X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"צוק איתן" שחרר את האנטישמיות הדרום אמריקנית מכבלי התקינות הפוליטית
▪  ▪  ▪
אנטישמים נפוצים [צילום: פלאש 90]
מקהלה אנטישמית
לאחרונה הצטרפו למקהלה האנטישמית בארגנטינה אינטלקטואלים ואנשי אקדמיה מאמריקה הלטינית המושפעים מהאנטישמיות והאנטי-ישראליות של פעילי השמאל החדש באירופה המערבית, אבות מדיניות-החרמות החדשה והאופנתית.

בימים אלה מצוי מפלס האנטישמיות במדינות אמריקה הלטינית בעלייה מתמדת.
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו שמדינתו כמעט והתרוקנה מיהודים, נתן את אות הפתיחה למתקפות האנטישמיות באזור בהאשימו את היהודים ואת ישראל ברצח עם בעקבות מבצע "צוק איתן". עמיתיו הנשיאים של בוליביה, פרו, אקוודור, ברזיל, צ'ילה ואל סאלוודור החזירו כמחאה את שגריריה בישראל להתייעצויות.
החלטות הנשיאים ירדו לרחוב במדינות השונות ביבשת ותורגמו מיד כהיתר מגבוה לשימוש בנשק האנטישמיות נגד היהודים ומדינת ישראל.
בוונצואלה אורגנו הפגנות רחוב ובצ'ילה חוללו קברים של יהודים. ואילו באורוגוואי כוסו קירות של רחובות הבירה מונטווידאו בכתובות נאצה נגד היהודים וישראל.
במדינות הרחוקות אלפי ק"מ מישראל אימצו גורמים אנטישמיים גירסאות של זהות בין היהדות וישראל וכינויים אנטישמיים נפוצים הועתקו מחדש הפעם כהתרסה נגד מדיניותה של ישראל בעזה.
בארגנטינה השרויה במשבר כלכלי וחברתי עמוק מתגוררת הקהילה היהודית הגדולה ביותר בדרומה של היבשת, המונה כ-300 אלף יהודים, לאחרונה נתגלה בסקר של הליגה נגד השמצה כי 24 אחוז של האוכלוסייה הבוגרת משתמשת בביטויים אנטישמיים, והיהודים מואשמים בעושק וניצול הזולת, חוסר נאמנות למדינה ואף ברצון להשתלט על דרומה של ארגנטינה, פטגוניה העשירה.
איומים טלפוניים
בארגנטינה פועלים כיום יותר מעשרת אלפים אתרי אינטרנט המפיצים חומר אנטישמי, ואתרי מסחר אלקטרונים רבים מציעים למכירה מדליות ומדים נאציים. במקביל, נרשמים הטרדות ואיומים טלפוניים ובדואר האלקטרוני נגד יהודים, וכמעט מדי יום נחשף אירוע אנטישמי.
לאנטישמיות הישנה בארגנטינה יש מרכיבים חדשים. מצד הימין הקיצוני פועלים גורמי הסתה המזוהים עם הגירסה הקתולית של הפלנגיסטים והפשיסטים, שאליהם הצטרפו קציני צבא המאמינים כי היהודים הם חתרנים, ואילו מצד השמאל הקיצוני פועלים אנטישמים המזהים את היהודים כנאמני האינטרסים של ארצות-הברית והקפיטליזם החזירי השנוא עליהם, בעוד שהציונות היא מבחינתם הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולם, כפי שגורסים נאמני קסטרו ויורשי הוגו צ'אווס.
לאחרונה הצטרפו למקהלה האנטישמית בארגנטינה אינטלקטואלים ואנשי אקדמיה מאמריקה הלטינית המושפעים מהאנטישמיות והאנטי-ישראליות של פעילי השמאל החדש באירופה המערבית, אבות מדיניות-החרמות החדשה והאופנתית.
מול שלוש זרועות התמנון של האנטישמיות, נאלצים ראשי הקהילות והארגונים היהודים להיות במגננה מתמדת בעוד שפוליטיקאים וראשי איגודים מקצועיים, סופרים ואמנים שעד לא מזמן הזדהו עם היהודים ומדינת ישראל שומרים כיום, לרוב, על שתיקה רועמת ומביטים מהצד ובצל על המתרחש.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא עיתונאי ופרשן המתמחה במדיניות חוץ של מדינות אמריקה הלטינית, ספרד ופורטוגל.
תאריך:  24/08/2014   |   עודכן:  24/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
איתן קלינסקי
אני רוצה להאמין, שזה רצונו של בנימין נתניהו, וזו לא הייתה אמירה לשם אמירה, שתתאייד כמו נאום בר-אילן
ד"ר עודד עמיחי
לרפאל יש את כיפת ברזל. אולי יהיה להם גם קרן ברזל, ועל תושבי ישראל, ובמיוחד על תושבי עוטף עזה, ימשיכו ליפול ברזלים על הראש. העיקר לא להביא מערכת שפותחה ביוזמה ישראלית ובשיתוף חברות ישראליות, ושהייתה מוכנה לייצור כבר לפני כעשור
אברהם פכטר
ההתקפה על נתניהו מבפנים, ע"י ראשי מפלגות, תוך כדי לחימה על מערכה צבאית שכולם הסכימו לה פה אחד בממשלה ובקבינט - היא מכוערת ולא מקובלת. אפשר, רצוי, להעביר ביקורת, להתנגד, להציע פתרונות אחרים, אבל כל המאבק צריך להיות בפנים בממשלה ובקבינט. כלפי חוץ - צריך לשדר אחידות, לכידות ומאבק על מטרה צודקת
רפי לאופרט
כשם שבעבר הייתה השנאה לערבים נדירה במקומותינו, להערכתי גם כיום לא השתנה מצב זה באופן יוצא דופן. אבל יש בהחלט הרבה פחות סובלנות לגחמותיהם, בצדק ובאשמתם
עמוס אריכא
לדברי נתניהו הנחרצים (מתי אינם כאלה?) אם למרות הכל החמאס לא ילמד לקח ויצליף בנו מטיליו, אנחנו נחזיר לו כפל כפליים ונחבוט בו בשבטנו הרצוץ שמעלה רק חיוך חיוור בתוצאותיו, או אז הוא, בעל ההחלטות, יעלה בשלב אחד את מה? את מלחמת ההתשה
רשימות נוספות
רקטות פגעו בצפון רמת הגולן  /  איציק וולף
רקטה התפוצצה בגליל המערבי  /  איציק וולף
היעד - הפסקת אש, לא פירוז הרצועה  /  איציק וולף
הטעויות האיומות של ישראל  /  צ'לו רוזנברג
איבדו את העוז  /  איתמר לוין
מהפך במלחמת עזה - חזר כוח ההרתעה  /  חיים שטנגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il