X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רווחי חברות הביטוח הסתכמו ב-2013 ב–3.8 מיליארד שקלים. כדי לחמוק מביקורת ציבורית על ריווחי העתק שלהן, שכולם על חשבון ציבור המבוטחים, וכדי להמשיך בצבירת המיליארדים השיטתית ללא כל מפריע, טוענות החברות שהן "נאלצות" לגבות עמלות גבוהות בשל העמלות שהן משלמות לסוכני הביטוח. שקר!
▪  ▪  ▪
הציבור משלם [צילום: פלאש 90]
שלמה אייזיק [נאור תקשורת]

חברות הביטוח טרחו לשכור פרשנים מלומדים, שלא נתנו לעובדות האמיתיות להרוס להן את הסיפור. לכל אותם גופים אינטרסנטים (כולל המוסדיים) התאים מאוד להפנות את האצבע המאשימה כלפי סוכני הביטוח העצמאיים. חלומם הרטוב של גופים אלה הוא מעבר לביטוח ישיר, ללא כל מעורבות של הסוכנים העצמאיים. כך, לדעתם, הם יצליחו להפוך את המבוטח ל'שבוי" בידיהם, ללא כל הגנה של סוכן שידאג לאינטרסים של הלקוח שלו.
בכל הפרסומים במדיה, מציגות חברות הביטוח את הסוכנים כמיותרים. סכומי עתק הושקעו, ועדיין מושקעים, על-מנת לחבוט בסוכנים העצמאיים. חברות הביטוח קפצו כמוצאות שלל רב על עידן המחאה החברתית ותוך סילוף עובדות וכיפופן על-פי צרכיהן - הן מציגות את סוכן הביטוח כנהנתן תאב בצע.
הפעלת קשרים
יש כמה עובדות ומספרים שחברות הביטוח מאוד לא רוצות שייחשפו לציבור: למשל, עמית במסגרת קרן פנסיה שחוסך בקרן במשך 40 שנה ושכרו משקף את השכר הממוצע במשק: בדמי ניהול מלאים, קרן הפנסיה גובה 16.73% מסך הכספים הנצברים לחוסך. מתוך זה עמלת הסוכן היא רק 1.97%. קרן הפנסיה מרוויחה כ-15% מכל חוסך. או למשל, בדמי ניהול מינימליים קרן הפנסיה גובה 7.79% מסך הכספים הנצברים לחוסך, ועמלת הסוכן היא 0%! קרן הפנסיה צוחקת כל הדרך לבנק עם 8% מכספי החוסכים. לא צריך להיות כלכלן או איש פיננסים כדי להבין, שעמלות כל כך נמוכות שמועברות לסוכנים, אין בהן כדי להשפיע על גובה דמי הניהול אשר ניגבים מכל אחד מאיתנו.
כדי לקדם את מטרותיהן, לא בוחלות חברות הביטוח גם בהפעלת קשרים והשפעה על המפקח על הביטוח. השפעה זו גרמה למעשה לכך שהמפקח על הביטוח הפך להיות עושה דברן של חברות הביטוח - על חשבון האינטרס הציבורי. פועל יוצא של פעילות זו הוא הוצאת חוזרים ותקנות על-ידי המפקח על הביטוח, אשר פוגעים קשות בסוכני הביטוח, עד כדי התערבותו בצדדים מסחריים שבין חברות הביטוח וקרנות הפנסיה לסוכנים. בכלל, בשנתיים האחרונות גייס משרד האוצר עשרות פקחים שכל תפקידם לפקוד ולבקר את משרדי הסוכנים. ומה לגבי ביקורת על החברות? את זה הס מלהזכיר.
זאת ועוד, תקצר היריעה מלהזכיר שמות של בכירים לשעבר בשירות הציבורי, שמיד לאחר סיום עבודתם, מצאו להם משרות קורצות ומפנקות בארגונים וגופים פיננסים שעליהם הם פיקחו. הדוגמה האחרונה היא של פרופ' עודד שריג, שכיהן עד לאחרונה כממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר. הפרופ' הנכבד מונה לתפקיד בכיר בחברת ביטוח גדולה, שעליה הוא פיקח המסגרת תפקידו הציבורי.
כל עוד לא תקום זעקה ציבורית בשל גזל כספי מבוטחים על-ידי חברות הביטוח וקרנות הפנסיה, תמשכנה אלה לצהול ולפזז כל הדרך לבנק.

* שלמה אייזיק הוא מנכ"ל רשת הסוכנים והסוכנויות ביטוח ופיננסים "יונט", סגן נשיא לה"ב ומבעלי קבוצת הכדורסל הפועל חולון
תאריך:  17/08/2014   |   עודכן:  17/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציבור משלם וחברות הביטוח צוחקות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עדר של גלמים
אהרון שחר  |  17/08/14 14:54
2
איזה מטומטמים אנחנו!!! ל"ת
אפי זיו  |  17/08/14 15:38
3
איפה יו"ר לשכת סוכני ביטוח?
סוכנת זועמת  |  18/08/14 09:03
4
הן שלחו את עו"ד שרון כפתורי
לועדת עבודה רווחה  |  19/08/14 00:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
ארגון הטרור המוסלמי האולטרה-קיצוני רושם הצלחות ניכרות הן בסוריה והן בעירק, במידה רבה בשל הכאוס הקיים בשתי המדינות. בסוריה לא צפוי שינוי משמעותי, אך בעירק יכול ראש הממשלה המיועד להפוך את הגלגל
עמי דור-און
אובמה ונתניהו נבחרו לתפקיד "ראש המדינה" בהיות צעירים ובלתי מנוסים די הצורך, כשהם בונים את עצמם ותדמיתם על בסיס דיבורים יפים    דיבורים בעיקר, שעליהם נאמר "אשרי המאמין"
יורם הר-לב
כאשר האירופים נושאים עיניים למזרח, אין הם מבינים שישראל המוקפת במוסלמים עוינים, היא בעצם סטלינגראד של המערב במלחמת העולם השלישית שפרצה בלי ששמו אליה לב
אהרון שחר
מדיניות ההתרפסות של ראש הממשלה קרסה    ניסיונותיו הנואשים לרצות את החזקים קרסו כולם בזה אחר זה    בחר בחרפה קיבל תבוסה, זלל את הדג המצחין וגורש מהעיר    כדאי לשקול מדיניות זו מחדש
יוסי ברנע
הרהורים על: דמוקרטיה, לאומיות, חינוך ואזרחות בישראל של 2014    כשיש פער בין תכני הדמוקרטיה הליברלית וממדינות הלאום המערביות, לבין הידע בתקשורת ובתכני מערכת החינוך, יקשה התלמיד להפנים באמת את הידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il