X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד בפה ואחד בלב בקרב השרים שהעלו טענה אחת והצביעו אחרת למול המיקרופונים לעת עתה, המלחמה עומדת להסתיים, ככל הנראה, וחמאס לא מוטט, ועזה לא נכבשה, וצה"ל לא ביתר את הרצועה
▪  ▪  ▪
עזה לא נכבשה [צילום: פלאש 90]

יש הטוענים שהפוליטיקה בזויה. אחרים יטענו שישנם פוליטיקאים בזויים. לצורך מאמר זה נאמץ את הקביעה השנייה. וכל זאת, מדוע? משום שיש אצלנו פוליטיקאים, בדומה לכל העולם, שפיהם וליבם מעולם לא היו שווים. שנית, משום שבין הרטוריקה שלהם לבין מעשיהם ופעילותם יש פעם עצום.
יושבים בממשלת ישראל שרים אשר הצהירו ואף נשבעו שהפעם ישראל הולכת למחוק את חמאס מעל פני האדמה. בכל הזדמנות, בכל מסיבת עיתונאים, בכל תדרוך של "גורם בכיר", הם חזרו וטענו שישראל לא תנצור את האש עד שחמאס לא ימוטט.
לעת עתה, המלחמה עומדת להסתיים, ככל הנראה, וחמאס לא מוטט, ועזה לא נכבשה, וצה"ל לא ביתר את הרצועה, וכמובן שישראל לא הקימה מחוזות ולא מינתה מושלים צבאיים כפי שהציעה אחת מחברות הכנסת הבכירות שיש לה רקורד צבאי מפואר. נכון שלא תמיד הרקורד הצבאי המפואר הולך יחד עם חוכמה יתרה, אך זה כבר נושא שאינו שייך למאמר זה.
באורח פלא, פרסם הכתב המדיני של ערוץ 2, אודי סגל, שלעניות דעתי נמנה עם מתי מעט מבין העיתונאים בערוץ המבינים עניין היטב (סליחה על המחמאה!), מה קרה באותה ישיבת קבינט ארוכה מאוד שבה הוצגה לשרים מצגת שהכין צה"ל לגבי המשמעויות של כיבוש עזה כפי שהציעו שרים מסוימים.
הנתונים שהוצגו שם היו קשים מאוד לעיקול: שהייה של כמה שנים טובות כדי להשיג את מיטוט החמאס; מאות רבות של חיילים הרוגים; כאוס מוחלט; לחצים בינלאומיים קשים ביותר; אלפי פלשתינים חפי מפשע הרוגים; עלות כוללת של כ-25 מיליארד שקל שישראל הייתה צריכה לשאת הן בכיבוש הרצועה והן בשיקומה.
השרים היותר "לאומיים" טענו שצה"ל מצייר תמונה מעוותת, או כלשון הידיעה, "השחרה של המציאות". מה יותר טבעי היה שאותם שרים "לאומיים" יתעלמו מהשחרת המציאות על-ידי צה"ל, כדבריהם, ונלחמים כאריות למען תתקבל החלטה ברוח תורתם הצבאית.
אלא שכאן מגיעה ההפתעה. כך בגוף הידיעה: "לאחר הצגת הנתונים, ראש הממשלה כפה מעין הצבעה וביקש ממי מהשרים שתומך בתוכנית להרים את ידו. אף אחד מהם לא עשה זאת - ומכאן ניתן היה להבין שאף אחד מהם לא היה בעד מהלך של כיבוש וטיהור הרצועה".
רגע אחד: משהו כאן לא כשורה. או שהידיעה אינה נכונה או שמא אותם שרים שדיברו על כיבוש עזה ומיטוט החמאס לא היו באותה שעה בקבינט. המה מה? הם כן היו בקבינט אך קיבלו את עמדת הצבא ש"השחיר את המציאות". מה, אנשים כאלה ישרים ובעלי מוניטין של לוחמים ללא חת, מסוגלים לנהוג כך? התשובה היא בהחלט כן.
על זה נאמר אחד בלב אחד בפה, או יותר נכון, אחד בממשלה ואחד בפני המיקרופונים. זה לא ימנע מאותם השרים וחבריהם השפוטים, להמשיך ולדבר בפני מצלמות הטלוויזיה כשאש בעיניהם וסכין קומנדו בין השיניים. בממשלה זה סיפור אחר. שם הם ינהגו כאחרוני הפחדנים.
והאמת היא שאין כל הפתעה בהתנהגותם של אותם שרים וח"כים חסרי בושה וחסרי יושרה ציבורית. נכון, גם ראש הממשלה, נתניהו, בהיותו באופוזיציה, דיבר על מיטוט חמאס והבטיח לעשות זאת לכשיגיע לראשות הממשלה, אבל זה לא אומר שיש לחקות אותו בכל דבר, כי הרי מילה זו מילה, אחים ואחיות.
כך ימשיכו הציניקנים הפוליטיים ברטוריקה שלהם, וכך יזכו לעוד ועוד מנדטים, כי במדינה שבה כולם מרמים את כולם, כולם עובדים על כולם, במדינה אין שכר ועונש מרתיע על דברי הבל ורעות רוח, אין לצפות לגדולות ונצורות.

