X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגרסה החדשה של התקן כוללת הוראות מעודכנות לסיווג ומדידה של מכשירים פיננסיים, וכן מודל חדש למדידת ירידת ערך של נכסים פיננסיים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ביום 24 ביולי 2014, פרסמה הוועדה לתקני חשבונאות בינלאומיים (ה- IASB) תקן סופי בנושא מכשירים פיננסים - IFRS 9 (2014) (להלן: "התקן") . גרסה זו של התקן כוללת הוראות מעודכנות לסיווג ומדידה של מכשירים פיננסיים, וכן מודל חדש למדידת ירידת ערך של נכסים פיננסיים. זאת לצד פרק חשבונאות הגידור שפורסם בנובמבר 2013.
סיווג ומדידה
לצד עלות מופחתת ושווי הוגן דרך רווח והפסד הוסיף התקן קטגוריית מדידה חדשה עבור מכשירי חוב שלא הייתה קיימת בגרסאות קודמות של IFRS 9: שווי הוגן דרך רווח כולל אחר.
הקריטריונים לסיווג המכשיר הפיננסי לקטגוריית המדידה המתאימה שונים באופן מהותי מ-IAS 39. התקן קובע גישה חדשה, מבוססת עקרונות, לסיווג ומדידה של מכשירים פיננסים, אשר מבוססת על שני מבחנים עיקריים: תזרימי המזומנים המיוחסים למכשיר והמודל העסקי של החברה.
הפסדי אשראי צפויים
IFRS 9 (2014) מציג מודל חדש להכרה בהפסדי אשראי צפויים ('expected credit loss’ model), אשר מחליף את המודל הקיים, לפיו ירידת ערך מוכרת ככלל רק כאשר התהווה הפסד (‘incurred loss’ model). משמעות הדבר הינה שלא נדרש עוד לזהות אירוע הפסד ספציפי על-מנת להכיר בהפרשה לירידת ערך. לאור זאת המודל החדש ככלל צפוי להקדים הכרה בהפסדים.
עבור מרבית הנכסים, המודל החדש מציג גישת מדידה דואלית של ירידות ערך: אם סיכון האשראי המיוחס לנכס הפיננסי לא עלה באופן משמעותי מאז ההכרה לראשונה, תירשם הפרשה להפסד בגובה הפסדי האשראי הצפויים בשל אירועי כשל אשר התרחשותם אפשרית במהלך שנים-עשר החודשים לאחר מועד הדיווח. אם סיכון האשראי עלה באופן משמעותי, במרבית המקרים ההפרשה לירידת ערך תגדל ותירשם בגובה הפסדי האשראי הצפויים על פני מלוא אורך חייו של הנכס הפיננסי.
התקן כולל גישה פשוטה יותר למדידת ירידות ערך של נכסים פיננסיים מסוג לקוחות וחייבים בגין חכירה.
מועד תחילה והוראות מעבר
התקן ייושם לתקופות שנתיות המתחילות ביום 1 בינואר 2018 או לאחריו. יישום מוקדם אפשרי. התקן ייושם למפרע למעט מספר הקלות. נציין, כי עם פרסום התקן הוגבלה האפשרות לאמץ מוקדם גרסאות קודמות של IFRS 9.

חשבונאות הגידור
תאריך:  31/07/2014   |   עודכן:  31/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
IFRS 9 - תקן סופי בנושא מכשירים פיננסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה רב-הון
ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, פרסם הודעה נדירה בקולו ואמר "אתם נלחמים נגד חיילים שאוהבים את המוות כמו שאתם אוהבים את החיים"
בלפור חקק
האם מכל המנהיגים שהתניעו את הגירוש וקראו לו "הינתקות", האם מישהו יקום ויעשה חשבון נפש אמיתי וגם יפיק לקחים אמיתיים    אנו ערב תשעה באב. האם מישהו ילבש שַׂק ויאמר: טעיתי?
משה גולדבלט
קיים חשש מהסתבכות צבאית ומדינית אבל בראש ובראשונה ראש הממשלה יודע שארצות הברית לא תעמוד לצדו ואובמה יעשה הכול על-מנת להכשילו
שולמית קיסרי
במהלך השנים, בעוד כל ראש ממשלה מכהן זוכה למלחמה משלו מצפון או מדרום או מכל הצדדים גם יחד, הגישה הייתה תמיד: "נשבור להם את העצמות". תוך כדי ההתלהמות של מיטב ראשי הממשלה, האויב הערבי למד הרבה. מתברר שהערבים לומדים מהר או לאט, את תורת הלחימה תוך מוטיבציה שרק מתגברת עם השנים
חניאל פרבר
מדוע השנאה של איש את אחיו ביטלה את כל זכויותיהם של עם ישראל?    התרופה לשנאת אחים זו היא לקיים את מצוות "ואהבת לרעך כמוך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il