X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחוזי השמה מגוחכים, מיעוט מעסיקים, נתונים חלקיים ולעיתים שגויים, חריגות בשכר עידוד ושביתות של עובדים - מול תנאי זכאות נוקשים ודורשי עבודה רבים. ניגוד מוחלט לחזון שירות התעסוקה כי זהו "ארגון יוזם, מוביל ואפקטיבי בהגדלת שיעור התעסוקה במדינת ישראל, בהתאם ליעדי הממשלה, צרכי המעסיקים, הפרט והמשק". האמנם?
▪  ▪  ▪
לשכת התעסוקה. החזון לא עומד במבחן המציאות [צילום: פלאש 90]

לאחרונה פורסמו נתוני שירות התעסוקה לחודש אפריל 2014. בחודש זה נרשמו קצת מעל 200 אלף דורשי עבודה. מתוכם, כ-54% להבטחת הכנסה וכ-36% לקצבת אבטלה, קרוב ל-17 אלף אקדמאים ועשרת אלפים מפוטרים. השמת דורשי עבודה (השמה בתמיכת לשכה+השמת לשכה) עמדה על 1.76% מסך דורשי העבודה, ואחוז העובדים שביקשו המעסיקים (דרושים) עמד על 7.6% מסך דורשי העבודה. נתונים דומים נרשמו גם בשנים קודמות.
בישראל פרוסות 71 לשכות תעסוקה בחמש מחוזות: צפון, שרון והעמקים, דן, ירושלים ודרום. ועדיין, "חזון" שירות התעסוקה מתמודד מול מציאות שבה מקור הגיוס המשמעותי הוא בכלל בשיטת חבר מביא חבר. מגוון חברות השמה, פעילות מקוונת ענפה ומאגר משרות משרדי הממשלה שנמצא בכלל בנציבות שירות המדינה.
מה עשו בשירות התעסוקה בשנת 2013
בפברואר פורסם סיכום שנת 2013 של שירות התעסוקה. עיקרי הפעילות כללו את המשך מימוש תוכנית הפרישה של 108 עובדים, קליטת 100 עובדים חדשים, הדרכה והכשרה לעובדים, תקצוב תוכנית לשדרוג התשתיות הפיזיות בלשכות, בחינה מחדש של פריסת הלשכות, הוצאת מכרז תפעול אחזקה, שדרוג תשתיות מיקור חוץ, הגדלת מערך שוברי הכשרה ועוד. פורסמו גם 22 מכרזים חיצוניים לתפקידים שונים, 16 מתוכם למטרות כוח אדם (משרות בשירות התעסוקה).
תקציב הבסיס עמד על כ-193 מיליון ש"ח וכלל שכר לעובדים, הוצאות תפעול, אבטחה, מחשוב, ועדות ערר, אבטחה, אחזקת רכב וכדומה. מתוכו, שכרם של 593 העובדים עמד על כ-113 מיליון שקלים. לפיכך, למעלה ממחצית מתקציב הבסיס הלך לתשלום משכורות.
יחס הפניות/השמות ומשך השמה
ב-2013 שירות התעסוקה מסר הפניות לקרוב לחצי מיליון אנשים, ועדיין, רק לעשירית מהם בוצעו השמות (מצאו להם עבודה באמצעות הלשכה). במילים אחרות, על כל עשר הפניות בלשכה התבצעה בממוצע השמה אחת. אך יותר מכך, מתוך העשירית שבוצעו לה השמות, חזרו קרוב למחצית מדורשי העבודה ללשכות שוב.
ביקורת על שירות התעסקוה
במסמך הערות ראש הממשלה לדוח מבקר המדינה, נמצאו תשעה ליקויים הקשורים בשירות התעסוקה. אחד מהם קובע כי: "הנתונים בדבר היקף ההשמות שמבצע שירות התעסוקה משמשים מדד מרכזי לבחינת יעילותו ותרומתו של השירות, ואף משמשים מרכיב מרכזי בחישוב שכר עידוד לעובדי השירות. בשל כך חיוני שהדיווחים של השירות בדבר נתוני ההשמות יהיו אמינים, מלאים, מפולחים לחתכי משנה, מבוארים ומדויקים ככל האפשר". במילים אחרות, הדיווחים של שירות התעסוקה בדבר נתוני ההשמות בפועל, הם מפוקפים, חלקיים, לא מפולחים דיים, מעורפלים ושגויים.
יש הטוענים כי שיעור האבטלה האמיתי בישראל הוא 13.5%-25%. אפשר להתייפות באחוזי אבטלה נמוכים אם עושים מסאג' למספרים - משנים את הקריטריונים. מספקים נתונים חלקיים ולעיתים שגויים אשר בסוף - רומסים את תנאי הזכאות לקיצבאות. אז מבינים כיצד שיעור האבטלה ל-2013 שתפרסם הלמ"ס יעמוד על כ-6.2%. כמו כל גוף כושל אחר, ייתכן כי דין שירות התעסוקה כדין המִתְוֶה לפירוק רשות השידור והקמת גוף חדש במקומה. במתכונת הנוכחית, שירות התעסוקה אולי מספק עבודה, אך בעיקר לעובדיו.
מי הבא בתור?

תקציב הבסיס של שירות התעסוקה ל-2013/2014
תאריך:  03/09/2014   |   עודכן:  03/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הגיע הזמן לרפורמה בשירות התעסוקה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
מה בכלל לאומי בארגון הקיטרוג והשיטנה בצלם?    מה ההצדקה לספק תמיכה ממשאביו המוגבלים של השירות הלאומי להכפשות ולעלילות דם?
ראובן לייב
אחרי שפרקליטות המדינה סוף-סוף הסירה את התנגדותה התמוהה לשמוע את עד המפתח במשפטו של רומן זדורוב - מסתמנת תקווה שפרשת הרצח העלומה של הילדה תאיר ראדה מקצרין תפוענח
עו"ד צבי שוב, עו"ד קרן זוקין
בית המשפט העליון מחזק את המגמה בה דייר סרבן לפרויקט פינוי-בינוי, שאינו מוכיח שיש עילה סבירה להתנגדותו, יפצה את הדיירים האחרים על הנזקים שהוא גורם להם
איתן קלינסקי
התקשורת הישראלית באופן תמוה אינה משמיעה את כאבם וזעקתם של עובדים ותיקים, נאמנים ומסורים    את הפיגוע הזה חייבים למנוע
יורם דורי
אין ספק כי המרחק בין האלימות המילולית לאלימות הפיזית הוא כמטווחי השערה והסכנה לעתידה של ישראל הולכת וגדלה עם העצמת גילויי הגזענות והפיכתם, חלילה, לנחלת הכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il