X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - באין רצון, אנטישמים, מנגל, יורדים וקריעה
▪  ▪  ▪
"קריעה" [צילום: מן הטלוויזיה]

א. אי-אפשר
"אני מ"פ בשריון, ואתה טועה - אי-אפשר לנצח, ואי-אפשר להכריע", הגיב בחור צעיר, שנכח במפגש "פורום מאג'די" בכפר-סבא, שבו הגבתי על כישלוננו ב"צוק איתן".
חייכתי בלא הפתעה אל מול הבוּרות, שידעתי את מקורה - כך מכינים בהתמדה ניכרת כבר הרבה שנים את תבוסתנו הבאה ואת הבאות אחריה. לצערי, אני מכיר את השטות הנפוצה, שמונחלת כבר עשרות שונים לקצינינו, ומרַפה את ידיהם.
כשלא רוצים לנצח, או שואפים להפסיד - אלו התוצאות: הרבה קורבנות, והמדינה נאלצת להיגרר למכירת חיסול של נכסיה.
ב. לא פרסמו
העיתון הבריטי "גארדיאן" - מעוז שמאלני ידוע - מתיימר להיות אוביקטיווי. כלומר, להציג כמה דעות. משום-מה, אין הדבר כולל הצגה של דעות פרו-ישראליות. כמו מיטב עוכרי ישראל, מכסה העיתון את האנטישמיות הבסיסית שלו באמירה, שהוא רק מבקר את מדיניות ישראל.
מאז ומתמיד הייתה איבה לישראל בבריטניה - כמו בשמאל האירופאי והבריטי. גולדה מאיר הופתעה בסוף ספטמבר 1973 לראות, שאשליותיה בדבר תמיכת האינטרנציונאל הסוציאליסטי במדינת ישראל בגלל משטרה הסוציאליסטי התאדו כלא היו. כידוע, רק פורטוגל, שנשלטה על-ידי גנרל סלאזאר, דיקטטור פשיסטי, סייעה לרכבת האווירית האמריקנית במלחמה.
"גארדיאן" פסל מודעה פרו-ישראלית, שביקש אלן דרשוביץ, פרופסור ידוע למשפטים באוניברסיטת הארווארד האמריקנית, לפרסם בתשלום. כנראה, סבורים עורכי העיתון, שמסע הסתתם נגד מדינת ישראל חשוב יותר מן האמת, שתביך את קוראיהם.
דרך אגב, גם "טיימס" של לונדון נקט לא מזמן מדיניות כזו. הוא פסל מודעה פרו-ישראלית, שניסח הסופר אלי ויזל, ורצה לפרסמה בתשלום ב"טיימס".
זה אינו מפתיע לנוכח תמיכה רבת-שנים של העלית הבריטית - כולל חלק מהמנהיגים היהודיים של הלייבור - בקו אנטישמי, שהולם את תהליך האיסלאמיזציה המתקדמת של הרחוב הבריטי.
ג. רָע ויעיל
פעם היו לחי"ר להביורים - נשק אימתני, שהתיז אלומה של סולר קרוש (מעובה ומעורב עם חומרי קרישה), שנדלק והבעיר את המטרה - בעיקר, נגד בונקרים ומנהרות. הלהביור סיכן גם את מפעיליו, שפעלו לבד, באגפי הכוח המסתער. האמריקנים הפעילו נגמ"ש-להביור, המבוסס על הנגמ"ש M-113; וכמעט כל הצבאות הפעילו במלחמת העולם השנייה טנקי-להביור. השימוש הידוע האחרון בלהביורים היה במלחמת ששת הימים ובמלחמת ויטנאם.
זה מזכיר, כמובן, את הנפל"ם הנורא ואת האש היוונית, שסייעה לביזאנטים לנצח את אויביהם. במצור הרומאי על ארבל ערמו הרומאים עצים בפתחי מערות, שהיהודים התחבאו בהן, והציתו אותם, כדי שהעשן יבריח את המסתתרים.
נזכרתי בלהביורים מעוררי-האימה כששמעתי את הרצאתו של הגאולוג ד"ר צלי פולישוק, מומחה למנהרות, במפגש האחרון של "פורום מאג'די" בכפר-סבא. ד"ר פולישוק סיפר, שבשנת 2004 נפגש עם זאב בוים, סגן שר הביטחון דאז, והציע לו את הידע הרב שצבר בנושא. סגן השר, שבינתיים הלך לעולמו, לא הקשיב במיוחד. למיטב ידיעת ד"ר פולישוק, לא נעשה דבר בנושא - למרות מה שהתברר ב"שמורות הטבע" של חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה.
על סמך תאונות מחרידות, שאירעו במנהרות תחבורה באירופה, מציע ד"ר פולישוק להזרים סולר ואוויר לפיר מנהרה, ואז להצית את הסולר. גל האש והעשן, שידהר לכיוון פתחי המנהרה, ישמיד כל מה שנמצא במנהרה, ויוציאה מכלל פעולה לשנים רבות. זו שיטה קלה וזולה, לדעתו, ותמנע את הצורך להוריד לוחמים אל תוך המנהרה, ולסכן את חייהם.
נשמע רע, אבל יעיל למדי - והרבה יותר זול מכל רעיון לפתח מכשור סופר-מתוחכם לאיתור מנהרות.
ד. התדרדרו
רמת האוניברסיטאות בארץ יורדת - קבע מדד שנחאי, המדרג את המוסדות להשכלה גבוהה בעולם.
האוניברסיטה העברית ירדה (באחד-עשר מקומות) למקום השבעים לעומת דירוגה בשנת 2013; הטכניון ירד למקוםה-78; מכון ויצמן למדע (מקום 92 בשנת 2013) עף לדרג 150-101; תל אביב עפה השנה למקומות 200-151 (לעומת 150-101); בר-אילן ובן גוריון ירדו לקטגוריה 500-401; חיפה ואריאל לא נכנסו כלל לדירוג. רשימת דירוג שנחאי נשלטת על-ידי אוניברסיטאות אמריקניות. הרווארד - במקום הראשון לפני סטנפורד; ואחריה המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). בעשרים האוניברסיטאות המובילות נכללו רק ארבעה מוסדות לא-אמריקניים. אוניברסיטת קמברידג' הבריטית - במקום החמישי; ואוקספורד- במקום העשירי.
אני מניח, שבמדד הפעילות הפוליטית - ובעיקר, במדד עוינות הסגל האקדמי ליהדות ולישראל - לאקדמיה הישראלית היו מקומות טובים בהרבה.
ה. אסון
פעם, כשיהודייה התחתנה עם גוי, עשו הוריה "קריעה", וישבו עליה "שבעה" - כאילו הלכה לעולמה. בספר, "טוביה החולב" לשלום עליכם יש תיאור מרגש של האסון, שניחת עליו כשבתו התחתנה עם גוי - עד הפוגרום והגירוש, שבו שבה לעמה.
במדינת ישראל באה שרה הבריאות לברך יהודייה, שהחליטה ליטוש את עמה, להתאסלם, ולהתחתן עם ערבי.
מבחינתה של יעל גרמן - כמעט הגיעו ימי המשיח בעיני שונאי היהדות, שצהלו לנוכח החתונה.
החתונה מדגימה שוב את ליקוי החינוך הישראלי, שאינו מקנה ערכים והזדהות לאומית. ומעבר לזה, שוב גילויי הסתה של התקשורת - כולל הממלכתית - שראתה בחתונת המתאסלמת הישג כביר.

