X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתי מתכוונת ישראל להוציא את עורכי-הדין ממערך ניהול המלחמה, לפרוש מהאמנות הבינלאומי שכובלות ומסרסות את זכות ההגנה העצמית שלה ולחזור לניהול לחימה על-פי כללי המלחמה?
▪  ▪  ▪
שאלות בעקבות המבצע [צילום: פלאש 90]

שוטטתי הבוקר מעט באינטרנט בכדי להתרשם מהפירסומים אחרי תהפוכות יום אתמול. באתר מעריב מצאתי את תגובותיהם של יוסי מלמן, בן כספית, רון קופמן ואחרים, ולאחר מחשבה הגעתי למסקנה שכל הרשימות שקראתי עד כה, אינן עוסקות בשאלות העקריות, אף כי חלק משאלות אלה, בניסוח כזה או אחר, מופיעות בהן.
לדעתי, השאלות החשובות הן אלה, החשובות אבל לא היחידות, ויש ביניהן מידה כזו או אחרת של חפיפה או תלות:
הזרוע הצבאית של החמאס - "כן" או "לא"; להשמיד עכשיו, או להותיר על-כנה לסיבוב הבא;
מי יפרז את עזה וכיצד ומי יפקח שלא תתחמש מחדש וכיצד?
סעודיה במחנה "הטובים" או במחנה "הרעים"?!
היכן ירדן במשחק השכונתי הנוכחי? לא רוצה, או לא יכולה?!
נתניהו מסוגל להוביל מהלך צבאי גדול או איננו מסוגל?
מהי הדוקטרינה הישראלית למלחמה במינהרות; מדוע למשל לא הציפו את המינהרות בגז מדמיע, בעשן, באדי דלק או בכולם בכדי לנטרל איומים סמויים בהם ולגלות הסתעפויות ופתחים.
תוך כמה זמן יהיה לישראל פתרון טכנולוגי לגילוי מינהרות ותצפות רציף עליהן. מה מונע עכשיו הכרזה על מאמץ טכנולוגי מבצעי ברמת פרויקט לאומי מיידי?
ארה"ב ואירופה משתמשות במלחמה עם חמאס לקידום "אידיאל" אבו-מאזן ולא להבטחת הביטחון הלאומי של ישראל. ייתכן שהם אינם קוראים נכון את המציאות, אבל כך או כך מבני ברית כאלה חייבים להיזהר! אגב, גם השמאל הישראלי רוכב על אותו סוס פראי...
אבו מאזן הוא חלק מהפתרון, או כפי שאני סבור: חלק מהבעיה...; אבו מאזן כיום הוא הזרוע המדינית של השילוב "המשויס" חמאס, פתח ג'יהאד ושות' תחת הגג הפיקטיבי של "ממשלת המומחים".
החוגים הקיצוניים הם הזרוע הצבאית המשולבת של אבו מאזן. השאלה היא אם ביום פקודה הוא יהיה הגורם הבולם והמרסן או הגורם המתאם, מקדם ומנהיג את כולם.
עד כמה ניתן לסמוך באמת על מצרים?
תוצאות המערכה הנוכחית מקבעות (כך נראה) את הכיתור הטרוריסטי סביב ישראל בהנהגת אירן: בדרום חמאס, בצפון חיזבאללה וסוריה, ומטווח ארוך אירן עצמה. כיצד רואה ישראל את עצמה מתמודדת במהלך תקיפה משולב של ארבעת הגורמים הללו יחד?
מה עושה ישראל "מחר בבוקר", בכדי לפתור את הבעיה העצומה של מחסור חמור ב"אזורים מוגנים" בכל שטחי מדינת ישראל, לרבות המגזר הערבי/בדואי?
עד כמה שוקלת ההנהגה הישראלית ברצינות ומשקללת נכון את רצון הציבור ותחושות הביטחון והאמון שלו בה, במערכת ההחלטות האסטרטגיות שלה? האם היא מבינה שתחושות אלה חשובות יותר אפילו משביעות רצונו של אובמה או תחושות העלבון של קרי?
