X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניותה של דילמה כלפי ארה"ב, חיזורה אחרי מדינות ערב ואפריקה ובניית קשריה עם סין ורוסיה נועדו ככל הנראה גם להגשים את שאיפתה להשיג לברזיל מושב קבוע במועצת הביטחון של האו"ם, מאחר שברזיל רואה את עצמה כמעצמה עולמית
▪  ▪  ▪
דילמה רוסף. רואה את ברזיל כמעצמה עולמית [צילום: AP]
11 מיליון מתושביה של ברזיל הם ממוצא ערבי. ציבור זה מהווה לנשיאה נכס ומנוף אלקטורלי. נציגים ממוצא ערבי מאיישים רבע מהמושבים בשני בתי הקונגרס, וכן בפרלמנטים האזוריים של 27 המדינות הפדרליות של ברזיל.

נשיאת ברזיל דילמה רוסף יזמה החלטת גינוי נוספת נגד ישראל. הפעם בקראקס בירת ונצואלה בכינוס ועידת הפיסגה של נשיאי המדינות החברות ב-MERCOSUR - השוק המשותף שבו חברות 9 המדינות הדרומיות של אמריקה הלטינית. ממשלת ברזיל פרסמה עוד לפני שבוע את הודעת הגינוי הראשונה.
בהמשך, הייתה רוסף בין היוזמים להקמתה של ועדת חקירה לאירועי "צוק איתן" מטעם מועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה, וכצעד נוסף היא החזירה להתייעצויות את שגרירה בישראל. בכל הגינויים נמנעה רוסף מלהזכיר את זכותה של ישראל להגנה, והתיישרה עם הנרטיב של חמאס.
רוסף, ד"ר לכלכלה בהשכלתה ונשיאת ברזיל בשלוש השנים האחרונות, שואפת להיבחר לכהונה נוספת בבחירות שייערכו באוקטובר הקרוב. היא כיהנה כשרת האנרגיה בממשלת קודמה לתפקיד לולה דה סילבה, שעודד את בחירתה לנשיאות.
כראש המדינה, המשיכה רוסף בדרכו של דה סילבה למיגור העוני. היא פיטרה נבחרים מושחתים רמי דרג והצליחה בהכנות למונדיאל, תוך ניהול מאבק עם כנופיות פשע וסוחרי סמים. כיום, נדרשת רוסף לטפל בתוצאות הבצורת החמורה הפוקדת אזורים רבים בברזיל המאוכלסים בצפיפות.
עם זאת, חוסר הסבלנות המאפיין אותה ביחסיה עם יועצים ומומחים גורם לה כיום קשיים פוליטיים ולבעיות בניהול המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, שכלכלתה היא שישית בעולם.
11 מיליון מתושביה של ברזיל הם ממוצא ערבי. ציבור זה מהווה לנשיאה נכס ומנוף אלקטורלי. נציגים ממוצא ערבי מאיישים רבע מהמושבים בשני בתי הקונגרס, וכן בפרלמנטים האזוריים של 27 המדינות הפדרליות של ברזיל.
במדיניות החוץ שלה דוגלת רוסף באוטונומיה גוברת של אמריקה הלטינית בנוסח הוגו צ'אבס, ובדומה לוונצואלה, היא דוגלת בטיפוח הקשרים עם סין, רוסיה, אירן ומדינות מתפתחות. החשיפה אשתקד של האזנות-הסתר של הביון האמריקני לשיחותיה של רוסף ושל אנשי ממשל בברזיל הביאו לקרע ביחסיה של רוסף עם ארצות-הברית שראתה עד לאחרונה בברזיל בת ברית נאמנה ושותפה חשובה לסחר.
מדיניותה של דילמה כלפי ארה"ב, חיזורה אחרי מדינות ערב ואפריקה ובניית קשריה עם סין ורוסיה נועדו ככל הנראה גם להגשים את שאיפתה להשיג לברזיל מושב קבוע במועצת הביטחון של האו"ם, מאחר שברזיל רואה את עצמה כמעצמה עולמית.
ישראל המקיימת קשרים עם ברזיל במגוון תחומים ובכללם הביטחוני, התעשייתי והמדעי, כינתה את גינוייה של נשיאת ברזיל כהכרזות פוליטיות בלתי רלוונטיות, וקראה לברזיל, כמו גם לאקוודור, אל סלבדור, צ'ילה ופרו שהלכו בעקבותיה, לשוב ולפעול כיאה לשחקן אחראי בזירה העולמית.

לאתר מגזין 'מראה'
הכותב הוא הוא עיתונאי ופרשן המתמחה במדיניות חוץ של מדינות אמריקה הלטינית, ספרד ופורטוגל.
תאריך:  02/08/2014   |   עודכן:  03/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן שיאון
העדר הכרעה במערכה או הישג אסטרטגי ראוי אחר, מעמיד את ישראל בעמדת חולשה לקראת סיום המלחמה ופוגע בהרתעה. נכון יהיה להמשיך במבצע עד להכרעה וצה"ל מסוגל להשיג אותה אם רק יקבל את הפקודה
מנשה שאול
אם אספקה של מזון, מים, תרופות ודלק היא אכן חיונית למיליון ו-700 אלף עזתים, הדעת נותנת כי על מצרים לעשות זאת ולא על ישראל הנמצאת במצב מלחמה עם חמאס
איציק סיבוש
כשפרופ' צימרמן ממציא דרמה בשתי מערכות - הארץ לשירותו ולעזאזל העובדות: הטבח ביפו (ורצח ברנר), הטבח בחברון שליהודיה לא היה כלל נשק ואפילו סיפור תל-חי, שלא לדבר על האידיאולוגיה האיסלאמו-נאצית שגיבש המופתי אמין אלחוסייני. תחי הפרופסורה מוכוונת האג'נדה
אברהם בן-עזרא
ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל היטב את המערכה ומביא כבוד למדינת ישראל בקרב אומות העולם, מבלי להרפות בהשגת מטרות המלחמה. אלא שאולי ראוי לבחון כמה שיפורים, ולהימנע מלהיתפש לקונספציות קבועות
יוסף בן משה
אנו עדים ל"מבצע" מתגלגל שהתחיל כ"שובו בנים" והיה ל"צוק איתן". ראשיתו בגדה והמשכו ובאמצעים יותר קטלניים נגד עזה. חלף לו כמעט חודש וצה"ל לא מצליח לכבוש רצועה ששטחה 365 קמ"ר, לעומת כיבושם של יותר מ-60,000 קמ"ר בששת הימים. התוצאה עד כה נראית כמסע הענישה ונקם נגד תושבי עזה הנקראת בלשון מכובסת "הרתעה
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
היום שלפני הסוף  /  מרדכי ניסן
חמאס הם פלשתינים  /  רפאל ישראלי
עוד סיבוב במלחמת אזרחים ארוכה  /  עמוס גורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il