X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו רוצים שלום אנחנו משנים כיוון ומה עם האחר שאיתו נשנה כיוון, שאיתו נדבר ושאיתו נכונן שלום?
▪  ▪  ▪
גרוסמן. סופר מוכשר [צילום: פלאש 90]

כקוסם השולף שפן שלף מי שמתיימר להיות "מחנה השלום" דג השוחה נגד הזרם ובפיו בשורה: אילו רק רצינו במזרח תיכון חדש חיינו. בנאום מלוטש כמו שרק סופר מוכשר כמוהו יודע לנסח הסביר דוד גרוסמן (דג) להמונים הנבערים את טעותם וניסה להתוות להם הדרך מן המים העכורים של המלחמה אל המים הזכים צלולי השלום והרוגע.
"מחנה השלום" חזר אל הכיכר. ימי ארבע מאות האלף חלפו לבלי שוב ומיעוט דליל אך נחוש באמונתו ניסה להפיח חיים מחודשים בסיסמאות העבר שנלעסו עד דק. "דור שלם דורש שלום" נמוג כלא היה והמיעוט שנותר ממנו המשיך לזעוק חמאס - רוצים שלום! כדי לגוון ולהוסיף נופך של צבע נשלפו סיסמאות חדשות כגון "זה לא יגמר עד שלא נדבר", "משנים כוון לשלום" ודומות להן כשבכולן המכנה המשותף הוא גוף ראשון מדבר - "אנחנו" - אנחנו נדבר. אנחנו רוצים שלום. אנחנו משנים כיוון. ומה עם האחר שאיתו נשנה כיוון, שאיתו נדבר ושאיתו נכונן שלום? כיצד נגרום לו לשנות את שינאתו ושבועתו לכלותנו לכוון שלום איתנו?
מיעוט שולי
מודע היטב לחולשתו המספרית בדמוקרטיה הישראלית שלף "המחנה" את קלף הדג שלו. הנה סופר מוכשר שאולי יום אחד אף יזכה בפרס נובל לספרות שיסביר זאת להמונים שהדירו רגליהם מהכיכר. שמו של דג בלבד די בו להפנות תשומת לב תקשורתית יוצאת דופן שתפנה את מסר "המחנה" אל המוני ישראל הנבערים.
ואכן כצפוי וללא כל פרופורציה זכה אירוע של מיעוט שולי חסר משמעות הזוי ומנותק מהמציאות הישראלית לסיקור תקשורתי רועש שהביא לפיתחו של כל אחד מאיתנו את דבר קיום ההפגנה בתוספת ציטוט מלא ומדויק של נאום היאוש של דג.
אין זה ראוי להתווכח עם מי שאמונתו בצדקת דרכו הינה כמעט דתית. אין גם סיכוי שיודה בעיוורונו הגלוי לכל מי שעיניו בראשו. דג מאמין כי העובדה שמאמציו בעשרות השנים האחרונות לא הביאו לשלום המיוחל אין בה כדי לייאשו. ההפך הוא הנכון - יש להמשיך ולדבוק במטרה עד שתושג. הספק המתחזק לאור המציאות העגומה עם שכנינו שמא דרכו משיגה את ההפך ומרחיקה את השלום ויש לחפש דרכים אחרות בהם לא "אנחנו" הנושא אלא דווקא הם, לא עולה בתודעתו. וכך ימשיך דג לשחות במימיו העכורים בעוד אנו הנבערים אם נרצה או לא נרצה נאלץ לשמוע מדי פעם את הגיגיו המטילים בנו את האשמה כמי שמסרבים לשנות כוון לשלום...

תאריך:  18/08/2014   |   עודכן:  18/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דג במים עכורים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוחה נגד הזרם
שחר כהן  |  20/08/14 13:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עמוס גלבוע
זה לא יכול להיות שיקום אזרחי כי שיקום כזה יכול לבוא רק כאשר הצד המשוקם ויתר על המיליטריזם שלו, הניח את נשקו וויתר על האידיאולוגיה שלו    לא זה המצב עם החמאס, שלא שינה ולא נראה שישנה את הד.נ.א שלו, ואין לא שום נכונות לוותר על שליטתו ברצועה    בעקבות מבצע "עופרת יצוקה בראשית 2009, הסביר חאלד משעל כי העדיפות העליונה בשיקום הרצועה היא למרכיב הצבאי    זה גם מה שצפוי עכשיו    בלי אשליות    כמובן שחלק לא מבוטל מכספי השיקום ילכו ל"כיסים"
איציק וולף
חבר הקבינט המדיני-ביטחוני קורא שלא לחדש את השיחות העקיפות עם חמאס לקראת פקיעת הפסקת האש הלילה בחצות    "צריך לעצור מיד את המשא-ומתן עם חמאס ולקחת את גורלנו בידינו"
זאב בן-יוסף
הדברים שכתב מח"ט גבעתי לחייליו תרמו לחיזוק החיבור למורשת הלאומית המחדיר בחייל מוטיבציה שתאפשר להקריב עצמו למען הישרדות עמו
ישראל רוזנבלט
תהליך הנשמתו של המושיע אבו-מאזן נמצא בשיאו המשעשע, כאשר לפתע אירע פנצ'ר בלתי צפוי    אחד השחקנים הראשיים בקומדיה, החמאס, סירב למלא את התפקיד שנועד לו
עו"ד אברהם פכטר
מלחמה או מבצע לא מנהלים בשלבים ולא מרכיבים מבצעים קטנים שמצטברים למלחמה או מערכה    ההתנהלות של מבצע "צוק איתן" מזכירה מדי הרכבת ארון של איקאה יותר מאשר מבצע שהחל והגיע לסופו עם הישג ממשי    התחושה אצל רבים, תושבי עוטף עזה, תושבי ישראל ואפילו רבים מחיילי וקציני צה"ל ש"צוק איתן" הסתיים כ"צוק קטן" שהכזיב    החמאס המוכה לפי ביבי והרמטכ"ל מכתיב לממשלה את מהלכי הסיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il