X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירידה ועלייה, יוקר מחיה והצעות ייעול לחברות המספקות שירות... איך אפשר לצוות על רגש האהבה? אז הִנה מתכון בדוּק
▪  ▪  ▪
רחל פרנקל. מודל לאחרים [צילום: מן הטלוויזיה]

במגמת עלייה
כמה נעים לקבל בעיצומם של ימי לחימה בעזה חדשות טובות, והן אכן באות בצרורות, לפחות בכל הנוגע לעלייה. אז אחרי שהתבשרנו כי בשנת 2014 בלבד עלו למעלה מ-10 אלפים איש לארץ - ובתוכם כאלף איש מצרפת במהלך מבצע צוק איתן- הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מספקת לנו את הנתון המעודד הבא.
מתברר שגם פני היורדים לארץ, והם שבים הביתה. בשנת 2013 שבו למעלה מ-9000 יורדים לארץ. ואם לא די בכך, הנתונים מצביעים על כך כי עלייתם של היורדים נמצאת במגמת עלייה מתמדת, וכי שיעורה זינק בשנים האחרונות בכ-50%. לעינינו מתקיים אפוא הכתוב "ובאו ציון ברינה" כבר אמרנו?
יוקר הבריאות
כזכור, מטרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי הייתה להבטיח שכל אזרח בישראל יהיה מבוטח בקופת חולים, וכן להוזיל את עלויות הבריאות למבוטחים. אולם נתוני למ"ס, שפורסמו לאחרונה, בהחלט מפריכים יעד זה וטופחים על פניו.
מתברר שמשקי הבית בשנת 2013 מימנו 40% (אתם קוראים נכון) מהוצאות הבריאות הלאומית. לא סוד הוא, שיוקר שירותי הבריאות אינו מאפשר לשכבות החלשות, ובמיוחד לקשישים חולים, ליהנות דיו מסל שירותי הקופות, ובכללן רכישת תרופות חיוניות. ועוד לא הזכרנו את תוספות הביטוחים המשלימים, במסגרת קופות החולים וחברות הביטוח, שמממנים אזרחי ישראל. אז מה הועילו חכמים – ובראשם אדריכל החוק, שר הבריאות לשעבר חיים רמון – בתקנתם?
שיחה ממתינה?
אין ספק שבעידן המודרני מענה טלפוני מהיר הוא חלק בלתי נפרד מהשירות ללקוחות, וכל חברה, שמכבדת את עצמה, עומדת בקריטריון זה המשקף את כרטיס הביקור שלה.
אז איך זה שחברה מכובדת כמו אלקטרה (שירות פלרום) לא הבינה את זה עדיין, ונותנת ללקוחותיה להמתין זמן רב על הקו, תוך השמעה חוזרת ונשנית של הפזמון המתיש, כי "עקב עומס פניות אין באפשרות הנציגים לענות, ותודה על הסבלנות".
האם לא הגיעה השעה שהחברה תאמץ הצעת ייעול של חברות אחרות (ואפילו בזק), כי במקרה של קווים עמוסים היא תבקש מהלקוח להשאיר את מספר הטלפון שלו, והנציג יחזור אליו לכשיתפנה? כמה פשוט, כמה יעיל. מעבר לכך, הדבר מצביע על התייחסות חיובית ללקוחות ולזמנם היקר, השווה כידוע כסף, ותורם לתדמית החברה.
ראי רחל ראי
בראש ובראשונה ראוי לציין, כי מעבר לאבל הפרטי, דומה שרחל פרנקל, שרואיינה במוסף של המדינה, בדרכה הנאצלת מייצגת גם את שתי אחיותיה לצרה, האימהות שער ויפרח, שהפכו בנסיבות החטיפה הטרגיות למשפחה אחת ולקבוצת תמיכה זו בזו. שלושתן שבו את הקהל באמונתן הבלתי מתפשרת, בתעצומות הנפש שלהן בהכרת הטוב, במיזגן הנוח ובסולידריות החברתית והלאומית. לא בכדי הן הביאו את העם לאחדות לתפילה, ולעשיית מעשים טובים...
מעֵבר לכך, רחל עושה נכון שהיא לא מתמקדת בסיטואציות 'אילו', ו'מה היה קורה אם' וכך היא משחררת את עצמה מרגשי אשמה מיותרים. במקום זה היא מתרכזת בעשייה ובדרכי הרפייה הבריאים לגוף ולנפש. ובכך היא יכולה לשמש מודל לאחרים להתמודדות עם שכול בפרט, ועם מצוקות בכלל.
גם הנצחת הרגעים השמחים של הבן שנרצח נראית נכונה ותורמת לשמירת האיזון הנפשי של האם.
מתכון לאהבה
כידוע בית שני חרב בגלל שנאת חינם, והתיקון יהיה על-ידי אהבת חינם. אולם איך אפשר לצוות על רגש האהבה? אז הִנה מתכון בדוּק לאהבה, מבית מדרשו של הרב דסלר זצ"ל.
כולנו יודעים שנותנים למי שאוהבים – לרעיה, לילד, לחבר. אולם הרב מגלה לנו את הסוד ההפוך: הנתינה היא המתכון לאהבה. וזו התשובה לשאלה איך לאהוב כל אדם, גם אם אין לנו נטייה טבעית לכך? התשובה היא לתת לו - פיסית, רגשית ומעשית. די אפילו במילה טובה וחיוך לזולת כדי לחולל את המהפכה בלבנו. נַסו והיווכחו!
פסוקו
אני יהודי: אין לי לאוֹם אחר
על חוד הלשון:
למידה בצֵל הלחימה: משרד הממ"ד
קטר מוציא קיטור
חאלד משעל חלוד
מורל לאומי נמוך: נישואי מחמוד ומורל מיפו כסמל.
בהחלט לא מורלי
קופה רושמת: (תיק) תַּק מחיר

תאריך:  24/08/2014   |   עודכן:  24/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חאלד משעל  חיים רמון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
נגלתה האמת שלך חגי מרום מבין השורות - האמת שנחשפה במערומיה עם הנטישה ההמונית של הקיבוצים והמושבים בחבל עזה, שהם כדבריו, "עניי עירו" של חגי מרום, להם, כמשתמע מדבריו, מגיעה ההגנה האולטימטיבית של מלחמה כוללת בחמאס
ד"ר חיים שטנגר
הרושם הבלתי אמצעי שנוצר בציבור, בעקבות גרירת הרגליים של ממשלת-ישראל, כי חייהם ודמם של תושבי חבל עזה והיישובים הסמוכים להם הפכו להפקר
חננאל ובר ז"ל
הבה נחזיר לעולם את הענווה האנושית, את אהבת ה' ואת הרצון ללכת בדרכו
שמעון זיו
לאחרונה נוסף גורם נוסף בלתי ידוע ובלתי מפוענח עד רגע זה והוא החליפות האיסלמאית או דאעש בקצור שהיא ארגון טרור ההולך ומשתלט על חלקי מדינות במזרח התיכון ולוטש עיניו גם לישראל, שלא לדבר על החיזבאללה בלבנון שרק ממתין לרגע הנאות על-מנת לירות את ארסנל הטילים שצבר
סיגל אוסטר קנב
חשיפה של נפגעים מינית בתקשורת - משמעות והשלכות על התחום הטיפולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il