X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האלוף אייזנקוט. יורש הרמטכ"ל? [צילום: איציק וולף]
אמנון אברמוביץ'. המאתרג [צילום: פלאש 90]
רוני דניאל. ניצל מחבל תלייה מקצועי [צילום: יח"צ]
יאיר לפיד. אינו יודע לשקול [צילום: פלאש 90]
4 בנים פעילים נותרו לנו באותה פרשה מבישה, פרשת הריקבון שפשה בצמרת צבאית של המדינה, ולטעמי גם בצמרת העיתונות של המדינה
▪  ▪  ▪

החכם
הריהו האלוף גדי אייזנקוט, סגן הרמטכ"ל, מי שנראה כמועמד יחיד לרשת את הרמטכ"ל הנוכחי המסיים את תפקידו בפברואר 2015, וזאת על-אף שהוא חתר ב-2010 שבוע לפני הפרסום של מסמך הרפז, באמצעות שליחים שלא ביקר את מעשיהם, בין אם ידע בדיוק מה תוכניותיהם ובין אם לאו, להציג את מסמך הרפז שהוכח מאוחר יותר כמזויף למקור של העיתונאי אברמוביץ' (להלן הרשע), תוך שהוא מפר בקשה של הרמטכ"ל דאז, אשכנזי, שלא לעשות במסמך כל שימוש, ומבלי שהתאמץ ככל הנראה מאמץ כלשהו לוודא שאינו מזויף. לי יש הרגשה מאוד קשה, שמינוי אייזנקוט לרמטכ"ל יהיה יישום הלכה לעשה של "הרצחת וגם ירשת", גם ניסה והצליח לסכל את רמטכ"לותו של יואב גלנט, וגם חותר ואולי גם יצליח להתמנות לרמטכ"ל תחתיו, מדינת ישראל ראויה לרמטכלי"ם חכמים, אך לא מן הסוג הפועל באורח כזה, אנו מצפים שחוכמת הרמטכלי"ם תשמש את המלחמה האויב ולא תשמש את אותם לצורך מלחמת כיסאולוגיה יהודית.
הרשע
הוא העיתונאי אמנון אברמוביץ' המאתרג הראשי של אריק שרון, אשר המקור המהימן שלו, אבי גוט, שזף את פני המסמך ששה ימים לפני פרסומו, ומאז ועד יום הפרסום לא ניכר שאברמוביץ' או מי מטעמו חתר לוודא את אמינות המסמך ואמיתותו, על-אף שעל פניו הוא נראה מאוד חשוד, ועל אף הזמן הרב שהיה בידיו (ששה ימים).
התם
רוני דניאל, אשר האלוף גדי אייזנקוט הציל אותו מחבל תלייה מקצועי במסגרת ועדת הבדיקה של מועצת העיתונות על העיתונות בימי לחימה עקב מחדלי העומק במלחמת 2006, אחד המקרים החמורים ביותר באותה מלחמה היה דיווח של רוני דניאל עם פרטים מדויקים על היערכות כוחותינו - ועל כך אמר אייזנקוט בשם צה"ל בדלתיים סגורות אשר משום מה צוטטו בדוח הוועדה "אין לנו להלין אלא על עצמנו... ולהיות הרבה יותר שמרנים".
ומכאן הסיקה הוועדה "מבלי להיכנס לדילמות של הצבא, השואף לפתיחות ולעיצוב התודעה של הציבור תוך שמירה על ביטחון המידע, כל שנוכל לומר אחרי שמיעת דברים אלה הוא, כי לא היה בסיס להאשים את התקשורת בכך שהיא גרמה לסיכון חיי הלוחמים. " ובהמשך אומרת אותה ועדה " נראה כי הציבור המתוסכל כעס על השליח המביא את הבשורות הרעות: התקשורת. "
וזה שאינו יודע לשקול
זהו כמובן יאיר לפיד, המזוהה יותר מכולם עם התוכנית אולפן שישי, אולפן ששימש להתנגחות בלתי פוסקת של יאיר לפיד העיתונאי לכאורה, אשר תוכניותיו הפוליטיות כבר היו ברורות לכל, ודאי גם לעצמו, ואשר לדעתי עשה מהאולפן של טעות אפשרית במישור האתי לפחות בכך שהפך אותה לתוכנית בלתי מאוזנת, קיצונית, על-מנת לספק את האינטרסים האישיים שלו. ומשעזב, ומשנבחר על-ידי ציבור גדול אשר טעה בשיקול הדעת, קיבלנו אותה גברת בשינוי אדרת, משדרן פופולרי שאינו יודע לשאול, קיבלנו ראש מפלגה ושר בכיר שאינו יודע לשקול, אדם מחוסר השכלה, מחוסר כל תשתית לחשיבה עקבית ומסדרת, כשלון על-פי כל מבחן אפשרי. הביטו איזה חרבון הוא מביא לנו עם היוזמות לשיכון של הילדים שלנו.
אלה ארבעת הבנים
אלה הארבעה שעם הסתלקותם מחיינו הציבוריים, ניתן יהיה לשים את הפרשה הקשה הזו בצד, הם אלה שלדעתי במוקדה, הם אלה שחייבים להיעלם מהנוף הציבורי, נוסף על אלה שכבר נעלמו (בצבא, במשטרה ובמקומות נוספים), על-מנת להימנע מנקיטת הליכים פליליים בפרשה, אשר אם יתחילו רק השמיים יהיו להם הגבול.

תאריך:  05/08/2014   |   עודכן:  05/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנגד ארבעה בנים דיברה תורה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מתעקש לחיות בעולם הדמיון.
אהוד פרלסמן  |  6/08/14 00:50
 
- לא רלוונטי
ה.א  |  6/08/14 11:37
2
מה חכם באיזנקוט? קליקת גולני
יסודו של דבר  |  9/08/14 17:47
 
- וההקלטות זה סתם חרטא? ספין? ל"ת
ה.א  |  10/08/14 05:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איתמר לוין
משרד הביטחון מציע להפסיק את הנוהג של מינוי לשלוש שנים ומתן הארכה    לקח מפרשת הרפז: הרמטכ"ל הבא ימונה לא יותר מארבעה חודשים לפני סיום כהונתו של קודמו
עידן יוסף
נתניהו העיד לפני כעשרה ימים על היחסים, מנקודת מבטו, בין שר הביטחון לשעבר ברק לרמטכ"ל לשעבר אשכנזי    העדות התאפשרה לאחר שניתן אישורם של היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין ופרקליט המדינה ניצן
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר שב להיחקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה    חשוד בהפרת אמונים ובשיבוש חקירה    היום נחקר גם מקורבו, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, החשוד בשיבוש חקירה, בהשמדת ראיה ובקשירת קשר
אפרים הלפרין
חובה עלינו להגיע למוקד, חובה עלינו להגיע לעילות המרכזיות שהציתו מסביב לבחירת רמטכ"ל מלאת אמוציות, אש של ניסיון הפיכה שלטונית, אש אשר אשכנזי וסביבתו הנחקרת באזהרה לא קשורה בה, או לפחות לא בוודאות קשור בה
עמנואל רוזן
כיצד יצרו גבי אשכנזי ואהוד ברק את זירת הקרב העיתונאית המדממת ביותר מאז קום המדינה? עמנואל רוזן עם כל גיבורי הפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il