X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נידמה שציבור השכירים עובדי המדינה, המגזר הציבורי, משרדי ממשלה, חברות, רשויות, וכל שאר הגופים המצויים תחת המטרייה והסקטור הציבור ממשלתי, כמעט ולא ניזוק כלכלית
▪  ▪  ▪
ביטוח לאומי [צילום: איתמר לוין]

מיספר עובדי המיגזר הציבור בישראל הוא גדול בכל קנה מידה, כ-800,000 עובדים המהווים כמעט 25% מהמועסקים בישראל. זאת עוד לפני שדיברנו על מדדים וקריטריונים של תפוקה ויעילות.
לעומתם ציבור העצמאים בישראל מונה כ 250,000 כ-10% ממיספר העובדים בישראל.
אין ספק שלמלחמת "צוק איתן", שעדיין לא הסתיימה נכון למועד זה, תהיה השפעה דרמטית על תקציב והוצאות המדינה השוטפות, מבלי להיכנס להיבטים אחרים חשובים כמובן לא פחות.
נידמה במיוחד בשנים האחרונות, ובוודאי בתקופת מלחמה שציבור העצמאים והעסקים הקטנים בישראל, ניזוק וסובל באופן קבוע וקריטי, בכל אירוע משמעותי במשק, ובוודאי באירוע ביטחוני מתמשך, כמו המלחמה הנוכחית. זאת בנוסף לכל ההשפעות הישירות והעקיפות במלחמה, על מצבם של רבים מאוד מהעצמאים ובעלי העסקים, במיוחד בדרום, אך גם בשאר אזורי הארץ.
לעומתם, נידמה שציבור השכירים עובדי המדינה, המיגזר הציבורי, משרדי ממשלה, חברות, רשויות, וכל שאר הגופים המצויים תחת המטרייה והסקטור הציבור ממשלתי, כמעט ולא ניזוק כלכלית.
"המשכורת דופקת" ונכנסת לחשבון הבנק, כמו שעון שוויצרי, כאילו מדובר בעולם אחר המנותק מהסופה, שלא לומר קטאסטרופה של עשרות ומאות אלפי עצמאים במדינה, שבקושי שורדים גם בימים כתיקונם, ובזמן מלחמה, פשוט על סף קריסה.
ועוד לא דיברנו על אפליה מתמשכת, מקוממת חסרת הגיון, צדק, ושוויון מינימלי בין עובדים בישראל, ואני מדבר על האפליה של עצמאים במוסדות בישראל, ובראשם "הביטוח הלאומי" שמונע ממאות אלפי אזרחים לכאורה שווים במדינה, ליהנות גם מזכויות סוציאליות אלמנטריות. ובמיוחד בזמן משבר ומצוקה של אותם עצמאים במצב של סגירת עסקים ואבטלה, כאשר כל חייהם הם משלמים ביטוח לאומי ואת כל המיסים, ולא נהנים מהמינימום כמו דמי אבטלה למשל, ועוד זכויות סוציאליות רבות מהם נהנים רק השכירים במיגזר הציבור ובכלל בישראל.
הגיע הזמן, במיוחד כהיערכות "לגזירות" שבוודאי יגיעו עם סיום המלחמה הנוכחית, לעשות צדק מינימלי עם ציבור העצמאים והעסקים הקטנים במדינה. אלה המופלים בקביעות מול המיגזר הציבורי, שמשכורתו מובטחת ללא שום סיכון, שלא לדבר על הפנסיה התקציבית השערורייתית המוערכת בעשרות מיליארדים במיגזר הציבורי ובמערכת הביטחון, תנאי עבודה, "צופרים" והנאות כל השנה.
הגיע הזמן וזו הזדמנות חד-פעמית אולי, כחלק ממימון ההוצאות הביטחוניות ועשיית צדק, להיפטר מאלפי שלא לומר עשרות אלפי עובדים בקטגוריה של "אבטלה סמויה", במשרדי ממשלה רבים רשויות וחברות ממשלתיות, שיש הסכמה כמעט בעיני כל מומחה אוביקטיבי כבר שנים, על "שומנים" כוח אדם ותקנים מיותרים לחלוטין הנוגסים במיליארדים מהקופה הציבורית.
בנוסף לכך הגיע הזמן לקצץ בתנאים, בשכר, וגם בתנאי הפרישה והפנסיה, במיוחד של "הנהנתנים" במיגזר הציבורי וכולם יודעים למי ולמה הכוונה.
במקביל חייבים סוף-סוף להשוות בתנאים הסוציאלים האלמנטרים בביטוח הלאומי ובשאר המשרדים, ולהעניק גם לציבור העצמאים והעסקים הקטנים במדינה, המקופחים עשרות שנים, את אותם תנאים סוציאלים ואחרים שמקבלים השכירים במיגזר הציבורי והשכירים בכלל במדינה.
לציבור העצמאים הקטנים במדינה נימאס להיות הנושא העיקרי בנטל ברגיעה, במילחמה, ואחרי המילחמה. הגיע הזמן באמת לצדק כלכלי חברתי!

תאריך:  04/08/2014   |   עודכן:  04/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"הנשיא מודאג ומתוסכל", אומרת יועצת בכירה של ברק אובמה. הסיבה האמיתית לתסכולו צריכה להיות הקריסה המוחלטת של מדיניותו, אך הוא כה מנותק מהמציאות - עד שהוא פורק את כעסו על האי היחיד של יציבות, דמוקרטיה ופרו-אמריקניות
עו"ד ורו"ח רמי אריה
מי שחשב להתחמק מתשלום מס על-ידי הקמת חברה במקלט מס עלום והפקדת דירקטורים תושבי חוץ על ניהולה - שימצא פטנט אחר. בית המשפט העליון העביר מן העולם את התרגיל הזה
עמי דור-און
הציבור מתחיל לתהות מדוע לא נערך צה"ל במועד וכראוי לסכנות של מלחמת המנהרות ולמצוא דרך מבצעית הולמת לבלימת מתקפת הרקטות
צ'לו רוזנברג
ביבי נלכד בתוך המלכודת של עצמו ושל הרטוריקה הבלתי נפסקת שלו במשך שנים רבות    לתקשורת בחלקה, יותר נכון עיתונאים מסוימים ופרשנים מטעם, חלק משמעותי בהחלטה להורות לצה"ל להיכנס קרקעית אל תוך עזה
רפאל בוכניק
במציאות המזרח-תיכונית אין זה משנה כיצד אנו מנתחים את משמעויות מהלכינו מאחר שבפועל הצד שכנגד הוא זה המעצב את הדימוי שייקבע בתודעתו ויונחל בקרב המדינות הערביות והמוסלמיות. מטבע הדברים משכיל חמאס למנף את מסר הניצחון בראייתו ולהחדיר להט ומוטיבציה אצל גורמים רדיקאליים בעלי בסיס אידיאולוגי דומה שביסודו הכרעת מדינת ישראל בדרכים אלימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il