X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאומו של דוד גרוסמן היה אוסף של טענות מסיתות, מתלהמות, בדיוניות ובעיקר שקריות. מתברר שדווקא השמאל הוא שלוקה באותם חטאים בהם הוא מאשים את הימין: ניסיון לסתום פיות ולכפות את דעת המיעוט על הרוב
▪  ▪  ▪
מי איבד את הבית? [צילום: פלאש 90]

אין דרך טובה יותר להתחיל את המאמר הזה, מאשר לחזור על ציטוט שהביא עמיתי קלמן ליבסקינד לפני מספר שבועות (וסליחה ששכחתי בשם מי): "מעולם לא אמרו רבים כל כך במקומות רבים כל כך שלא נותנים להם לדבר". הכוונה כמובן לזעקות השבר של השמאל על סתימת פיות, דיכוי חופש הביטוי ושאר מרעין בישין אגב מבצע "צוק איתן".
הדברים הגיעו לסוג של שיא (מוצ"ש, 16.8.14) בנאומו של דוד גרוסמן בכיכר רבין בתל אביב. סוג של שיא - משום שגרוסמן הוא סופר חשוב, אדם שקולו ראוי להישמע בזכות עצמו ובוודאי בתור אב שכול. אבל מתברר, שגרוסמן אינו מסוגל להתנתק מעולם הדמיון הספרותי וגם כאשר הוא מתיימר לתאר את המציאות - הוא נוהג בחופש ספרותי רחב ביותר. נראה את הדברים.
מה באמת חשפה המלחמה
גרוסמן: "המלחמה הזאת חשפה לעינינו באופן שאולי חריף יותר מאי פעם את התהליכים המסוכנים שעוברים על ישראל בגלל הייאוש, בגלל החרדה, בגלל תחושת חוסר המוצא. הגיע הזמן שנתעורר ונבין שבזמן שיַשָנּוּ התרחשו פה דברים. הלאומנות, הפנאטיות, הגזענות, פרצו בבת אחת, בלי שום בושה אל פני השטח, הם הצליחו להשליט במהירות במרחבים ציבוריים רבים את שלטון הדיקטטורה של הפחד".
האמת: מה שהמלחמה הזו חשפה, הוא שלציבור נמאס מהצביעות הפלשתינית והבינלאומית. שהציבור מוכן לתת גיבוי מלא לממשלה ששולחת את צה"ל לרסק את הטרור. שלציבור יש יכולת עמידה ונשימה הרבה יותר מכפי שנדמה. שתושבי תל אביב מוכנים לספוג טילים כדי שתושבי הדרום לא יספגו אותם. בקיצור: היא חשפה שהשמאל, ובוודאי השמאל הקיצוני, נמצא במיעוט קטן - וזה מכניס את גרוסמן וחבריו לפאניקה.
אין שום דיקטטורה של פחד. אם הייתה כזאת, גרוסמן וחבריו לא היו יכולים או לא היו מעזים להתכנס בכיכר רבין. אם הייתה כזאת, גרוסמן וחבריו לא היו עומדים וצועקים ללא הרף שסותמים להם את הפה. אם הייתה כזאת, לא היו מתנהלים ויכוחים ציבוריים ערים ובריאים בשאלה מה ראוי ומה לא ראוי לומר בשעת מלחמה. אם הייתה כזאת, לא היו פוליטיקאים מכל הזרמים מתראיינים בצורה חופשית בכל כלי תקשורת אפשרי. אם הייתה כזאת, שורה של אמצעי תקשורת כבר היו מזמן פושטים את הרגל. זהו תיאור מתלהם, מסית ובעיקר - שקרי.
מה זה פשיזם
גרוסמן: "אל הגורמים האלה הפשיסטיים מצטרפים עוד גורמים שגם מזינים אותם וגם יונקים מהם. פערים חברתיים עצומים, מרירות בגלל עוני וקיפוח של שנים, שחיתות של אנשי שלטון תאבי בצע".
האמת: הבה ונקרא מהו פשיזם, מתוך אנציקלופדיה בריטניקה לנוער: "השקפת עולם הרואה את האומה או הגזע כערך עליון... הפשיזם, כתנועה מודרנית, נשען במידה רבה על שלילת אידיאולוגיות אחרות ובכללן קומוניזם, ליברליזם ושמרנות. הוא דוחה את ערכי ההומניזם של תנועת ההשכלה, זאת מבלי לוותר על הפירות הטכנולוגיים של אותה רוח... מטרות הפשיזם מוגדרות כיצירת מדינה או אומה, הפועלים על סמך סמכות טוטליטרית חדשה. במישור הכלכלי שואף הפשיזם לוויסות קורפרטיבי של אינטרסים כלכליים מנוגדים של המדינה, המעסיקים והאיגודים המקצועיים... הפשיזם זוהה בדרך כלל עם תביעות טוטליטריות ושאיפות לשינוי המסגרת של היחסים הבינלאומיים".
