X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים רוצים לקבל זכות, שמעולם לא הייתה להם, להקים לעצמם בית, בכול מקום בארץ ישראל... להשיג עוד ועוד יעדים טריטוריאליים, לפעול להשתלטות על ישראל
▪  ▪  ▪
הפגנה זכות השיבה [צילום:

הגיע הזמן שנאזין היטב לתביעה ייחודית אחת של הפלשתינים וגם נאמין שזו דרישתם האמתית, כי הם כבר למדו לדעת שבמלים לא משחקים. בסיבוב הזה של המלחמה על ארץ ישראל הם כבר מבינים היטב מה המשמעות המדויקת של דרישותיהם. אבל הצרה היא שמה שהם מבקשים לעצמם שונה בתכלית השוני ממה שאנחנו רוצים.
אם פעם היו הפלשתינים מוכנים להסתפק בהבטחה האלוהית למשה לפני שעלה להר נבו "מנגד תראה את הארץ ושמה לא תבוא", כיום המצב שונה לחלוטין. הפעם הם רואים את הארץ הטובה והיפה שלנו והם משוכנעים שיוכלו לשוב אליה, לבוא בשעריה ולהתנחל בה. אם לא בהסכמה, אזי בכוח. ומאז אירועי פריצת גדר המערכת ברמת הגולן על-ידי מאות "פולשים" מסוריה, צריך להיות ברור לכל מי שעיניו בראשו, וגם לאלה שמנסים לטמון את ראשם בחול, כי המפתח המשמעותי ביותר להמשך קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הוא צמד המלים שאותו חרתו הפלשתינים על דגליהם - "זכות השיבה".
משמעות השיבה הזאת שהם מדברים עליה איננה חזרה לגבולות 1967 אלא אל מה שהיה כאן "לפני שלטון הכיבוש הציוני" של 1948.
כדי שלא תהיה טעות יסודית חשוב מאוד שכולנו נבין – מימין ומשמאל - כי כאשר הפלשתינים משמיעים את התביעה הזו אין משמעות הדבר שאנחנו, ישראל, נעניק להם את הזכות לחזור ולהתגורר בכול האתרים שמהם נמלטו בעת מלחמת השחרור, שבויים בהבטחות-כזב של מנהיגיהם. היום הם אינם רוצים לחזור לגור בביתם ההיסטורי במסגרת מדינה פלשתינית לצידה של ישראל. הם רוצים לקבל זכות, שמעולם לא הייתה להם, להקים לעצמם בית, בכול מקום בארץ ישראל. בית חדש במולדת חדשה שתיכון במקום מדינת ישראל. את השאיפה הזו הם אינם מסתירים. הם משמיעים אותה בקול זעקה גדולה.
אבל, גם אם משאלת-לב הזויה שכזו תתממש האם אפשר יהיה להניח שמשאת נפשם של הפלשתינים תבוא על סיפוקה? התשובה לשאלה כזו חייבת להיות שלילית. ברור שאחרי שיקבלו הפלשתינים את מלוא תאוותם לשוב ל"מולדת" הם יאמרו במלים פשוטות וברורות: זוהי רק ההתחלה. עכשיו אנחנו רוצים עוד.
בהקשר הזה ראוי להבהיר מה פירושו של ה"עוד" הזה. הפלשתינים רוצים קודם כל פינוי של כל אחת מן ההתנחלויות הישראליות בכל מרחבי יהודה ושומרון. הם יעמדו על כך שירושלים השלמה תהיה בירתה של המדינה הפלשתינית העומדת לקום לדעתם; הם יתבעו לקבל לבעלותם את 'נחלות אבותינו' - קרקעות חקלאיות ו/או בתי מגורים - בגליל (איקרית ובירעם, למשל), בעיר התחתית בחיפה, באיגזים (כרם מהר"ל) בעין רזאל (עופר), בטנטורה (נחשולים ודור), בביר-מעין (מכבים), בשיך מוניס (תל אביב), ביפו, בלוד, ברמלה, בפג'ה (פתח תקוה), בצפת, ובכל היישובים האחרים שאותם נטשו; הם יתבעו גם מימוש "זכותם" לקבל פיצויים הולמים תמורת רכושם, כמו גם פיצוי ראוי על הסבל האנושי שנגרם להם, לבניהם ולנכדיהם, שנאלצו להתגורר בתנאים לא אנושיים במחנות הפליטים המוזנחים במדינות ערב.
אני משוכנע שאין יהודי – לא מן השמאל התובע לממש את "זכות השיבה" לפלשתינים או חלק ממנה, ולהפסיק מידית את "הכיבוש" של יהודה ושומרון, וגם לא מן הימין הציוני – שיסכים לתרחיש הזוי מן הסוג הזה. סביר מאוד להניח שישראל תסרב אפילו לקיים דיון על חלק מן התביעות שהפלשתינים מבקשים להניח על שולחן המו"מ אם וכאשר יתחדש.
סביר מאוד להניח כי בעקבות הסירוב הקטגורי והחד-משמעי של ישראל להיענות לדרישות מן הסוג הזה, יודיעו הפלשתינים יחד עם עמיתיהם לאמונה משורות החמאס, כי הם פותחים באינתיפאדה חדשה.
