X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
87 מיליארד דולר - זוהי יתרת מטבע החוץ של מדינת ישראל, שיא של כל הזמנים. על הקשר בין הנתונים לבין המשכנתה שלנו והמצב הביטחוני
▪  ▪  ▪
דולר ומט"ח[צילום: פלאש 90]

87 מיליארד דולר - זוהי יתרת מטבע החוץ של מדינת ישראל, שיא של כל הזמנים. רבות נכתב על הקשר בין שער הדולר למצב הביטחוני: הדולר, עדיין "המטבע של העולם", נתון בסד של לחצים מקומיים ועולמיים, הקשורים זה בזה וקובעים את שערו מול שאר המטבעות.
המצב הביטחוני וההוצאות על מבצע "צוק איתן" עשויים לשנות את מדיניות האוצר כלפי השקל ולגרום להיחלשותו ככל שהסדר ביטחוני יבושש להגיע.
בתוך כל זאת, הוריד בנק ישראל את הריבית השבוע לשפל היסטורי, 0.5%. הריבית קובעת בין היתר את "אטרקטיביות" המטבע, ומריבית נמוכה זו ניתן להבין שההפקדות השקליות שנבצע החל מ-1 באוגוסט לא ישאו ריבית השקעות הולמת. מאידך-גיסא, לעיתים עם הורדת הריבית על השקל, עולה אטרקטיביות ההשקעה בדולר ושערו עולה.
ואיך כל זה קשור למשכנתא?
כיום ישנו היצע של כ-30 מסלולי משכנתא. דרך דוגמה מספרית, הבה ונבחן מה קרה בתקופה האחרונה לדולר וכיצד הדבר משפיע על המשכנתה שלנו: בתקופה האחרונה עלה הדולר מול השקל, נניח לצורך הדוגמה ב-1%. דבר נוסף שקרה הוא ירידת ריבית בנק ישראל ב-0.25% לשפל היסטורי של 0.5%.
נבחן תמהיל משכנתה של מיליון שקלים וחצי מלפני הרגולציה האחרונה, בו יש בין היתר רכיב דולרי של 300,000 שקל (86,517 דולר לפי שער שקל 3.4675 שקל לדולר אחד); ורכיב פריים של 300,000 שקל. הדולר עלה באחוז, כלומר היתרה הבלתי מסולקת עלתה ב-3,000 שקל; הפריים ירד ב-0.5% מתחילת השנה, כלומר ההחזר החודשי המצטבר ירד בכ-2,376 שקל. השינוי בשני המסלולים יצר שינויים בתוך התמהיל הנובעים משינוי שער הדולר ומשינוי שיעור ריבית הפריים.
לסיכום, ירידת הריבית האחרונה, האינפלציה הנמוכה והמבצע המתמשך בעזה יוצרים מגמה של החרפת ההאטה המסתמנת בשווקים, ויוצרים אולי את הסיבות הבאות להמשך הורדת הריבית בעתיד הקרוב. השינויים בשערי מטבעות החוץ, יחד עם שינויי ריבית הפריים בתורם, מושפעים בין היתר מהמצב הביטחוני בארץ וממצב השווקים בעולם ומשפיעים ישירות על המשכנתה שלנו.

כותב המאמר הוא יועץ משכנתאות
תאריך:  12/08/2014   |   עודכן:  13/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזנבלט
דרישת האגודה לזכויות האזרח דורשת לחקור את נוהל 'חניבעל'. הדרישה הזו מיותרת, שכן חוקרי האגודה - בדומה לחברי מועצת האו"ם לזכויות האדם - כבר יודעים מראש מהם ממצאי החקירה שטרם נערכה. כפי שהם מציינים במכתבם ליועץ המשפטי: "ירי מאסיבי ובלתי מובחן לאזור עירוני צפוף (...) מביא בהכרח לאבדות רבות בנפש"
רפי לאופרט
בכל המלחמות-מערכות - מבצעים גדולים בהם השתתפה ישראל למן מלחמת לבנון הראשונה, ישראל מסורסת ומדשדשת, משום שבכולן היה עליה להצטדק, להסביר, לנמק, לחקור ולתרץ גורם כזה או אחר על התנהלותו. עובדה זו ידועה לכלל הציבור וביציאה למבצע צודק זה, הייתה ציפייה ברורה של הציבור ש"הפעם" ישבר המעגל
עו"ד חיים שטנגר
עצם הכתרת כתב-המנדט שניתן לוועדת החקירה לחקור פשעי מלחמה שבוצעו, לכאורה, בידי ישראל, במסגרת מבצע צוק איתן הינה בעייתית לכשעצמה ומעידה על היות שעדת-חקירה וחבריה מוטים לרעת ישראל מלכתחילה
עמוס גלבוע
עיקרון העל של הנשיא האמריקני ביחסי החוץ הוא ש"אין מנצח ואין מנוצח". הפשרה היא הניצחון. אבל, האם כלל זה יפה גם לגבי ארגוני הטרור האיסלאמי הקיצוניים?
ד"ר רונן יצחק
האם ישראל צריכה להעניק את השליטה ברצועת עזה לאבו מאזן?    כל עוד אין גוף אחר היכול לקבל את האחריות על הרצועה החלטת ממשלת ישראל להכיר בהמשך קיימו של החמאס, אך לפגוע ביכולותיו היא החלטה סבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il