X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין סיכוי להפוך טרוריסטים לחברי "נשות הדסה העולמית", אך גם קשוחים מהם, כדוגמת הטרוריסט קרלוס, לאחר לחץ מתאים מבינים שלהעיף ילדים לשמים לא דומה כלל לשיגור ילדם שלהם לקייטנת גן העדן...
▪  ▪  ▪
התנקשות. ארכיון [צילום: AP]

בדרזדן כולם נהיו פאציפיסטים על אמת. כנ"ל בהירושימה. השאלה היא מדוע שלא יבינו זאת בעזה, אך בעזרת נאבוט קטן יותר. אפשר כי הבעיה נובעת מכך שהמשפחות בעזה שנפגעו הן של האנשים הקטנים, אלו שהגי'האדיסטיים אינם סופרים, הרבה פחות מאיתנו זה ברור.
אפשר כי פגיעה במשפחות "הבוסים" תשנה את יבם...
יתכן כי דף המפקד השכול עדיף אולי על מוחמדף המת. וזאת אם הדבר יאפשר לו להפנים את מהות "מפעל השכול" שלו הקדיש את חייו, שלמענו כילה את בריאותו, מאור עיניו וחיי משפחתו.
אין סיכוי להפוך טרוריסטים לחברי "נשות הדסה העולמית", אך גם קשוחים מהם, כדוגמת הטרוריסט קרלוס, לאחר לחץ מתאים מבינים שלהעיף ילדים לשמים לא דומה כלל לשיגור ילדם שלהם לקייטנת גן-העדן... אולי אני טועה, אך נדמה לי שאת מסלול השהאדה (ואת שבעים הבתולות) ח'אלד משעל אינו שומר לילדיו שלו, שאותם הוא דווקא מעדיף לחתן באירועים נוצצים של מיליוני דולרים. את מסלול הג'יהאד והשהאדה מייעד משעל לילדים של אחרים. נראה כי גם החליפות היפות של איסמעיל הנייה אינן מיועדות לליווי ילדיו שלו במסלול מהיר אל אללה והנביא מוחמד. בעוד שסגנים-מחליפים לעולם אינם חסרים למלא שורות, אולי זוהי הטרנספורמציה הנדרשת ל"בוסים" של הטרור והרצח - התרת משוואת האטימות שעימה אנו מתמודדים.
הנימוק כי שנאתו של המפקד השכול תגבר שבעתיים וכך גם פעילותו - קלוש; אפשר לתת לו "קרדיט" כי בלאו הכי לא נח ולא שקט עד כה ולא הפסיד הזדמנות רצח אחת. לעומת זאת, קיים הסיכוי כי השכול יפקח עיניים שהיו עד עתה עיוורות לסבל המושת על האיש הקטן בעזה.
ואם ימשיך להקשיח ליבו לסבל בעזה, אפשר כי משעל יבין את מה שהבין "דון קורליאונה", בסרט "הסנדק", כי מוטב שבן אחד יישאר חי... גם אם הסיכוי שהשכול יצליח להרגיעו נמוך, האפשרות של הקטנת שפיכות-דמים תצדיק את רצח ילדיו, ולא, אין צורך באורגיית גופות ילדים כלשונו של עו"ד מיכאל ספרד. המטרה היא דווקא להמעיט בה. כל אחד, גם סתם יהודי, אפילו אחד שאין לו "ייחוס" וסבא שנמנה על חוליות רצח מטעם סטלין, לדוגמה, מסוגל להבין כי הג'יהאדיסטים הצליחו לגרור אותנו למערבולת רצחנותם, ולו רק בשל מותו של ילד אחד.
"יורים ובוכים"? לא, כי מעיין הדמעות יבש מכבר עוד בתצלומי הנערות החרוכות בפיגוע פורים בדיזנגוף סנטר - תרומת חמאס לחיזוק "הסכם אוסלו".
"יורים ובוכים"? לא. יורים, ומנסים להטות את מערבולת הרצחנות, לעשות מינימליזציה לרצח.
חובה לנסות כל משעול אפשרי ללב משעל והנייה, בטרם מכניסים את חיילי צה"ל לסמטאות עזה.
במקביל לדיוני "הפסקת אש", אפשר וצריך לקיים בקהיר גם מפגש "הנמכת אש", בין אנשי דת מוסלמיים בעלי שם, אפשר גם מנהיגי חמאס, לבין ישראלים מן הקליבר של פרופ' אסא כשר - שאיש לא יוכל להטיח בו כי אינו יודע שכול או מוסר מהו, בניסיון לחלץ את המוסר המוסלמי מ"סמטת הרצחנות ללא מוצא" שאליה נקלע. הדבר עשוי להועיל כמובן לתושבי עוטף-עזה וישראל ברמה המיידית, אך לא פחות מכך - גם לאנשי עזה והעולם המוסלמי כולו, כדי לחלץ אותם מן המלכודת.
ניסיון ההידברות הוא עם מנהיגי עולם מוסלמי הנמצא על עברי פי-פחת, שעלול להיענש כגרמניה ויפן. מדובר בציבור גדול שאם לא ייטיב את דרכיו, הוא נידון לקבל "צריבה" בסגנון תבערת דרזדן, טוקיו או הירושימה מידי העולם המערבי - ישות שלחלוטין אינה נטולת רצחנות, אך עדיין, אינה מעודדת כל זב ומצורע לרצח במצוות האל.

מגזין מראה
פורסם במגזין מראה
כותב המאמר הוא מוסמך בבקרת תהליכים ובמנהל עסקים, העוסק בניתוח מערכות ומחבר הספר "שיחות עם קאפו", ובגרסתו האנגלית "Dialogs with a Kapo".
תאריך:  31/08/2014   |   עודכן:  31/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנקשות אינה פתרון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כותרת שגוייה, בין היתר
איציק סיבוש  |  1/09/14 14:58
 
- איציק הכי חשוב שלא סיבשו את
וילר  |  3/09/14 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
מנשה שאול
המשורר הסורי הגולה אדוניס: "הנקודה העיקרית לאור המלחמה בעזה היא הקמת מדינת פלשתין – הישות החוקית, הריבונית והעצמאית. הניסיון האחרון (המלחמה) אינו אלא הרדמה מחזורית לשם הרג פלשתין ופיזור אבריהָ פה ושם, בספרים, בכלי התקשורת, בתמונות, בשירים, בנאומים, בהפגנות, במחאות, בוועידות ובהודעות"
איציק וולף
החל מהשעה 18:30 לפנות ערב חזרה מדינת ישראל כולה לשגרת חיים רגילה    ניתן לסגור את המקלטים בין עוטף עזה לטווח של 80 קילומטרים מהרצועה
איתן קלינסקי
לצערי, לא מדובר במשחקי כדור בהם מכדררים לעבר הסל או בועטים לעבר השער. במשחק שלנו השתתפו אזרחים רבים כולל נשים וילדים. זה לא ייגמר עד שנדבר. ואם לא נדבר נמצא עצמנו בעוד פרק זמן בסבב של משחק קוטף חיים
צ'לו רוזנברג
מדברים על תמונת הניצחון, ולא על הניצחון עצמו. מקבעים בתודעה אחדות ובפועל מפלים בין דם לדם. מהללים ומשבחים את כושר העמידה, ובה בעת תושבי הדרום הוזנחו
עופר וולפסון
אומר כי העימות מול ישראל, שהוביל לאלפי הרוגים ולהרס חלקים נכבדים מעזה - היה יכול להימנע על-ידי חמאס, שהאריך לדבריו את הקרב שלא לצורך    מטיל ספק בהמשך כינון ממשלת אחדות עם חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il