אנו מתקרבים למציאות שבה תתרחב מעורבות ערביי ישראל ב"הבעות הזדהות אקטיביות" עם "אחיהם" באיו"ש ובעזה, כיצד נערכת ישראל לאפשרות זו; האם מתוך הבנה שככל שמתאר האיום הבא יהיה חמור או חריף יותר, הסבירות למעורבות כזו תגדל והיקפה יתרחב?
האם ישראל שקעה כבר לגמרי ב"משטר המחשבתי" של "הגנה ההגנתית", או שהיא עדיין מסוגלת להתנהל על-פי הדוקטרינה הישנה והטובה של בן-גוריון, של "הגנה התקפית"... האם חכמי הביטחון שלנו מבינים שעקרונות המלחמה לא השתנו מאז סון-טסו, ומה שהשתנה הוא דרכי מימושם. האם הם עדיין מבינים שהרתעה מושגת בגלל חשש התוקף מתוצאות מעשיו ולא מפני שמישהו באו"ם חושב... "שזה לא הומני"...
כיצד תנהג ישראל מול ניסיונות חדשים לפרוץ את ההסגר על עזה באמצעות סוכני טרור בינלאומיים, למשל מטורקיה.
האם מתכוונת ישראל סוף, סוף להעריך מחדש את אסטרטגיית הלחימה שלה מול איומי טרור, מתוך הבנה שחל שינוי מהותי באסימטריה של מלחמות אלה בכלל ומול ישראל בפרט. שהרי הטרור הפועל נגד ישראל במיוחד מורכב אומנם מרשת של ארגונים תת-מדינתיים אבל כל אחד מהם נתמך באופן מלא על-ידי מדינה או מדינות, וישראל ובעיקר אזרחי ישראל, מאוימים גם על-ידי כל אחד מהם לחוד וגם על-ידי צרופים של איום משולב מצד יותר מארגון אחד בו זמנית.
האסימטריה כיום היא לא עוצמתה של ישראל מול ארגון טרור בודד, אלא ישראל בממדיה המוגבלים המתדרדרת במהירות למתאר איומים משולב שדומה לזה שהיה עליה בימי המלחמות הקונבנציונליות, בהבדל העצום שהפעם האוכלוסייה האזרחית במרכז האיום הישיר.
האם סבורה ישראל עדיין, לאחר המבצע האחרון, שמערכות טילים הן הגנה מספקת במתאר איומים כולל? וממ"דים הם עדיין תשובה הולמת מול טילים כבדים.
כיצד מתכוונת ישראל להתמודד עם מאגר טילים ורקטות העולה על 100,000 אלף יחידות רק אצל חיזבאללה, באופן שלא יפקיר את אזרחי ישראל למציאות בלתי אפשרית ובלתי-נסבלת.
מה עושים בימים אלה חיזבאללה וסוריה, בהתייחס למשבר המסתמן בשיחות הגרעין עם אירן?
אחרי ה"החמצה" הגדולה במלחמת לבנון השנייה, בה לא הושמד החיזבאללה, ואחרי ההחמצה החמורה עוד יותר (גם אם קטנה יותר בהיקפה ומשמעויותיה) בו לא הושמדה הזרוע הצבאית של חמאס במבצע הנוכחי לפי שעה - כיצד תנמק הממשלה לציבור את מה שנכון לו בסיבוב הבא על-רקע שחיקה נוספת בהרתעה שתיווצר בעקבות מבצע זה, אם יסתיים בנתונים הנוכחיים?
ההבנה הציבורית שיש להכות בחמאס מכה אנושה, חוללה סולידריות חסרת-תקדים ומוקדה בתמיכה במהלכי הקבינט וראש הממשלה המנהל אותו. תמיכה זו "תלויה בדבר". היא תלויה בתוצאות המעשיות של המבצע לאורך זמן ולא בהשגת מטרות המבצע המוצהרות שהוגדרו "קמצנות רבה"; זה יהיה כנראה המבחן הציבורי האולטימטיבי. האם מבינה זאת הממשלה ואם כן, מה מניע אותה ואת הקבינט המדיני-ביטחוני, להתעלם כמעט כליל מהרוח הגבית של ציבור הישראלי וממערכת הציפיות שלו ולהתנהל כאילו הרס המינהרות הוא "חזון אחרית הימים".