כותב המאמר הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  06/08/2014   |   עודכן:  06/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפער בין הרטוריקה למציאות
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אבל לא מאפיינת רק פוליטיקאים,
האבחנה נכונה,  |  6/08/14 10:14
 
- כל הכבוד
באום  |  6/08/14 18:43
 
- יש
סלבדור   |  6/08/14 20:23
 
- שמי שלא הבין זה אתה.
נדמה לי  |  6/08/14 23:31
 
- שקר
סלבדור  |  7/08/14 10:00
 
- בבקשה
סלבדור  |  7/08/14 10:07
 
- זה מה שנכתב ביום 21/7/14,
סלבדור הנכבד.  |  7/08/14 10:45
 
- שקר גס
סלבדור  |  7/08/14 14:03
 
- הדימיון "המזרח תיכוני" שלי,
לסלבדור הגזען  |  7/08/14 15:47
 
- תגובתך פשוט מעוררת התפעלות.
אהוד פרלסמן  |  7/08/14 01:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עמי דור-און
בסיטואציה המלחמתית הנוכחית נראה כי על מדינת ישראל להתחיל לבדוק ביסודיות את הזהות והאינטרסים של התורמים לפעילות אנטי ישראלית, ומה היקף הכספים הנתרמים
אמציה (פצי) חן
ממשלת ישראל חייבת וכך גם והרמטכ"ל, לזהות את המצב הטקטי והאופרטיבי העכשווי, ככזה שאיכותו גבהה עשרת מונים מזה שעמד בתחילת המבצע. משמע עליהם להורות את הכוחות להתכונן במיטב, ובמועד שיבחר בסמוך, לצאת אלי קרב ולהביא להכרעה חדה וברורה
אילן מזרחי
בצד הסכנה הביטחונית, הביא עמו למרבה הצער מבצע צוק איתן גם קשיים בנזילות לעסקים ולמשפחות    מנכ"ל יונט פרימיום - יעוץ משכנתאות, אילן מזרחי, מסביר מהם הכלים שאנו יכולים להשתמש בהם על-מנת להקל במעט על התזרים, ומזהיר מפני הסיכונים
אליקים העצני
שאלה אפיקורסית: ונניח שה"הסדרה" תביא לשמאל את מבוקשו - ירושלים תחולק ויו"ש יהפכו לפלשתין, האם עזה תפסיק לשגר רקטות ופצמ"רים ולכרות מנהרות?
גיא רפאלי
אני אישית שיניתי דעתי על מקבלי ההחלטות - ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ואני חושב שהם ניהלו את המלחמה הזו היטב, קיבלו החלטות נכונות והביאו אותנו בסופו של דבר למצב צבאי ומדיני הרבה יותר טוב מזה שהיינו בו לפני כן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il