הפעם זו לא תהיה אינתיפאדה שמטרתה רצח, אירועי טרור וירי רקטות ופצמ"רים על ישובים יהודים, אלא מלחמה בחסות הסיסמה "אינתיפאדת זכות השיבה" שמטרתה אחת: להשיג עוד ועוד יעדים טריטוריאליים, לפעול להשתלטות על ישראל, שעל אחר שעל, זכות אחר זכות, כדי שמשאלת הדורות הפלשתינים תצא מגבולות הכיסופים הבלתי ממומשים ותתגשם בפועל.
ניצנים ראשונים לחלום הביעותים הזה נחשפו ב"יום הנכבה" לפני יותר משנתיים כאשר מאות פלשתינים פלשו לישראל מן הצפון הפרוע, ללא פחד, למרות הירי הישראלי, כשהם זועקים את אמונתם כי הם חיל החלוץ של משחררי "הארץ השדודה על-ידי האויב הציוני".
המראות והקולות שבהם חזינו ב"יום הנכבה" ההוא, כמו גם מראות אויבינו הניצבים כיום לפני זינוק של יום קרב, על גבולנו הצפוני, אינם עוד אירוע שולי שייעלם כלעומת שבא. הם ראשיתו של אות אזעקה שאוזניים שבויות ב"קונספציה" ביטחונית מיושנת לא הצליחו להטות לו אוזן קשבת מבעוד מועד ולהיערך לקראתו באופן המיטבי.
בימים טרופים אלה ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא המנהיג שאמור להוביל את ישראל אל שדה המערכה החדש הממתין לנו בשער הצפוני. המוציא אל הפועל של דברו הצבאי חייב להיות המפקד העליון של צה"ל שיהיה אחראי על בלימת הסכנה. לצורך כך חייב הרמטכ"ל להצטייד, כאן ועכשיו, לא רק בתכונות של מוביל מלחמה מנהיגותי, אלא גם בגלימה של חוזה פני עתיד הצופה נכון את התפתחויות ומציב את כוחות צה"ל במקום הראוי להם: הזרוע החכמה והחזקה המגוננת על ישראל בהתאם להנחיות הדרג המדיני. על-פי ביצועיו עד כה לא ברור אם אחרי מלחמת הטילים והמנהרות אכן יש לרמטכ"ל בני גנץ Killing Instinct כתכונה מובנית הנדרשת ממפקד הצבא המגן על ישראל מפני מבקשי נפשה.
"אינתיפאדת זכות השיבה" הצפויה לנו בעוד זמן לא רב יכולה להיות אבן הבוחן שתתווה את מסלול הקריירה של רב אלוף גנץ – לשבט או לחסד. עדיין יש לנו זמן, אומנם לא רב, לרתום לכרכרת הקרב הישראלית סוסים אחרים, דוהרים ולמודי קרבות, כדי שיובילו את המרוץ במקום מי שהתעייף ממשא המטלה להפוך ולהיות ראש וראשון של לוחמי צה"ל המוביל אותם למערכה על הקיום הלאומי. כפי שאמר משה דיין כאשר היה רמטכ"ל: "מוטב להיאבק בסוסים אבירים כאשר הבעיה היא איך לבלום אותם, מאשר לדחוק ולהאיץ בשוורים המסרבים לזוז."

תאריך:  03/09/2014   |   עודכן:  03/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינתיפאדת "זכות השיבה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מה כן ניתן לתת לפלסטינים?
דודי30  |  3/09/14 13:46
2
טעות גדולה
הצדקנית   |  4/09/14 10:30
3
אנחנו ממשיכים לטחון מים...
רפי לאופרט  |  4/09/14 15:00
4
אין ולא היתה מעולם
אדם הגון  |  5/09/14 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני הביע בפני ראש הממשלה זעם על ההודעה אודות הכרזה על כ-4,000 דונם בגוש עציון כאדמות מדינה    גורם אמריקני בכיר: המהלך הפתיע אותנו    גורם אירופי: ישראל מצאה את הדרך לתקוע אצבע בעין של ידידיה בעולם
אליקים העצני
רק במוסד לחולי נפש ניתן אולי למצוא מישהו שיבקש ממך שאתה תגן עליו ואתה גם תשלם בשביל זה. אולם זו בדיוק היא משמעות 'האופק המדיני' לפי גרסת השמאל: "תמורת" זה שנציל את מועדון 'המתונים' מאבדון, אנחנו נדרשים לשלם להם כ"דמי חבר" את בירתנו ואת לב ארצנו
עופר וולפסון
יציג את התוכנית בפני שרי החוץ של הליגה הערבית ב-7 בספטמבר    קובעת לו"ז של 9 חודשים להסדר כולל על הגבולות, כולל סוגיית הפליטים
איציק וולף
שר האוצר טוען כי ההחלטה על הלאמת אלפי דונמים בגוש עציון מעולם לא הובאה להכרעת הקבינט שבו הוא חבר    "גם ככה היה לנו קשה לשמור על תמיכת העולם אחרי מבצע צבאי, מה היה דחוף כל כך דווקא עכשיו לייצר עוד משבר עם האמריקנים?"
מרדכי ליפמן
הערבים מקוננים על הנכבה שהיהודים לפי טענתם ביצעו בהם ב-1948. סביב "נכבה" זו ואחותה התאומה, הנקצה, הם מנסים ליצור נרטיב פלשתיני יש מאיין. סיפור מומצא על בסיס דמיוני לחלוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il