X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש קשר הדוק בין המדיניות שלא לדבר עם כנופיות הטרור כלל, לבין האינטרסים הביטחוניים והקיומיים של מדינת ישראל לשלוט בעזה וליישבה, דבר שיגרום רק טוב ליהודים ולערבים כאחד, ורע למי שיישאר בחיים מתוך כנופיות הטרור. לאחר הבסה והשפלה של החמאס, ישראל תוכל להפעיל נמל בעזה
▪  ▪  ▪
פעילי חמאס בעזה [צילום: פלאש 90]

מה שהיה ברור שלשום הופר אתמול, ונחשב היום לבלתי לגיטימי. כך מתכרסמות עמדות פוליטיות וכך כנופיות הטרור מנצלות בשפלות ובציניות את כל מי שדואג לעם הפלשתיני.
אל למדינת ישראל להיתפש במלכודת הזו. ראשית חוכמה - אין לדבר עם כנופיות טרור. עצם קיום שיג ושיח עם נציגי מנהיגי הכנופיות, מעלה אותם לדרגות גבוהות בעיני האספסוף הסובל מהטרור כמו גם בעיני מי שמבצע בשטח את העבודה מטעם מנהיגי הטרור, הנשארים תמיד מוגנים מאחור בבתי מלונות ובתנאי תענוגות.
מדינת ישראל לא אמורה ליצור מצב ולתמוך במצב זה, בו מנהיגי כנופיות הטרור ונציגיהם עולים לדרגת בני שיח ומקבלים לגיטימציה כלשהי, אלא דרוש להשאירם בבידודם המדיני ושידברו בינם לבין עצמם.
הפרשנות הניתנת למשא-ומתן המתנהל בין מ"י לבין מנהיגי הטרור היא כניעה ישראלית. אומנם אין להתרגש מההגדרות הנ"ל ומהתחושה המזויפת והבלתי מציאותית, הדמיונית, בדבר ניצחון כנופיות הטרור במלחמה, אך מכאן ועד תמיכה במצג שווא זה ארוכה הדרך.
יש עוד מטרה משנית המושגת על-ידי יישום הכלל שלא מדברים עם כנופיות הטרור, והוא, השפלתם.
אין מניעה שהמצרים ינהלו מהלך, לעת הזאת, וככל שהתוצאות של השיחות בין המצרים לבין החמאס יעלו בקנה אחד עם האינטרסים הישראלים - כלומר, כניעה והשפלה של החמאס ופירוז רצועת עזה מכל סוגי אמצעי הלחימה - ישראל לא תמנע הגעה אל הסכמות בין מצרים, שיש לה גבול עם רצועת עזה, לבין כנופיות הטרור השולטות בתוכה, לטובת אזרחי הרצועה, אך הסכמה זו לא אמורה להתקבל מתוך איזשהו שיח בין ישראל לחמאס.
ח"כ לשעבר יוסי ביילין הציע במרקע (8.8.2014) כי ככל שהאינטרסים של ישראל תואמים למה שהמצרים יעלו בחכתם,יש להסכים להם ללא קשר עם הפורמליות של שיחות עם החמאס, ולא אכפת לו אם החמאס יציג ההישגים אליהם הגיע (נמל בעזה?) - לזכותו כניצחונו.
יובהר ויודגש:
עצם מתן האפשרות והתמיכה להצגה כזו של הדברים, מכתיב שלא להסכים, וזהו אינטרס ישראלי בפני עצמו שאינו פחות חשוב מהתרת נמל בעזה. כלומר, לאחר הבסה והשפלה של החמאס, ישראל תוכל להפעיל נמל בעזה - דבר שהוא אפשרי רק תחת שלטון ישראלי. מצופה כי כנופיות הטרור יתמכו במהלך כזה שיאפשר לטרוריסטים לשנות את מקצועם לעובדי נמל. כמובן שבמהלך כזה יתמכו רבים אחרים שכיום "רק" תומכים בטרור, והתקווה היא שישנו דרכם ויצטרפו למחנה השלום והעבודה בשליטת מדינת ישראל וצה"ל, ורק כך, כי אחרת כל נמל יהיה בפועל ולמעשה נצל טרור שעיקר תפקידו הברחת אמצעי לחימה נגד מדינת ישראל. לכך ישראל אינה יכולה להסכים.
דיבורים עם החמאס לא יובילו לשום מקום טוב.
ועוד, טועה גם ח"כ דנון כשהוא מסכים לכיבוש עזה, אך מיד מוסיף ואומר כי צה"ל לא יישאר שם.
המטרה של מדינת ישראל היא במפורש לכבוש את עזה ולהישאר לשלוט בה, כולל יישוב מחדש של גוש-קטיף, ומטרה זו תושג בין אם נרצה בכך ובין אם לא, כי החמאס לא יוותר על פעילות מלחמתית נגד ישראל ככל שתהיה לו האפשרות, כלומר, בכל מצב בו מדינת ישראל לא תשלוט ברצועה.
יש קשר הדוק בין המדיניות שלא לדבר עם כנופיות הטרור כלל, לבין האינטרסים הביטחוניים והקיומיים של מדינת ישראל לשלוט בעזה וליישבה, דבר שיגרום רק טוב ליהודים ולערבים כאחד, ורע (רע מאוד) למי שיישאר בחיים מתוך כנופיות הטרור.

תאריך:  11/08/2014   |   עודכן:  11/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רפי לאופרט
הדברים הנכללים בתוכניתה של לבני הם לא יותר מאוסף של סיסמאות סרק שאינם תוכנית ואינם בסיס לעשייה ממשית, כרגיל. אפשר וצריך לקוות שראש הממשלה יעשה בהם את הדבר האחד והיחיד שלו הם ראויים - גניזה. את קביעת אופיו של תהליך הגניזה, אני משאיר ליוזמת ראש הממשלה ועוזריו
איציק וולף
נוסחת הפשרה העדכנית שהציעה מצרים כוללת פתיחת מעברי הגבול בין ישראל לרצועת עזה אך אינה כוללת את פתיחת מעבר רפיח בין הרצועה לשטח מצרים    טורקיה ונורבגיה הציעו להפעיל את הנמל שדורשים הפלשתינים להקים ברצועה
משה גולדבלט
ארצות הברית לאחר כישלון מאמציו של קרי להביא להסדר כולל, ולאחר מבצע "צוק איתן", בעצמה אינה מאמינה יותר באחדות שבין רצועת עזה לגדה המערבית ובפתרון המדינה הפלשתינית בגדה וברצועה
איתמר לוין
בקשה לייצוגית במאות מיליוני שקלים נגד החברה בטענה להפרות שיטתיות של חובותיה כלפי הצרכנים, כולל הנפקת חשבונות על סמך הערכות ופרסומים בערבית בלבד על הפסקות חשמל
רון בריימן
הלקח של ניתוק נתב"ג תחת אש האויב הוא שיש להינתק אחת ולתמיד מן השקר לפיו הקמת מדינה ערבית נוספת, מסוכנת ומיותרת בלב הארץ היא הפרוזדור לשלום. ההפך הוא הנכון. זהו המתכון להפיכת אזרחי ישראל לבני ערובה בידיהם של המחבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il