X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבוע קשה עבר על בן כספית: ההמלצה להעמיד לדין את גבי אשכנזי וסגירת תיק ביביטורס. איך הוא מתמודד עם זה? - בעיוות של העובדות ובהסטה של הדיון כספית כנראה מאמין, כי אם חוזרים על שקר מספיק פעמים - אנשים יחשבו שהוא אמת
▪  ▪  ▪
כספית. שקרים [צילום: משה מילנר/לע"מ]

שבוע קשה עבר על בן כספית. תחילה המליצה המשטרה להעמיד לדין את גבי אשכנזי, ולאחר מכן סגר היועץ המשפטי לממשלה את תיק ביביטורס. אז כיצד מתמודדים עם שני מהלכים המנוגדים לחלוטין לקו שלך? - מסיטים את הדיון ומעוותים את העובדות.
כספית היה מתומכיו הקולניים ביותר של אשכנזי וממתנגדיו הנחרצים ביותר של אהוד ברק, לכל אורך הפרשה. הוא גם אחד מהכותבים האדוקים ביותר נגד בנימין נתניהו (ולעולם אינו מזכיר שנתניהו ורעייתו הגישו תביעת דיבה נגדו). והנה, גם מני יצחקי וגם יהודה וינשטיין קובעים שהמציאות הפוכה מזו שתיאר כספית. אין בעיה, אומר לעצמו כספית: נתאים את המציאות שלהם למציאות שלי.
בנושא אשכנזי הכריז כספית נחרצות: לא יהיה כתב אישום. הרי כל מה שנשאר מהחקירה בפרשת הרפז הוא שטויות, עבירות קלות. והוא גרר איתו את מעריב (בו הוא עובד) ואת ישראל פוסט (הנמצא באותה בעלות): הכותרת הראשית למחרת המלצת המשטרה לא הייתה ההמלצה עצמה - אלא תגובתו של אשכנזי עליה, לפיה הוכח שלא היה פוטש ושהוא לא היה שותף לזיוף מסמך הרפז.
הבה נעיף מבט בחוק העונשין. אשכנזי חשוד בגילוי ידיעה סודית למי שאינו רשאי לקבל אותה. העונש המירבי: שלוש שנות מאסר. הוא חשוד בשתי עבירות של הפרת אמונים. העונש המירבי על כל אחת: שלוש שנות מאסר. כלומר: מקסימום תשע שנות מאסר על כל המעשים המיוחסים לו. לא מהעבירות החמורות ביותר, אך בהחלט לא עבירות קלילות וחסרות משמעות. על עבירת הפרת האמונים אמר בית המשפט העליון יותר מאשר פעם אחת, שהיא היסוד למלחמה בשחיתות. ואם הרמטכ"ל מדליף לעיתונאים מידע נגד שר הביטחון, שיישב בכלא.
חוץ מזה, כדאי לשים לב לפסקה האחרונה בהודעת המשטרה: אשכנזי ואנשיו אספו חומר מכפיש על ברק ואנשיו, אבל זו לא עבירה פלילית. כלומר: קצינים בכירים מאוד רצו ללכלך את הדרג המדיני, מן הסתם במטרה לפגוע במעמדו ולחתור תחתיו - פעילות המערערת את היסודות החשובים ביותר של יחסי צבא-שלטון במדינה דמוקרטית. אבל נראה שלדעת כספית אין בכך פסול - כל עוד המטרה היא אהוד ברק.
נעבור לנושא ביביטורס. כאן כספית מתעלה על עצמו (יום ו', 5.9.14). סגירת התיק "קשורה לגיוס של יחידת העילית המשטרתית לצורך הפללת גבי אשכנזי. היא קשורה למאמץ לסגירת ערוץ 10. היא קשורה למצור ההולך ומתהדק על איי-התקשורת החופשית. לנפילתם או לכיבושם של שומרי הסף".
בלשון הילדים אומרים: מה עניין מחט לתחת? נתחיל מזה, שאין שום קשר בין ביביטורס לבין אשכנזי. מה כספית רוצה לומר - שלהב 433 הייתה עסוקה באשכנזי (והפלילה אותו במתכוון!) ולכן לא יכלה לבדוק את ביביטורס? הבדיקה הזאת נמשכה שלוש שנים ולא נמצא בסיס שיצדיק פתיחה בחקירה. אפשר לומר, שהתיק נסגר לא מחוסר אשמה אלא מחוסר חשד. אבל כספית הרי יודע הרבה יותר טוב מהשוטרים והקצינים והפרקליטים. אגב: אולי נזכיר שווינשטיין היה סניגורו של אהוד אולמרט בפרשת ראשונטורס, אז אם כבר - היה צריך להיות לו "אינטרס" לפתוח בחקירה נגד נתניהו.
נעבור לטענות בנוגע לערוץ 10. כספית מתכוון כנראה לתחקיר של רביב דרוקר שהתחיל את החקירה, והוא חוזר על השקר הקבוע לפיו נתניהו רוצה לנקום בערוץ ולהביא לסגירתו. כספית כנראה מאמין, כמו במשטרים אפלים, שאם חוזרים על שקר מספיק פעמים - הוא נתפס כאמת. אבל האמת האמיתית היא, שממשלות נתניהו נוהגות בערוץ 10 באורך רוח מופלג ומופרז. הערוץ הזה חייב מאות מיליוני שקלים למדינה (דהיינו: לכם ולי). הערוץ הזה לא נותן עבודה ליוצרים מקומיים כפי שהוא מחויב (אבל משלם משכורות עתק לבכיריו). כל יום שעובר יוצר עילה חוקית חדשה לסגור אותו - והוא לא נסגר. אז מה הקשקושים הללו? יש מציאות ברורה וחד-משמעית, וכל השקרים שבעולם לא יוכלו לסתור אותה.
איזה מצור מתהדק על העיתונות החופשית? אם המשטרה קובעת שלתחקיר עיתונאי לא היה בסיס, זו פגיעה בחופש העיתונות? נראה שלדעת כספית, המשטרה עובדת אצל התקשורת ומחויבת ליישר קו איתה. כי אם חלילה המשטרה תמצא שהתקשורת לא דייקה - זו פגיעה בחופש העיתונות, שהרי עיתונאים יפחדו לפרסם תחקירים שמא יתברר שאין בהם אמת. זה ההיגיון המעוות של כספית (האחראי לפשלה הגדולה ביותר בתולדות התקשורת הישראלית: פרשת יחיעם אוחנה).
"אלה ימים שחורים. אין סימן שייגמרו בקרוב. עברנו השתלטות עוינת. נהיה מסוכן לחשוב. לכתוב. לדווח" - כותב כספית בעמוד הראשון של מעריב-סופהשבוע. והוא כל כך מקובע ואטום, עד שאינו רואה את האבסורד המובנה: הוא כותב בעמוד הראשון של עיתון כלל-ארצי שמסוכן לכתוב. מה שמסוכן הוא לכתוב ולדווח דברים שאינם אמת - וכך צריך להיות. מה שמסוכן הוא להיות עיתונאי מוטה וחד-צדדי - וכך צריך להיות. מה שמסוכן הוא לשקר ולסלף - וכך צריך להיות. בקיצור: מה שמסוכן הוא להיות בן כספית - וכך צריך להיות.

