X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלוש עצות מעשיות להשגת הגנת פטנטים חזקה לתוכנה, לאור פסקי הדין שניתנו לאחרונה בבית המשפט העליון של ארה״ב
▪  ▪  ▪
פסיקות מקשות [צילום: פיל רודר]

א) ודאו שבקשת הפטנט שלכם אכן מציגה תיאור ותביעות בגין שיפור טכנולוגי
בית המשפט העליון של ארה"ב קבע לאחרונה, שפטנטים הקשורים לפלטפורמת מסחר ממוחשבת לעריכת עסקות פיננסיות, כוללים בקשות המתייחסות לתוכן שלא ניתן לרשום בגינו פטנט, או לתוכן שאינו כשיר לרישום פטנט על-פי החוק בארה״ב.
בית המשפט העליון הסביר, כי במקרים שבהם המצאת התוכנה כרוכה ב"רעיון מופשט", המבחן לקביעת הכשירות לרישום פטנט מחייב סקירה של בקשות הפטנט לאיתור "די מרכיבים נוספים", שיהפכו את הבקשה לכזו שמתמקדת ביישום של הרעיון המופשט, לעומת בקשה שמתמקדת ברעיון המופשט בלבד. פסיקה זו מציבה אתגרים חדשים בכל הקשור לרישום פטנטים על המצאות תוכנה.
הקביעה האם תביעת פטנט אכן כוללת "די מרכיבים נוספים" - כפי שדורש עתה בית המשפט העליון - עשויה אומנם להיות מסובכת, אולם אין זה מסובך לוודא שבקשות הפטנטים שלכם אכן מציגות תיאור ובקשות בגין שיפור טכנולוגי. בית המשפט העליון הסביר גם, שבקשות פטנט עשויות לעמוד ברף של מבחן הכשירות, אם הן מתייחסות לשיפור בתפקוד של מחשב או מביאות לשיפור בטכנולוגיה אחרת או בתחום טכני אחר כלשהם.
לפיכך, בעת ניסוח בקשת הפטנט שלכם, יש להסביר כיצד המצאת התוכנה שלכם משפרת את תפקודו של המחשב. לחלופין, יש להסביר כיצד המצאת התוכנה שלכם גורמת לשיפור בתחום טכני כלשהו. באמצעות ניתוח אסטרטגי נכון, ניתן לממש אחד הפתרונות האלה (או את שניהם) עבור המצאות תוכנה, אפילו עבור המצאות תוכנה שעוסקות ביישומים עסקיים ופיננסיים, אפליקציות למכשירים ניידים, וכן פיתוחים מבוססי-אינטרנט אחרים.
ב) ודאו שהמונחים הכלולים בבקשות הפטנט שלכם ברורים ושהבקשה כוללת הגדרות עבור כל המונחים בה
במסגרת תיק אחר, בית המשפט העליון הפך לקשה יותר את האפשרות להסתמך על שפה מעורפלת בבקשות פטנט, וקבע כי המונחים שבהם נעשה שימוש בבקשה חייבים ליידע אדם מנוסה בתחום של ההמצאה על היקף ההמצאה שלכם. בעוד שהפתרון במקרה זה עשוי להיות ברור ומובן - לנסח בקשות פטנט ברורות - הלכה למעשה מדובר במעשה אמנות יותר מאשר במדע מדויק. עורך הפטנט לומד מניסיונו מה צריך להגדיר וכיצד להגדיר זאת.
ג) הימנעו מתביעות הפרה מחולקת
הפרה מחולקת מתרחשת כאשר בקשת הפטנט שלך כרוכה בשלבים שמבוצעים על-ידי יותר משחקן אחד, או כאשר רכיבי המערכת מסופקים על-ידי יותר מספק אחד. במקרים כאלה, הפרת בקשת הפטנט אפשרית רק בשילוב ההתנהגות של יותר משחקן אחד.
בתיק אחר שנדון לאחרונה, בית המשפט העליון דחה טענה להפרה במקרה שבקשת הפטנט סבלה מהפרה מחולקת, תוך שהוא מזכיר שבקשת פטנט בעלת ערך אינה מסתמכת על שלבים המבוצעים על-ידי יותר משחקן אחד או רכיבי מערכת שמסופקים על-ידי יותר מספק אחד. גם כאן, ניתוח אסטרטגי נכון הוא צעד המפתח הראשון לניסוח פטנט תוכנה והימנעות ממלכודת ההפרה המחולקת.

הכותב הוא שותף במשרד Finnegan, Henderson, Farabow, Garrett & Dunner, LLP
תאריך:  10/08/2014   |   עודכן:  10/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להסתבך בפטנט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רישום פטנט על תכנה (בלבד)
פלוני  |  10/08/14 14:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר עודד עמיחי
לפני שעם ישראל חוזר לשגרה, זה הזמן לניתוח ביניים על מה שהושג ועל מה שלא הושג במבצע "צוק איתן" בהקשר להגנה מרקטות ופצמ"רים
איתמר לוין
הלקחים שיש להפיק ממבצע צוק איתן נוגעים בחלקם אליו עצמו, בחלקם נובעים ממנו בעקיפין ובחלקם מהווים חלק מתמונה כוללת: החל מהטיפול במנהרות, דרך איומי חיזבאללה וסיכוני הנסיגות, וכלה ביחסים עם ארה"ב וההתמודדות מול קטר
ציפי לידר
מדוע התפלל משה 515 פעם כדי להיכנס לארץ ישראל ? תפילה בחסד ולא בזכות?    התפילה כערך אוטונומי: אמוֹר לי מה תפילתך ואוֹמַר לך מי אתה    על אסטרולוגיה ותפילה    לרקוד בלי ניע: שלוש גישות לתפילה
עמי דור-און
במלחמה כמו במלחמה אין טעם לקצץ רק את זנבו של הנחש, כדי למנוע הכשה קטלנית יש לקטוע גם את ראשו    כדאי לאמץ את שיטותיו של אריאל שרון, שפיתח שיטת לחימה יצירתית להתמודדות שאותה הגדיר במונח הצבאי-התקפי: "לוחמת גרילה נגד טרור"
אלברט שבות
זכור את אשר-עשה לך עמלק, בדרך, בצאתכם ממצרים (יז) אשר קרך בדרך, ויזנב בך כל-הנחשלים אחריך, ואתה עיף ויגע; ולא ירא אלוהים (יח). והיה בהניח יהוה-אלוהיך לך מכל-איביך מסביב, בארץ אשר יהוה-אלוהיך נתן לך נחלה לרשתה – תמחה את-זכר עמלק, מתחת השמים; לא, תשכח (דברים, כ"ה)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il