עד כמה החלטות הקבינט הביטחוני-מדיני הנוכחי אכן משוחררות משיקולים פוליטיים פנימיים (שרידות פוליטית), משיקולים של או"ם שמום (הזירה הבינלאומית המיידית) וממוקדים בטובת אזרחי ישראל במאבק הצבאי-מדיני ארוך הטווח מול האיומים החיצוניים כקריטריון האולטימטיבי לקבלת ההחלטות האופרטיביות? מציע לצה"ל לא להוציא משרות את הטנקים ולא את הנגמ"שים המוגנים שלו... ולהאיץ את ההצטיידות ב"מעיל רוח".
מתי מתכוונת ישראל להוציא את עורכי-הדין ממערך ניהול המלחמה, לפרוש מהאמנות הבינלאומיות שכובלות ומסרסות את זכות ההגנה העצמית שלה ולחזור לניהול לחימה על-פי כללי המלחמה, מתוך הנחת עבודה שהדבר המוסרי ביותר מבחינתה כמדינה, הוא להכריע את האויב התוקפן במהירות ובכל האמצעים, להביא אותו להפסקת אש יציבה ולהגן בראש וראשונה על אזרחי ישראל ועל חייליה.
תמיד כדאי לזכור שהמרחק בין נייר חתום על-ידי אבו מאזן לבין הפיכה חמאסית או אחרת באיו"ש (ואם נפקיד בידיו את עזה, אזי גם בעזה), הוא כדור 9 מ"מ אחד, או התקף לב אפקטיבי קצר...

תאריך:  03/08/2014   |   עודכן:  03/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צוק איתן: הזמן לשאלות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
התגובה לאחר הקריאה:אם לא
נתין מדמנת ישראל  |  4/08/14 08:16
 
- קשה לא להסכים איתך, אבל...
רפי לאופרט  |  4/08/14 09:17
 
- הפעם דווקא "העם" יצא מן הגלות
נתין מדינת ישראל  |  4/08/14 13:43
2
כשלים של מקבלי ההחלטות
דודי30  |  5/08/14 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אברהם פכטר
הנק' המרכזית בהתלבטות: הרתעה, השגה, יכולת וזמן. כשהגרעין הקשה של חמאס לא נפגע דיו, הגוף הפצוע ישתקם ויחזור לסורו; קרי סבב נוסף, תוך 5-3 שנים או אולי מוקדם יותר. מסקנה: פגיעה אנושה בלב החמאס
עמרי שני
תחילת עידן הדשדוש    ייתכן שאנו עומדים בפני ימים בהם ייאלץ החמאס לעשות כל שביכולתו לגרור את החיילים חזרה פנימה
ציפורה בראבי
נמאס משפיכות הדם הזה, נמאס מן המלחמה    רוצים שלום    אבל איך מגיעים אליו כשאין פרטנר מתאים מן הצד השני? ואין
ירון זכאי
ניצחון איננו "תמונת ניצחון" שהטלוויזיה משדרת בלופ'. יש רק דרך אחת לנצח ניצחון בלתי מעורער; להרוג את מנהיגי האויב, ואת מרבית לוחמיו. לכבוש שטח נקי מאויב, ולהקים עליו התנחלויות
עמוס אריכא
הכרה והתדיינות על הסכם הפסקת-אש עם החמאס ייתפש בתודעה כיישות מדינית המקנה לו מעמד שווה גם מצד ישראל. התהליך הזה יאיץ את השתלטותו גם על הגדה, למרות כל המכות שספג במערכה העכשווית, ותוך נפנוף קליל של אבו-מאזן ובני חבורתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il