תאריך:  05/09/2014   |   עודכן:  05/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן לא-יקיר
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
למר איתמר לוין
יעקב ל  |  5/09/14 09:26
 
- אשכנזי המופקר רצה להיות ראש
ישע  |  5/09/14 11:08
 
- והנה כותב לנו מישהו בשם יעקב ל
המשים עצמו כ"אובר  |  5/09/14 11:33
2
עט מורעלת בשרות ע ו כ ר י
ישע  |  5/09/14 10:05
3
בן כספית/מעריב לא לבד גם YNET
איציק מאלקנה  |  5/09/14 10:16
4
השם ההולם אותו בן כזבית ל"ת
יונני  |  5/09/14 10:36
5
חובת מועצת העתונות לשלול את
תעודת העיתונאי של  |  5/09/14 10:38
6
יועץ משפטי שמעוות ומושך בדיקות
הפרקליטות היא הבע  |  5/09/14 11:00
7
לגבי ביבי
הרצל  |  5/09/14 12:06
 
- תגובתך לבן כספית: "עובדי ביבי"
יצחק ש  |  6/09/14 19:30
8
המחדלים הם של היועץ המשפטי
המבקר  |  5/09/14 12:12
9
מידע אמין
יוא"ב  |  5/09/14 12:34
10
כספית ירד מהפסים בשלב מסויים
מכביסט  |  5/09/14 13:23
11
לא מחסידי ביבי
עינת שיפר   |  5/09/14 13:47
12
כספית נציג התשקורת הראשי ל"ת
בן כספית-בדאי  |  5/09/14 13:51
 
- וגם לרביב דרוקר
מישהי  |  6/09/14 20:32
 
- דרוקר דוחה
גנאל  |  7/09/14 11:46
13
כך זה כשקטנים מנהלים אותנו ל"ת
וינטר הניה  |  7/09/14 07:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
אפרים הלפרין
ארבעה ימים החזיק אשכנזי את מסמך הרפז במגרה שלו מאז הפרסום, טרם הרים טלפון ליועץ המשפטי לממשלה. לפצ"ר זה לקח פחות מיממה, והיועץ המשפטי לממשלה כבר מחזיק בו ארבע שנים במגרה, ומה יצא לנו מזה? כינים.
איתמר לוין
בעקבות המלצות המשטרה בפרשת הרפז: מדוע חתירה תחת שר הביטחון אינה עבירה, מה היה קורה אלמלא זיוף המסמך, היכן כשלה התקשורת, מהי אחריותם של ברק ונתניהו, איזה נזק נגרם בשל הססנותו של וינשטיין והאם הפרשה תוביל להפקת הלקחים החיוניים
איציק וולף, איתמר לוין
ממליצה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר, את מזכיר הממשלה ואת דובר צה"ל לשעבר בעבירות של שיבוש הליכי משפט, הפרת אמונים, חשיפת מידע בפני מי שאינו מוסמך לכך, השמדת ראיות, סיכון ביטחון מידע סודי    לא התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות הנוגעות לאיסוף המידע המכפיש נגד שר הביטחון דאז, אהוד ברק
איתמר לוין
מבהיר שהמשטרה לא ביקשה להסיר את החיסיון העיתונאי כאשר עיתונאים שהעידו טענו לקיומו    מדגיש: לעיתים יש צורך לאזן בין החיסיון העיתונאי לבין אינטרסים חיוניים אחרים
עידן יוסף
המשטרה תמליץ בקרוב לפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד גבי אשכנזי, ארז וינר, אביחי מנדלבליט ואבי בניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il