב של כבוד לנופלים ולחיים שכל רצונם להגן על זכותנו הבלתי-מפוקפקת להיות שלחיות בארצנו. עלינו לזכור כי כל "המתווכים" הנוהרים אלינו כעת ממרום פסגותיהם אינם מבקשי טובתו; הם שוב נועדו יחדיו מעשה שועלים קטנים מחבלים בכרמים, ובכוונתם לשלול מאתנו את ההכרח שלא יגונה, את הדברתו של הפתן הארסי ברצועת עזה.

תאריך:  21/07/2014   |   עודכן:  21/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיוקנאות חקוקים לנצח
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מצטרף נרגש ודומע לדבריך אלו! ל"ת
א. וינשטיין  |  21/07/14 10:27
 
- את המלחמה הזאת לא ניתן להפסיק
אביתמר  |  21/07/14 17:13
2
לא למגש הכסף
ד"ר רון בריימן  |  21/07/14 19:28
3
האסונות לא נפלו עלינו משמים...
י.ש  |  21/07/14 21:46
 
- פחדן החרד מצל עצמו - ש.ש ל"ת
ב.י.  |  21/07/14 23:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יורם אטינגר
הערכה מציאותית של העניין הפלשתיני חיונית לעיצוב מדיניות מציאותית, לקידום תהליך השלום, ולהישרדות המשטרים הערבים המתונים
צ'לו רוזנברג
הידיעה על מותם של 13 חיילים נפלה כרעם ביום בהיר. עד עתה, שניים מן ההרוגים במלחמה זו מוכרים לי אישית. זהו משא קשה
עו"ד חיים שטנגר
דווקא בימים אלה, ימי מלחמה, מן הראוי כי מי האחראים על אכיפת החוק במדינת ישראל, קרי משטרת-ישראל ויחידת פשעי המחשב שלה, יגלו יוזמה, יאתרו מפיצי בדותות זוועה אלה, ברשתות החברות ויביאו להגשת כתבי-אישום מהירים נגדם
ארי בוסל
כשמילה חיובית אחת לא נשמעת בהקשר עם מדינת ישראל, ורק מוקיעים אותנו על כל מה שקורה, הדבר אומר דרשני. האם זהו הזמן, תוך כדי מבצע צוק איתן, לצאת קבל עם ועדה ולדוש בכל אשר ישראל, כביכול, לא עושה כשורה?
אברהם בן-עזרא
השאיפה היא הגעה למצב בו צה"ל ישלוט בעזה לאחר כיבושה. אין מוצא אחר להבטיח את האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד, שמאלנים וימניים כאחד. אלא שאז יגיעו כנופיות הטרור לכדי שימוש בנשק לא קונבנציונאלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il