עכשיו תגידו לי אם יש מישהו בישראל, פרט אולי לכמה פרחחים בשוליים שיש לטפל בהם בכל חומרת הדין, שעונה על ההגדרה הזו. לא בצורה חלקית, כי אז זה לא פשיזם, אלא בצורה מלאה. אין כזה, ואם מותר לנבא - גם לא יהיה כזה. המסורת היהודית והישראלית מנוגדות מדי לתפישות העולם הללו. אבל גרוסמן זורק את המילה, כי היא עושה רעש וכותרות.
גרוסמן: "כל אלה יוצרים אווירה של התפרקות החישוקים שאמורים להחזיק ביחד חברה בריאה. כל אלה הן המנהרות שחותרות תחת הדמוקרטיה השברירית של ישראל. אלה הם בדיוק התופעות והתהליכים שעלולים בתוך זמן קצר מאוד, הרבה יותר קצר ממה שאנחנו חושבים, להפוך את ישראל ממדינה מתקדמת שפניה אל העתיד, להפוך אותה לכת קיצונית מיליטנטית, שונאת זרים, מוחרמת, מסתגרת".
האמת: במבצע צוק איתן הוכיחה החברה הישראלית לכידות שלא נראתה כמותה מזה שנים. הדמוקרטיה הישראלית רחוקה מלהיות שברירית; יש חופש ביטוי וחופש התכנסות ומערכת משפט ובחירות ועיתונות חופשית. ישראל קלטה מסתננים בלתי חוקיים בשיעור יחסי מהגבוהים בעולם, אם לא הגבוה ביותר, והם נהנים מהגנות נרחבות ואולי אף מופרזות. ישראל קלטה מיליוני עולים, שהיו "זרים" כמעט מכל בחינה שהיא, ושילבה אותם בחברה.
מי באמת השתנה
גרוסמן: "איך זה שאנחנו מתעקשים למנוע מאזרחי ישראל הערבים, הרופאים והאחיות שאנחנו מטופלים אצלם בבתי החולים והעובדים הסוציאליים והמוסכניקים והסטודנטים והטבחים והאמנים והבנאים, אלה שאיתם אנו חיים ושאיתם נחיה, איך אנחנו מסרבים לתת להם לפחות את זכות הצעקה".
האמת: ערביי ישראל נהנים מזכויות דמוקרטיות מלאות. הם הפגינו נגד המבצע ואיש לא מנע זאת מהם. חברי כנסת מטעמם הביעו תמיכה, מלאה או חלקית, במעשי טרור; הדברים גררו מחאה, שהיא כמובן לגיטימית, אך לא יותר מזה (לפחות עד עכשיו). בתי המשפט דנו ודנים וידונו בעתירות של מחבלים ובני משפחותיהם בנוגע לצעדים הננקטים נגדם. אולי כדאי להזכיר לגרוסמן, שבעוד לערבים יש זכות להתפלל על הר-הבית - דווקא מיהודים מונעים זאת.
גרוסמן: "אנחנו הולכים ומאבדים את הבית, מאבדים אותו לקנאות ולשנאה הפנימית, שתוקעות אותנו במין תיקו משתק כבר כמעט חמישים שנה, תיקו שמונע מאיתנו אפילו להציל את עצמנו".
האמת: אולי השמאל מאבד את הבית, כי הוא אינו מבין שהדיירים השתנו. כי הוא אינו מבין שהשכנים השתנו. כי הוא אינו מבין שהעיר השתנתה. וזה מה שבאמת מפחיד את גרוסמן וחבריו: פתאום התברר להם, שהציבור לא איתם בצורה גורפת והתקשורת לא בהכרח איתם בצורה מוחלטת. אז במקום לבחון את עצמם, במקום לשאול האם והיכן טעו והטעו, הם מאשימים את הציבור. בעצם, כשחושבים על זה, אזי השמאל הוא החוטא באותם חטאים שהוא מאשים את זולתו: ניסיון לסתום פיות, ניסיון להשתלט על המרחב הציבורי, ניסיון של מיעוט לכפות את דעתו על הרוב.

תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קינת דוד
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
מאז ומעולם נחרבנו , בשל הקנאיי
בינתיים בס"ד  |  17/08/14 08:37
2
(() אצל הערבים זכות הצעקה.....
יהודי חרד.  |  17/08/14 09:15
3
גרוסמן באמת איבד את ביתו בעזה, ל"ת
אצל החמאס,ידידיו.  |  17/08/14 09:36
4
ניצול ציני של השכול .
אב שכול  |  17/08/14 10:04
 
- השמצה שקרית ומרושעת.
אהוד פרלסמן  |  17/08/14 13:15
5
עד מתי תאמינו לטרוריסטים?
חבל על גרוסמן  |  17/08/14 10:23
6
שטויות
המשיב  |  17/08/14 10:27
 
- מוחמד בראכה עם זוועה גלאון והה
תגובה למשיב  |  17/08/14 21:43
7
קו מוניות ישיר מתל אביב לעזה
יעקב יעקב  |  17/08/14 10:32
8
גרוסמן עוכר ישראל מדרבן את ה
ישע   |  17/08/14 10:50
 
- גרוסמן ינק את ה שנאה לעם
ישע   |  17/08/14 11:26
9
על ישראל להבין מפלת ה"נכבה"
השטויות של גרוסמן  |  17/08/14 10:52
10
פשיסט שמאלני ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  17/08/14 11:01
11
הבכיין הלאומי
גדיאל  |  17/08/14 11:17
12
גרוסמן
אבי22  |  17/08/14 11:23
13
קבינט חדל-אישים
עידןסובול   |  17/08/14 11:37
14
גרוסמן האנטישמי......
רונית מזרחי  |  17/08/14 11:59
15
להפוך הזיה ספרותית למציאות
ממשיך דרכו של פרס  |  17/08/14 13:22
16
שטויות ! זו מורשת סטלין
יש כאן "פשיזטים"?  |  17/08/14 15:12
17
גרוסמן -אתה גרוס-הרוס-מאוס
מדמוני אסף  |  18/08/14 23:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
איתן קלינסקי
מציאות של חממה לתנועות דתיות קנאיות, להצמחת דור אחר דור של שנאה חסרת מעצורים    נמל ימי ואווירי ופתיחת המעברים היבשתיים תוך כדי פיקוח בינלאומי מוסכם הוא אינטרס ביטחוני ישראלי
עו"ד דוד סנדובסקי
מלחמת "צוק איתן" - ללא הכרעה    התוצאה: אי-סיום מוחלט של הלחימה גורם לאי-ודאות הולכת וגוברת, במחירים הולכים וגדלים    הביטחון והחוסן הלאומי הישראלי נפגעים בשל תהליכים אלה
רון בריימן
ישראל, שבצדק לא הכירה ב"ממשלת המומחים" - מומחים לטרור - של הצמד עבאס-חמאס, נגררת אל הפינה הבלתי מכובדת של הכרה בה
יורי מור
חייבים לחשוב מחוץ לקופסה, למצוא פתרון לא שגרתי    אם חמאס בפעם הבא יפר את הפסקת האש - להפתיע אותו, פשוט לא להגיב    אם כבר יש לנו כיפת ברזל - שתגן על האזרחים
איציק וולף
ראש הלשכה המדינית של חמאס אינו מוותר על הדרישות של ארגונו לנמל ימי ולנמל תעופה עצמאיים ברצועת עזה    אנחנו רוצים נמל משלנו, שדה תעופה משלנו והדרישה המרכזית - לסיים את הכיבוש ואת מפעל ההתנחלויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il