X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חמשת השחקנים הראשיים במבצע צוק איתן היו ישראל, חמאס, ארה"ב, מצרים וקטר. מי הרוויח ומי הפסיד, מי ממשיך במדיניותו השגויה ולמי התוצאות לא משנות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ישראל

ישראל לא רצתה לצאת למבצע, אבל טוב שיצאה. לפי הדיווחים, חמאס תכנן לבצע מגה-פיגוע במהלך ראש-השנה, תוך השתלטות על מספר יישובים בדרום, בשעה שכולם היו בחדרי האוכל. גם אם זה לא היה התכנון, וחמאס היה משתמש באחת המנהרות כדי לבצע "פיגוע קטן" שבו חוטפים מספר ילדים קטנים או משפחה, מדובר כמובן באירוע קשה במיוחד. השמדת המנהרות היוותה מכה חזקה לחמאס, אך לא אנושה. הכיסים העמוקים של קטאר יעזרו לחמאס לשקם את עצמו, אך הדבר יקח זמן מה.
לפי סקר שפורסם בערוץ 2, 43% מהנשאלים חושבים שלא ישראל ולא החמאס ניצחו במבצע, 45% אמרו כי האמון שלהם בצה"ל נשאר אותו דבר, ו-42% אמרו כי האמון שלהם בצה"ל התגבר. ידוע שלא תמיד אפשר לסמוך על סקרים, אך חשוב לבחון את שתי השאלות הללו. מהשאלה הראשונה אפשר להבין, כי אזרחי ישראל לא מאמינים שהמכה שחמאס קיבל הייתה חזקה מספיק כדי להגדיר את ישראל כמנצחת הסבב הנוכחי. מהשאלה השנייה אפשר להבין, כי רוב הישראלים סומכים על צה"ל שיעשה את העבודה כמו שצריך, ו-42% האחרים יחלו מעכשיו לסמוך על צה"ל.

חמאס

למרות הרס המנהרות והרג מאות פעילים, חמאס דווקא הרוויח מהמבצע. הוא החזיר את עצמו לסדר היום העולמי. הארגון היה בצרות צרורות, כאשר אירן, לבנון וסוריה נטשו אותו, והמצרים אף החלו לפגוע בו והוא הגיע למשבר כלכלי חריף.
למרות שהייתה התנגדות אזרחית בעזה לחמאס, היא הייתה קטנה ונגדעה במהירות. כאשר תושבי עזה יוצאים מהמקלטים, הם לא רואים מנהרה הרוסה וחושבים מה יכלו לבנות עם הבטון, אלא הם רואים את הבניינים המופצצים והרחובות ההרוסים. הביקורת מופנית לעבר ישראל שביצעה את הפגיעה, ולא לעבר חמאס שהביא לכך שישראל תפגע. הארגון קיבל בונוס נוסף בצורת האשמת ישראל בהפצצת מתקני או"ם, ודרישת מזכ"ל האו"ם באן קי-מון להעמיד לדין את האשמים.

ארה"ב

ממשל אובמה הוכיח שוב, כי אין לו שום מושג לגבי מה קורה במזה"ת. הבסיס לכל הוא ההתמקדות הבלתי-פוסקת בישראל, במקום להתמקד בלחימה המתקיימת במדינות כמו לוב, סוריה, עירק, אפגניסטן ותימן. ממשל אובמה הוכיח שוב שהיא לא מבין מה זה איסלאם קיצוני; הוא מאמין שאפשר לנסות ולדבר עם מחבל שיורה עליך. ממשל אובמה הוכיח שוב שהוא לא יודע מיהם בני בריתו, כאשר העלה יוזמה להפסקת אש שמתעלמת מהצד הישראלי, ובחר במדינות כמו טורקיה וקטאר שינהלו את המו"מ.
מצד שני, למרות המריבות האין-סופיות ומה שנראה כמו קרע עמוק ביחסי ישראל-ארה"ב, הממשל הוכיח שוב שהוא תומך בישראל, כאשר הצדיק את המבצע, פתח את מחסני החרום שלה לצה"ל ואישר העברת 225 מיליון דולר עבור כיפת ברזל.

מצרים

המנצחת הגדולה בסבב הנוכחי. עם עלייתו לשלטון של עבד אל-פתח א-סיסי, לישראל ולמצרים יש כעת אינטרס משותף נגד החמאס. לפי הדיווחים, חמאס ויתר על מירב דרישותיו במו"מ במצרים, כי הוא ידע שפשוט לא יקבל אותם. התקשורת המצרית אולי לא בעד ישראל, אבל היא נגד החמאס, כאשר במספר תוכניות טלוויזיה השדרים התבטאו בחריפות נגד הארגון ודרישותיו המופרזות. א-סיסי מבסס יותר ויותר את מעמדו ברמה האזורית, ומשם ברמה העולמית. מה שנותר לראות הוא איך הרחוב המצרי יגיב להתנהלותו של מנהיג ערבי, נגד מתנגדי ישראל.

קטאר

הבנק של החמאס. קטאר העבירה מיליוני דולרים לרצועה, שהועברו בסופו של דבר לבניית מנהרות ושיפור רקטות. קטאר מעניקה כעת בית לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שחי חיי פאר - בניגוד גמור לתושבי רצועת עזה. מעורבות קטאר והסיוע שהיא נותנת לחמאס היה כנראה ידוע לגורמים רבים, אך כעת יצא לאור בצורה רשמית. סביר להניח שגילוי הסיוע והרס המנהרות לא ימנעו מקטאר להמשיך ולסייע לחמאס. בשביל מדינה שכלכלתה מבוססת כולה כרובה על עסקי הנפט המצליחים, ובעלת תמ"ג של קרוב ל-200 מיליארד דולר בשנה, העברת כמה מיליונים להעצמת החמאס הוא באמת כסף קטן.

תאריך:  07/08/2014   |   עודכן:  07/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שריקת סיום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חוסייןאובמה מוסלמי שונא ישראל
פרשן בטטה  |  7/08/14 10:00
2
לאט לאט אנו לומדים מלקחי העבר
דודי30  |  7/08/14 10:09
3
ויש תורכיה שמנסה להדחף פנימה
ובנתיים כשלה  |  8/08/14 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אברהם הללי
אין דבר המקנה לאדם ליטול חיי זולתו וצריך להיזהר בחפים מפשע למרות פשעם של אלה שחסו בצלם    העולם נמצא כיום בדילמה קשה מול גל התרת דם האדם על-ידי אדם
עידן יוסף
הגיב לדברי המזכ"ל באן שרמז לפשעי מלחמה מצד ישראל    האשים את מוסדות האו"ם במתן במה לחיזוק הטרור ולעידודו    הפלשתינים טרם הסכימו להפסקת אש
עידן יוסף
ראש הממשלה אמר כי ישראל משתפת פעולה עם הרשות הפלשתינית בניסיון לפתור את המשבר בעזה    תוגברו הכוחות המאבטחים את ישובי עוטף עזה
עופר וולפסון
גם אם הפסקת האש בין חמאס לישראל תישמר, לפלשתינים החיים ברצועה מחכה משימה ארוכה וקשה לפניהם - לשקם את ההריסות והנזקים, שכמוהם לא ידעה עזה באף אחד מן המבצעים והמלחמות שקדמו לצוק "איתן"
מתי דוד
לכל אלה שהפגינו בת"א נגד צה"ל הנלחם להגנתנו נגד הטרור החמאסי. בכל דמוקרטיה בריאה שנלחמת על קיומה, מול אויב שמפגיז ברקטות כל תושביה, היו רואים בכם בוגדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il