תאריך:  18/08/2014   |   עודכן:  18/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישג כביר
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
השנאה הגדולה ביותר
ספוילר  |  18/08/14 10:55
2
הזרמת גז והצתתו, תפוצץ הכל ל"ת
וינטר הניה  |  18/08/14 11:17
 
- שאלה הלכתית
אביתר בן-צדף  |  18/08/14 17:00
3
הערות קצרות
גדי אשל  |  18/08/14 11:32
4
מרבית הציבור זעף ורגז על ברכתה
של זו השרה מ"יש   |  18/08/14 11:41
5
הכשרת קציני צבא בישראל
שמעון מנדס  |  18/08/14 14:05
6
אינשאלה, תצלחו את הגזענות.
מז״ט לזוג הצעיר,  |  18/08/14 16:42
 
- נישואי תערובת - אסון נורא
אביתר בן-צדף  |  18/08/14 21:37
 
- היא אסון נורא שבעתיים.
השנאה הגזענית  |  19/08/14 09:22
 
- אתה חסר יושר אינטלקטואלי
jdt  |  19/08/14 10:45
 
- הן ברמה של הכחשת שואה.
האנלוגיות לנאצים  |  19/08/14 13:57
7
למה פרסמת עצות לעיני אויבינו?
ג. רע ויעיל (?!)  |  18/08/14 18:07
8
כשם שאנו חפצים שהומואים
ולסביות יחיו את  |  19/08/14 08:02
9
המשתבש במה שידוע לכול
טיל אוילנשפיגל  |  19/08/14 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
הדברים שכתב מח"ט גבעתי לחייליו תרמו לחיזוק החיבור למורשת הלאומית המחדיר בחייל מוטיבציה שתאפשר להקריב עצמו למען הישרדות עמו
ישראל רוזנבלט
תהליך הנשמתו של המושיע אבו-מאזן נמצא בשיאו המשעשע, כאשר לפתע אירע פנצ'ר בלתי צפוי    אחד השחקנים הראשיים בקומדיה, החמאס, סירב למלא את התפקיד שנועד לו
עו"ד אברהם פכטר
מלחמה או מבצע לא מנהלים בשלבים ולא מרכיבים מבצעים קטנים שמצטברים למלחמה או מערכה    ההתנהלות של מבצע "צוק איתן" מזכירה מדי הרכבת ארון של איקאה יותר מאשר מבצע שהחל והגיע לסופו עם הישג ממשי    התחושה אצל רבים, תושבי עוטף עזה, תושבי ישראל ואפילו רבים מחיילי וקציני צה"ל ש"צוק איתן" הסתיים כ"צוק קטן" שהכזיב    החמאס המוכה לפי ביבי והרמטכ"ל מכתיב לממשלה את מהלכי הסיום
שמעון זיו
הבריונים הפוליטיים נאחזים באמרה של קצין בכיר (וטיפש) שאמר כי ניתן לכבוש את עזה בתוך עשרה ימים ולנקות אותה אחר כך במשך שנתיים מהגורמים הקיצוניים
חיים שטנגר
הנחיית נשיא בית המשפט העליון שלא להעביר לשופטים החל מתחילתו של חודש ספטמבר 2014 ואילך בקשות המוגשות באמצעות המערכת המקוונת "נט המשפט", אחרי השעה חמש אחר-הצהריים מעוררת תמיהה בלשון המעטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il